Το επίσημο κανάλι της BMW διαφημίζει εδώ και καιρό το σύστημα τετρακίνησης της φίρμας, xDrive, ωστόσο, πρόσφατα έχει απαγορευτεί στην τρέχουσα μορφή του στη βρετανική τηλεόραση, αφού η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) δήλωσε ότι «απογοητεύτηκε επειδή πρόβαλλε την επικίνδυνη και ανεύθυνη οδήγηση».
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Η διαφήμιση μικρού μήκους δείχνει διάφορα μοντέλα της BMW εξοπλισμένα με σύστημα xDrive που οδηγούνται off-road σε χιόνι και λάσπη, καθώς και υλικό από τα μοντέλα που οδηγούνται στο δρόμο σε «υγρές» καιρικές συνθήκες. Η ASA δήλωσε ότι «κάποιες από τις σκηνές έλαβαν χώρα σε δημόσιους δρόμους», θεωρώντας ότι οι σκηνές εκτός δρόμου «δεν διαφέρουν σημαντικά από τα περιβάλλοντα που οι οδηγοί μπορεί να συναντήσουν». Και συνέχισε: “Η επίδειξη της ικανότητας του συστήματος xDrive απαίτησε ταχύτερη, επικίνδυνη και ανεύθυνη οδήγηση … ενώ παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ενός γενικότερου ενθουσιασμού”.
Η BMW αμφισβήτησε τις «κατηγορίες», υποστηρίζοντας ότι η X5 έδειξε “μια ελαφρά απώλεια πρόσφυσης”, καθώς τονίστηκε η τεχνική ικανότητα του συστήματος xDrive. Η BMW ισχυρίστηκε επίσης ότι τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν με έναν ασφαλή και υπεύθυνο τρόπο. Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων πρόσθεσε ότι το Τραγούδι Blur 2 επιλέχθηκε για να προσελκύσει το κοινό και ήταν απίθανο να υπονοεί ότι τα αυτοκίνητα οδηγούνταν με μεγάλη ταχύτητα. Παρά αυτά τα σημεία – και το γεγονός ότι μόνο ένα άτομο από τα εκτιμώμενα 9,3 εκατομμύρια που είδαν την διαφήμιση παραπονέθηκε – η ASA έκρινε ότι η διαφήμιση της BMW παραβίασε τρεις διαφημιστικούς κώδικες. Οι εν λόγω κανόνες ορίζουν ότι οι διαφημίσεις αυτοκινήτων δεν πρέπει να ενθαρρύνουν την «επικίνδυνη, αγωνιστική, παράλογη ή ανεύθυνη οδήγηση» και «δεν πρέπει να επιδεικνύουν χαρακτηριστικά ισχύος, επιτάχυνσης ή χειρισμού εκτός από ένα σαφές πλαίσιο ασφάλειας».
Κοινοποιήστε: