Το Honda Civic Sedan έρχεται για να τονίσει τον οικογενειακό χαρακτήρα του 10ης γενιάς μικρομεσαίου ιαπωνικού μοντέλου, προσφέροντας περισσότερο από ποτέ άλλοτε πρακτικότητα, άνεση και ευρυχωρία, αλλά και επιπλέον, πιο ντιζαϊνάτη εμφάνιση, καθώς και τον ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης στα 1.5 λίτρα. Εμείς, δοκιμάζουμε σε πόλη και εθνική το νέο μοντέλο, το οποίο κοστίζει από 26.650 ευρώ, συνοδευόμενο από ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)
Μεγαλύτερο και πιο δυναμικό
Η σχεδίαση του νέου Honda Civic Sedan επηρεάζεται όπως είναι φυσικό από αυτή των χάτσμπακ εκδόσεων του 10ης γενιάς μοντέλου, έχοντας το ίδιο εμπρόσθιο τμήμα (μικρές αλλαγές μόνο στον προφυλακτήρα) και μέχρι και την μεσαία κολώνα, ενώ από εκεί και πίσω αλλάζει η σχεδίαση των τρίτων κολώνων της οροφής και προστίθεται ο απαραίτητος τρίτος όγκος. Η όλη εφαρμογή αισθητικά έχει γίνει πολύ επιτυχημένα, αφού οι σχεδιαστές της Honda έχουν ανασηκώσει το τελείωμα του πορτ-μπαγκάζ ώστε να πέσει πιο ομαλά η πίσω κολώνα, δίνοντας μια αίσθηση από 4πορτο κουπέ στο αυτοκίνητο. Στο ίδιο μήκος κύματος έρχονται και τα μοντέρνα φώτα, που εισέρχονται στο πάνω μέρος τους μέσα στην πίσω πόρτα. Από πλευράς διαστάσεων, όπως συνέβη και με τις χάτσμπακ εκδόσεις του νέου Civic, έτσι και η sedan έχει μακρύνει σε μήκος περισσότερο από κάθε άλλη φορά (4.648 χλστ.), αγγίζοντας τα δεδομένα της μεγαλύτερης και πιο οικογενειακής, μεσαίας κατηγορίας.
Ποιοτικό εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους
Στην καμπίνα των επιβατών του Civic Sedan το ταμπλό έρχεται αυτούσιο από αυτό των 5θυρων εκδόσεων του ιαπωνικού μοντέλου, σε ένα αποτέλεσμα πολύ μοντέρνο (ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων στην κονσόλα), αλλά και με πολύ καλή ποιότητα τόσο στην επιλογή των υλικών (υπάρχει άφθονο μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρόσθιων θυρών), όσο και στην εφαρμογή τους. Η πρακτικότητα είναι επίσης αυξημένη, από τη στιγμή που υπάρχουν διαθέσιμες πολλές και ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα.
Ειδικά για τους επιβάτες του, το νέο Honda Civic Sedan στο πίσω μέρος του προσφέρει άνεση ακόμη και για τους πιο υψηλόσωμους, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους άφθονο χώρο για τα γόνατά τους και αρκετό για τα κεφάλια τους. Το πορτ-μπαγκάζ έχει αυξημένη χωρητικότητα 519 λίτρων (+41 λίτρα σε σχέση με το 5θυρο Civic ή +99 λίτρα σε σχέση με το 5θυρο Civic Sport) και είναι πολύ πρακτικό, παρότι το άνοιγμά του θα μπορούσε να ήταν και μεγαλύτερο.
Άνετο στο δρόμο και ευχάριστο
Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με αυτή του 5θυρου Civic, αλλά και με την ίδια ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), το sedan Civic διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά ομοιογένειας στο δρόμο που διακρίνουν και τον χάτσμπακ «αδελφό» του. Η διαφορά έρχεται από τη ρύθμιση της ανάρτησης που εδώ είναι λίγο πιο μαλακή για να τονίσει περισσότερο την προσφερόμενη άνεση, αλλά και να προσφέρει μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης που ταιριάζει με τον οικογενειακό χαρακτήρα του σεντάν μοντέλου. Την ίδια στιγμή το 4θυρο Civic αποδεικνύεται αρκετά ευχάριστο σε ένα δρόμο με στροφές, όντας πολύ σταθερό, ουδέτερο και με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα που δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του. Το τιμόνι από την πλευρά του ικανοποιεί με την πληροφόρηση και αμεσότητά του, χωρίς να είναι τέλειο σε αίσθηση.
Ισχυρό μοτέρ με χαμηλή για τα δεδομένα του κατανάλωση
Ο 1.500άρης turbo VTEC κινητήρας του Honda Civic Sedan διαθέτει την ισχυρότερη ονομαστική απόδοση ισχύος σε αυτά τα κυβικά (182 PS), καταφέρνοντας να κινήσει με χαρακτηριστική άνεση το ιαπωνικό μοντέλο. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά πολιτισμένη, χωρίς εξάρσεις ή κομπιάσματα, «κρύβοντας» θα λέγαμε πολλές φορές τις πραγματικές του δυνατότητες, οι οποίες αποκαλύπτονται κάθε φορά που ο οδηγός του πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ του γκαζιού. Κάπως έτσι λοιπόν το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,4 δευτερόλεπτα και είναι ένα αρκετά καλό νούμερο που χαρίζει και μια σπορτίφ χροιά στο πιο οικογενειακό Civic. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τον κοντό, σπορτίφ επιλογέα και τη σχετικά μακριά κλιμάκωση. Το κιβώτιο αυτό βοηθά επίσης ώστε ο οδηγός να εκμεταλλεύεται σε κάθε σχέση τη ροπή του κινητήρα και να κρατά χαμηλά τις στροφές περιορίζοντας την κατανάλωση, η οποία με τη χρήση και του set-up ECON του κινητήρα μπορεί να βρεθεί με ευκολία κοντά στα 7,0 λτ./100 χλμ. – ένα πολύ καλό νούμερο για κινητήρα αυτής της ισχύος.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 182 PS/5.500 rpm
Ροπή: 24.4 kgm/1.900-5.000 rpm
Μετάδοση: Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 130 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 156.0 €
Βάρος: 1.321 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.648/1.799/1.416 mm
Χώρος αποσκευών: 519 lt
Τιμή: 26.650€
Κοινοποιήστε: