Η Toyota έχει συμμετάσχει σε πολλά διαφορετικά είδη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως Formula 1, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής – World Endurance Championship (WEC) κ.α..
Του Γιάννη Τσιρογιάννη (giannistsirogiannis@hotmail.com)
Οι δραστηριότητες αυτές διεξάγονταν από ανεξάρτητες ομάδες της εταιρείας, όπως οι “Toyota Racing”, “Lexus Racing” και “Gazoo Racing”.
Από αυτές, η “Gazoo Racing” συμμετείχε πρώτη στον αγώνα Nürburgring 24 Hours το 2007 με δύο μεταχειρισμένα Altezza, υποστηριζόμενη από μία ομάδα μηχανικών στελεχωμένη από εργαζόμενους επιλεγμένους από διάφορα τμήματα της Toyota, σύμφωνα με την άποψη ότι “οι δρόμοι φτιάχνουν τους ανθρώπους και οι άνθρωποι φτιάχνουν τα αυτοκίνητα”.
Αυτό δεν απείχε από την άποψη του ιδρυτή της Toyota, Kiichiro Toyoda, ο οποίος είχε ήδη πει το 1952: «Ο Μηχανοκίνητος Αθλητισμός είναι κάτι παραπάνω από ψυχαγωγία. Είναι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Όπως οι αθλητές δοκιμάζουν τις ικανότητές τους, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό στους Ολυμπιακούς αγώνες, έτσι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν τους αγώνες σαν μία ευκαιρία να πιέσουν ένα όχημα στα όρια των επιδόσεών του επιδιώκοντας μία νίκη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μπορούν να ανακαλύπτουν νέους τρόπους εξέλιξης της τεχνολογίας αυτοκινήτου».
Με γνώμονα αυτό, τον Απρίλιο του 2015, η Toyota επέστρεψε στις ρίζες της και ένωσε τις αγωνιστικές της δραστηριότητες στο σχήμα “Toyota Gazoo Racing”, ορίζοντας το μηχανοκίνητο αθλητισμό ως βάση της δέσμευσής της να δημιουργεί καλύτερα αυτοκίνητα.
Η τεχνολογία της Toyota έχει βελτιωθεί μέσα από τη συμμετοχή σε αγώνες, κάτι που ωφέλησε στη συνέχεια τα αυτοκίνητα παραγωγής. Από τον πρώτο της αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA – World Endurance Championship (WEC) το 2012 μέχρι την κατάκτηση του πρωταθλήματος το 2014, η εμπειρία που απέκτησε από το πανίσχυρο σύστημα κίνησης των αγωνιστικών οχημάτων TS030 και TS040 HYBRID LMP1 συνέβαλε σημαντικά στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας κίνησης για τα μοντέλα δρόμου της σε τομείς όπως το downsizing και η ψύξη του μοτέρ.
Με τη συμμετοχή της σε αγωνιστικές δραστηριότητες, η Toyota έχει διευρύνει τις γνώσεις της βγαίνοντας εκτός της λεγόμενης ‘ζώνης άνεσης’. Οι εμπειρίες αυτές της άνοιξαν νέους ορίζοντες, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να αξιοποιήσει καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό της.
Με την επιστροφή της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) το 2017, η “Toyota Gazoo Racing” επέλεξε μια ακόμα απαιτητική αγωνιστική κατηγορία για να πιέσει τα αυτοκίνητά της στο όριο, επιδιώκοντας το ‘Όλο και Καλύτερα Αυτοκίνητα’.
Κοινοποιήστε: