Μία χρονιά, δεκάδες νέα μοντέλα. Άλλα σαγηνευτικά, άλλα χρηστικά. Άλλα toys for boys άλλα φτιαγμένα για να καλύπτουν οικογενειακές ανάγκες. Άλλα για γεμάτα πορτοφόλια, άλλα με κόστος εναρμονισμένο με τις οικονομικές δυσκολίες του σήμερα.
Οι συντάκτες του NewsAuto οδήγησαν και ξεχώρισαν, έκαστος από 5 μοντέλα που τους έκαναν εντύπωση τη χρονιά που πέρασε.
ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
Αυτοκινητικά το 2016 ήταν μια εξαιρετική χρονιά. Σε πείσμα των “αυτόνομων” καιρών κάποιοι κατασκευαστές συνεχίζουν να φτιάχνουν αυτοκίνητα που απευθύνονται σε οδηγούς. Η φετινή επιλογή καθαρά οδηγοκεντρική με γνώμονα την αναλογία κιλών ανά ίππο.
Porsche Cayman S 3.9kg/PS
Με κινητήρα 2.5lt/350PS, την οδηγήσαμε στο Μέλανα Δρυμό. Προέκταση των χεριών σου οι ρόδες, προέκταση του μυαλού το γκάζι, μέρος των οπισθίων σου η έδρα του καθίσματος. Αν σας ενδιαφέρει η οδήγηση μην κοιτάτε αλλού.
Mercedes AMG GTS 3.25kg/PS
Με κινητήρα V8 4.0lt/510PS, την οδηγήσαμε στην πίστα των Μεγάρων. Όταν πριν δεκαετίες βρέθηκα εκεί για πρώτη φορά δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα υπήρχε αυτοκίνητο να πιάνει 190km/h στο τέλος της ευθείας. Πολύ εύκολα, πολύ γρήγορα αυτή η Mercedes σε κάνει οδηγό ακόμη κι αν δεν είσαι.
Ford Focus RS 4.45kg/PS
Με κινητήρα 2.3lt/350PS και τετρακίνηση το RS είναι κορυφαία επιλογή σ’ αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία. Στέκεται επάξια απέναντι στην Α 45AMG και σου παίρνει κυριολεκτικά τα μυαλά με το ” Drift Mode”. Πρόκειται για σετάρισμα που προέρχεται από τις ειδικές διαδρομές του WRC και βοηθά στην πλαγιολίσθηση!
ΒΜW M2 4.24Kg/PS
Με κινητήρα 3.0lt/370PS η Μ2 δε χρειάζεται “drift mode” γιατί είναι drift car. Την οδηγήσαμε στο Ουγγαρόρινγκ απολαύσαμε πλαγιολισθήσεις αλλά και γρήγορη οδήγηση μ’ ένα αυτοκίνητο σπονδή στον πραγματικό οδηγό. Άριστη κατευθυντικότητα, μοναδικό ζύγισμα, ατελείωτες πάντες.
Alfa Romeo Giulia 7.6kg/PS
Οδηγήσαμε την πετρελαιοκίνητη Giulia με κινητήρα 2.2lt/180PS, σ’ αυτή τη λίστα ταιριάζει περισσότερο η Quadrifoglio με αναλογία 2.98kg/PS. Η Ιταλίδα μας κέρδισε από την πρώτη ματιά, από το πρώτο χιλιόμετρο. Στέκεται επάξια απέναντι στη σειρά 3 της BMW και αφήνει ελπίδες για αναβίωση της Ιταλικής σχολής.
Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στα πιο γήινα αυτοκίνητα που ξεχωρίσαμε το 2016: SEAT Ateca 1.0lt, Mitsubishi L200, Fiat 124 Spider, Mini Clubman, Audi Q2, Honda Civic Type R, BMW X5 Hybrid. Καλή αυτοκινητική χρονιά να έχουμε, με ασφάλεια και σύνεση στο δρόμο.
ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ
Ακόμη ένας χρόνος πέρασε στην ιστορία. Δυνατή χρονιά το 2016 από πλευράς νέων μοντέλων. Σχεδόν όλες οι εταιρείες παρουσίασαν κάτι νέο. Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από αυτά μας άρεσαν πολύ. Το δικό μου TOP 5 για τη χρονιά που έκλεισε έχει ως εξής:
Fiat 124 Spider
Oι Ιταλοί επιστρέφουν στα πισωκίνητα roadster και αυτό ήταν η κορυφαία είδηση του 2016. Πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς αυτό το Fiat. Mε βάση τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του MX-5 στο οποίο βασίζεται και αρωγό τον 1,4 MultiAir των 140 ίππων, η οδήγηση γίνεται διασκέδαση.
Citroen C3
H Citroen έχει πιάσει τον παλμό της εποχής. Η επιτυχημένη συνταγή του C4 Cactus μεταφέρεται και στη μικρή κατηγορία. Το νέο C3 μας εντυπωσίασε με την εμφάνισή του, με τα οικονομικά μηχανικά σύνολα που το εξοπλίζουν και φυσικά με την ConnectedCAM που έχει στον προαιρετικό του εξοπλισμό . Πρόκειται για μια ενσωματωμένη κάμερα στο μπροστά καθρέπτη που σου επιτρέπει να τραβάς βίντεο και φωτογραφίες.
Peugeot 3008
To νέο μικρομεσαίο crossover της Peugeot είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Το οδηγήσαμε σε βενζίνη 1,2 τούρμπο και σε 1,6 ντίζελ. Μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με την ποιότητα κατασκευής του, αλλά και με τον τρόπο που πατά στο δρόμο. Ο ανταγωνισμός, premium και μη, σίγουρα απέκτησε έναν δύσκολο αντίπαλο.
Skoda Superb
Έχεις του μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες στην κατηγορία της, διαθέτει πορτ μπαγκάζ 625 λίτρων, είναι ποιοτική σε όλα της τα σημεία, έχει υψηλή ποιότητα κύλισης και κοστίζει 24.900 ευρώ στην έκδοση με τον 1,4 ACT των 150 ίππων (με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων) & 25.900 ευρώ σε αυτή με τον 1,6 ντίζελ. Η χαρά του οικογενειάρχη στο μεγαλείο της.
Τοyota Hilux
H νέα γενιά του ιαπωνικού pick up μας προσέφερε δυνατές συγκινήσεις σε όλα τα τερέν. Παραμένει σκληροτράχηλο σε όλα του, αλλά χάρη στο νέο πάτωμα που βασίζεται, βελτιώθηκε πολύ σε οδική συμπεριφορά δίνοντας μια γεύση από Land Cruiser. Ο νέος 2,4 D-4D με 150 άλογα ικανοποιεί σε απόδοση και καίει λιγότερο από τα παλιά μοτέρ των 2,5 & 3,0 λίτρων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Σε λίγο το 2016 θα βρίσκεται στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Αυτοκινητικά απέδειξε πως και οι «σεμνοί ταπεινοί και άσημοι» μπορούν να διακριθούν. Οι ταμπέλες κοινωνικής διαστρωμάτωσης σε ό, τι αφορά στους τροχούς, ανήκουν πίσω. Σήμερα οι περισσότεροι μπορούν να φτιάξουν τα πάντα.
Citroen C3
Μικρομέγαλο ολκής, παρότι υπερμίνι. Τα μικρομεσαία πλέον σε άμυνα. Αν αφαιρεθείς, πιστεύεις ακράδαντα ότι οδηγείς κάποια φινετσάτη έκδοση του Cactus. Πατάει σαν αυτό, μοιάζει με αυτό, μόνο που είναι πιο στιλάτο, μικρότερο εξωτερικά, μπάνικο στο μάτι, φθηνότερο σε τιμή, αλλά και με περισσότερη χάρη στο δρόμο.
Peugeot 3008
Από τις θετικότερες εκπλήξεις της χρονιάς. Ποιοτικά κοντράρει την BMW Χ1, αισθητικά (εντός και εκτός) φλερτάρει τα μελλοντικά concepts, στο δρόμο είναι ικανότερο από 308, oh yes. Το καλύτερο και πιο πειστικό άλλοθι, για να αποδείξεις στη σύζυγο πως ωρίμασες και προτιμάς – ελέω και χώρων – Crossover οικογενειακό.
MINI Clubman
Κάτι η ιστορία και οι ρετρό αναφορές, κάτι οι γενναίοι χώροι για πρώτη φορά σε MINI, κάτι οι έξυπνοι κινητήρες μικρού κυβισμού βενζίνης και diesel, είναι και αυτό το οδηγικό pedigree που δεν αλλοιώνεται ότι αμάξωμα και αν το σκεπάζει, δεν θέλεις και πολύ να πάρεις ένα και να χαθείς μαζί του κάπου στο βάθος.
Volvo XC90
Μακράν ότι πιο high tech και χλιδάτο στην κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών SUV. Κάνει με την επιβλητικότητά του να αισθάνονται άβολα ακόμη και οι κραταιοί της Γερμανίας. Κύλιση, κινητήρες, εξοπλισμός, άνεση, τεχνολογία, χτυπούν κυριολεκτικά κόκκινο. Όποιος “φυσάει” το χρήμα, αξίζει να επενδύσει εναλλακτικά επάνω του.
Mercedes C-Class Coupe
Ένα «γλυπτό» από μέταλλο. Όταν το αντικρίσεις από κοντά, το θέλεις, τόσο απλά. Δεν σε ενδιαφέρει ούτε τι μοτέρ φοράει, ούτε πως πάει, ούτε πόσο κάνει. Αρκεί να χαζεύεις αυτή τη σαγηνευτική σιλουέτα περιμετρικά, κυριολεκτικά με καταβολές από κουπέ πολλαπλάσιας αξίας. Υπερπαραγωγή εντός και εκτός. Απαγορευτική για ντροπαλούς…
Κλείνοντας, μην ξεχάσουμε το «ψυχεδελικό» Audi R8 από άλλο πλανήτη, το BMW i8 ως το supercar του μέλλοντος, το για πρώτη φορά τουρμπάτο Honda Civic Type R, την all time classic BMW σειράς 3, το ποιοτικότατο Audi A4, αλλά και το προσιτό Seat Ateca που φορά 1000άρη κινητήρα. Καλή χρονιά σε όλους!
ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ
Μετά τα παραπάνω Top-5 το συμπέρασμά μου είναι ένα: πρέπει να αναθεωρηθούν οι διαδικασίες μοιράσματος των δοκιμών! Κανονικά το δικό μου, αντί να μετριέται σε ίππους ανά κιλό όπως του κυρίου Πουρναράκη, θα έπρεπε να αφορά λίτρα ανά χώρο αποσκευών. Από εκεί και πέρα, όντως η χρονιά που αποχαιρετά ήταν μία χρονιά που πολλές εταιρείες προσβάσιμες σε πιο ευρύ κοινό, μείωσαν την ψαλίδα από τις πιο πολυτελείς μάρκες. Απ’ όσα οδήγησα ξεχώρισα τα εξής…
Peugeot 3008
Ως άπιστος Θωμάς, άκουγα πολλά για το νέο SUV των Γάλλων και δεν τα πίστευα. Όμως σε χρόνο μηδέν το εντυπωσιακό 3008 δικαίωσε τη φήμη που του είχαν ήδη χτίσει οι συνάδελφοι. Επιβλητική εμφάνιση, hi-tech οδηγοκεντρικό εσωτερικό, εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η γενική σούμα αξιολόγησης βάζει πονοκεφάλους σε αντιπάλους που συνήθως ήταν μία κατηγορία ψηλότερα.
Seat Ateca
SUV. Με χώρους. Προσιτό οικονομικά. Με χιλιάρη κινητήρα. Με επαρκή χιλιάρη κινητήρα. Με εξαιρετικό χιλιάρη κινητήρα. Με σιωπηλό χιλιάρη κινητήρα. Το έγραψα πολλές φορές για να είστε σίγουροι πως δεν είναι τυπογραφικό. Κάναμε μαζί Χριστούγεννα και σκέφτομαι να το ζητήσω από τον Άι Βασίλη και για την Πρωτοχρονιά.
Skoda Kodiaq
Πάντα είχα ιδιαίτερη σχέση με τα μοντέλα της Τσέχικης μάρκας, ίσως επειδή από πολύ νωρίς συνειδητοποίησα πως τι να το κάνω το γκάζι αν πρέπει να πάω διακοπές αφήνοντας τα πράγματά μου στην Αθήνα. Η Skoda απέκτησε επιτέλους κανονικό SUV και έχει τόσο τεράστιους χώρους όσο φαντάζεσαι.
Peugeot 308 GTi
Το ομολογώ, όταν το παρέλαβα για test drive, χρειάστηκε μόνο ένα βύθισμα του δεξιού ποδιού στο πεντάλ του γκαζιού, για να ξεχάσω για λίγο το ρόλο του προσεκτικού μπαμπά και να γίνω ξανά παιδί. Οκ, όχι παιδί, πιτσιρικάς που γουστάρει διχρωμία, που θέλει να ακούει το αυτοκίνητό του να μουγκρίζει και που αγαπημένο του χόμπι είναι να χαλιναγωγεί αφηνιασμένα άλογα.
Volvo S90
Κανονικά δεν έχω το δικαίωμα να το τοποθετήσω στη λίστα μου αφού πρόλαβα μετά βίας να κάνω 15 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Όμως ήταν αρκετά για να νιώσω βασιλιάς. Υπερπολυτελές, με καμπύλες που σε κάνουν να λιώνεις, ποιότητα σε υπερθετικό βαθμό και τεχνολογία επιπέδου Star Trek. Σε μία άλλη ζωή ίσως…
Κοινοποιήστε: