Η σειρά «i» αποτελεί ίσως το πιο προηγμένο τεχνολογικά κομμάτι του BMW Group και οι λύσεις που βλέπουμε πρώτα σε μοντέλα με αυτό το λογότυπο, στην πορεία θα υιοθετούνται και σε άλλα οχήματα του ομίλου.
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1)
Ένα από αυτά είναι το σύστημα ελεγχόμενης πρόσφυσης που χρησιμοποιείται στο νέο i3s και που είναι προσαρμοσμένο στην άμεση παραγωγή ισχύος του συστήματος BMW eDrive. Το σύστημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο μοντέλο αυτό και όπως τονίζεται από τους Βαυαρούς, βελτιώνει την πρόσφυση και την οδηγική ευστάθεια σε αντίξοες καιρικές και οδικές συνθήκες κατά την εκκίνηση, σε ενεργές φάσεις του συστήματος ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης Brake Energy Regeneration και κατά την έξοδο από κλειστές στροφές.
Ζωτικό στοιχείο αυτής της καινοτομίας είναι η 50 φορές ταχύτερη διαδικασία ελέγχου που οφείλεται στο γεγονός πως η διαδικασία ελέγχου, σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα οδηγικής ευστάθειας, υπολογίζεται τώρα απευθείας στον κινητήρα και όχι σε μία ξεχωριστή μονάδα που συνοδεύεται από καλωδιώσεις.
«Με τα υψηλά επίπεδα ροπής και την άμεση απόκριση σε κάθε πίεση του γκαζιού, οι ηλεκτροκινητήρες ήδη έχουν σημαντικά υψηλότερες απαιτήσεις από τα συστήματα οδηγικής ευστάθειας σε σχέση με τις συμβατικές κινητήριες μονάδες», εξηγεί ο Peter Langen, Επικεφαλής τμήματος Εξέλιξης Πλαισίου της BMW.
Για το λόγο αυτό, οι μηχανικοί της BMW δημιούργησαν ένα νέο τύπο συστήματος σύμφωνα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα των ταχύτερων κύκλων ελέγχου δεν θα αποτελούν προνόμιο μόνο των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά θα αξιοποιείται και σε οχήματα με κινητήρες καύσης. Γι’ αυτό θα τοποθετείται σε μοντέλα BMW και MINI με εμπρόσθια ή πίσω κίνηση και τετρακίνηση.
Κοινοποιήστε: