Καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή με στελέχη που κινούν τα νήματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Επικοινωνούμε μαζί τους, είτε βρισκόμαστε στην Ελλάδα, είτε στα ταξίδια που κάνουμε ανά τον κόσμο για να οδηγήσουμε τα νέα μοντέλα προτού αυτά κυκλοφορήσουν στις αγορές.
Tου Τάκη Τρακουσέλλη
Μέσα από αυτή τη συναναστροφή καταλαβαίνεις πολλά: τη νοοτροπία, τον χαρακτήρα, τη στρατηγική τους. Και το βράδυ στο δείπνο, όπου χαλαρώνουν όλοι από τη δύσκολη ημέρα των δοκιμών, προσπαθείς να μάθεις το κάτι παραπάνω από αυτά που τους έχει ορίσει ως στρατηγική η εταιρεία. Σε ό,τι αφορά τους Ιάπωνες, είναι οι πιο δύσκολοι στο να τους αποσπάσεις οτιδήποτε. Είναι στρατιώτες. Ετσι απλά.
Παρά την ελεγχόμενη αντίδραση των Ιαπώνων, η αφοπλιστική και ιδιαίτερα αυθόρμητη απάντηση στην ερώτηση που έκανε o συνεργάτης μας για τον diesel κινητήρα τα λέει όλα για το μέλλον τους: «Μα γιατί ασχολείστε με τους diesel;». Εκείνη τη στιγμή παρεμβαίνει άλλο στέλεχος εξηγώντας στον συνάδελφό του ότι ο δημοσιογράφος είναι από την Ελλάδα. Και τότε αυτός γνέφει καταφατικά λέγοντας: «Για εσάς θα έχουμε και diesel».
Είναι δεδομένο ότι η Toyota έχει ξεγράψει ουσιαστικά τους μικρούς diesel κινητήρες, όπως σύντομα θα κάνουν και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Για του λόγου το αληθές, δείτε το C-HR, αλλά και το Yaris του οποίου τα συνοδευτικά press kit που δόθηκαν στους δημοσιογράφους δεν αναφέρουν πουθενά την ύπαρξη diesel. Στο κάτω-κάτω, γιατί να ασχοληθούν αφού έχουν τις υβριδικές εκδόσεις, τεχνολογία που πρώτη η Toyota πίστεψε και επένδυσε σε μαζική παραγωγή και σε αυτοκίνητα μικρότερων κατηγοριών. Παρ’ όλα αυτά, οι Ιάπωνες θέλουν και μπορούν οικονομικά να στηρίξουν τα «θέλω» συγκεκριμένων αγορών. Παρά το τεράστιο κόστος μιας τέτοιας κίνησης, έδωσαν στις αγορές του ευρωπαϊκό Νότου αυτό που ζητάνε, δηλαδή diesel κινητήρα. Ετσι, λοιπόν, πέραν της Ελλάδας το νέο Yaris θα κυκλοφορήσει με τον 1,4 D-4D κινητήρα σε Ιταλία και Ισπανία.
Αυτό και μόνο δείχνει το μεγαλείο και φυσικά το οικονομικό μέγεθος του Ιάπωνα γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας: δεν νοιάζεται για το κόστος -το οποίο, πιστέψτε μας, είναι τεράστιο- αρκεί να ικανοποιήσει τη ζήτηση των πελατών της, έστω κι αν τα νούμερα αυτά είναι ιδιαίτερα μικρά σε σχέση με την παγκόσμια αγορά. Δεν θα ήταν έκπληξη, λοιπόν, αν τους επόμενους μήνες κάνει κάτι ανάλογο και με το CH-R, μολονότι αυτό σκίζει σε πωλήσεις χωρίς τον diesel κινητήρα και στον Νότο.
Ολα αυτά βέβαια προσωρινά, γιατί τα δεδομένα αλλάζουν και οι αναμενόμενες ανακοινώσεις τον Σεπτέμβριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θα ορίσει τα νέα αυστηρότερα όρια ρύπων (κυρίως του αζώτου), θα είναι και η ταφόπλακα των μικρών diesel κινητήρων. Οπότε ας τους χαρούν οικονομικά όσοι κάνουν πάνω από 25.000 χλμ. τον χρόνο, όσο ακόμα υπάρχουν στην αγορά…
Κοινοποιήστε: