Η Toyota γίνεται η πρώτη εταιρία στην Ιαπωνία που παίρνει έγκριση τύπου για το νέο της ηλεκτρικό λεωφορείο, το οποίο ονομάζεται Sora και κινείται με κυψέλες υδρογόνου. Περίπου 100 προηγμένης τεχνολογίας Sora θα κυκλοφορούν στο Tokyo μέχρι και τους Ολυμπιακούς του 2020.
ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ
To σούπερ περιβαλλοντικά φιλικό Sora (όνομα από τις λέξεις Sky, Ocean, River και Air που δείχνουν τον κύκλο του νερού) είναι μάλλον το επόμενο βήμα στα ΜΜΜ, τουλάχιστον στην Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Χρησιμοποιεί για την κίνησή του δύο ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 154 ίππους και 34,2 κιλά ροπής ο καθένας που αντλούν την ενέργειά τους από το Toyota Fuel Cell System (TFCS), ήτοι το σύστημα κυψελών υδρογόνου της ιαπωνικής εταιρίας, με μπαταρίες νικελίου, το οποίο έχουμε δει και στο πρωτοποριακό Mirai.
Η υδρογονοκίνηση δεν είναι το μόνο πράγμα που ξεχωρίζει το Sora από τα υπόλοιπα λεωφορεία. Το μοντέλο της Toyota φέρει ηλεκτρική γεννήτρια απόδοσης 9KW και 235 kWh που μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα οτιδήποτε το χρειάζεται! Η φιλική προς τον άνθρωπο σχεδίασή του τονίζεται και από τις οχτώ κάμερες υψηλής ευκρίνειας που φέρει περιμετρικά οι οποίες βοηθούν το Sora να ανιχνεύσει γύρω του πεζούς και ποδηλάτες, όταν για παράδειγμα βρίσκεται σε στάση, και να ενημερώσει ανάλογα τον οδηγό του με ηχητικά σήματα και εικόνες.
Οι καινοτομίες συνεχίζονται και στο εσωτερικό με αυτόματα αναδιπλούμενα καθίσματα που αυξάνουν έτσι τον χώρο για τους επιβάτες, με την μέγιστη μεταφορική ικανότητα του Sora να ανέρχεται στους 78 επιβαίνοντες συν τον οδηγό του. Φέρει παράλληλα και σύστημα ελέγχου της επιτάχυνσης από στάση ώστε να μην νιώθουν κανένα είδος ενόχλησης όσοι βρίσκονται στο εσωτερικό του, από απότομη επιτάχυνση.
Δεν ξέρουμε πώς και πότε θα έρθει το Sora στην Ευρώπη δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι παρά μόνο μερικές δεκάδες οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την Ήπειρο. Ας ελπίσουμε όμως η διαδικασία να επιταχυνθεί για ευνόητους λόγους.
Toyota: Κυκλοφόρησε το 1ο λεωφορείο στην Ιαπωνία με κυψέλες υδρογόνου
Κοινοποιήστε: