Ο Αύγουστος είναι ο μήνας που οι περισσότεροι Έλληνες κάνουν τις -ολιγοήμερες πλέον- διακοπές τους. Κάπως έτσι κανόνισα να κάνω μια μικρή απόδραση από την ρουτίνα της καθημερινότητας και να ξεφύγω για μερικές ημέρες. Ο προορισμός επιλέχθει. Ζάκυνθος. Το νησί των χελωνών Καρέτα-Καρέτα. Το αυτοκίνητο; Ένα Citroen C4 Cactus με τον 1.600αρη BlueHDi diesel κινητήρα των 100 ίππων, βαμμένο στο ομολογουμένως εντυπωσιακό λευκό περλέ μεταλλικό χρώμα, με τις ακτίνες του ηλίου να παίζουν μαζί του και από λευκό να το μετατρέπουν σε ένα απαλό γκρι, ανάλογα με την γωνία που έπεφταν πάνω στο σώμα του γαλλικού αυτοκινήτου. Μαύρες μπάρες, καφέ και μαύρες λεπτομέρειες, ανθρακί χρώμα ζαντών διαστάσεων 16″ και ελαστικών 205/55, συμπληρώνουν την εικόνα του μικρού crossover της γαλλικής εταιρίας.
Ήταν Πέμπτη χαράματα όταν ξεκίνησε το ταξίδι μας. Πρώτη στάση Κυλλήνη. Το προηγούμενο βράδυ είχαμε φροντίσει να “φορτώσει” το C4 Cactus με τα απαραίτητα. Ξέρεις. Βαλίτσες, μπρατσάκια, κουβαδάκια, ρακέτες και ότι άλλο παίρνει συνήθως ένας Έλληνας όταν πάει για διακοπές. Το μισό σπίτι δηλαδή. Και εκεί που αναρωτιόμουν που θα χωρέσουν όλα αυτά τα πράγματα μέσα στο Cactus, οι διαθέσιμοι χώροι του είναι τόσοι που σε εντυπωσιάζουν.
Τα πάντα τακτοποιήθηκαν στο πορτμπαγκάζ των 358 λίτρων, ο σχεδιασμός του οποίου είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, με την αναδίπλωση των καθισμάτων να αυξάνει τον χώρο στα 1.170 λίτρα. Οι θήκες για μικροαντικείμενα πολλές, βρισκόμενες μάλιστα και σε βολικά σημεία, το ντουλαπάκι του συνοδηγού τεράστιο, μιας και ο αερόσακος έχει μεταφερθεί στον ουρανό, με το αυτοκίνητο να εξοπλίζεται με θύρες USB και AUX. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι φρέσκος, σύγχρονος και ξεχωριστός με ρετρό στοιχεία και την μεγάλη οθόνη αφής 7″ στο κέντρο του ταμπλό να κλέβει τις εντυπώσεις.
Από αυτή χειρίζεται όλες τις λειτουργίες και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, από το σύστημα κλιματισμού, μέχρι τον υπολογιστή ταξιδιού, το ηχοσύστημα και το σύστημα Bluetooth. Το αυτοκίνητο διέθετε υφασμάτινο άνετο σαλόνι σε μαύρες και καφέ αποχρώσεις που ταίριαζαν ιδανικά με τα μαύρα γυαλιστερά και καφέ διακοσμητικά, δημιουργώντας μια πολυτελή αίσθηση.
Φουλάρουμε το ντεπόζιτο με 40 ευρώ πετρέλαιο και ξεκινάμε το ταξίδι για την Κυλλήνη. Βγαίνουμε στην εθνική και ορίζουμε το cruise control στα 120 χλμ/ώρα (μέση κατανάλωση 4,1-4,2 λίτρα/100 χλμ), ενώ το αυξομειώνουμε αναλόγως της κίνησης και των ορίων ταχύτητας. Η ανάρτηση του C4 Cactus κινούμενο πάνω στον αυτοκινητόδρομο απορροφά τους κραδασμούς από το οδόστρωμα, με την οδική του συμπεριφορά να είναι η αρμόζουσα. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν κάνουν αισθητή την παρουσία τους όταν κινείσαι με τα ταχύτητες έως 120-130 χλμ/ώρα, με τα καθίσματα να προσφέρουν κράτημα στις στροφές αλλά και άνεση, ώστε ακόμη και μετά από πολύωρο ταξίδι να βγαίνεις μέσα από το Citroen C4 Cactus ατσαλάκωτος. Η πορεία του επηρεάζεται από τους έντονους πλάγιους ανέμους, και αν το πιέσεις, οι κλίσεις των αναρτήσεων στις στροφές είναι έντονες, αλλά δεν φοβίζουν, προσφέροντας απαιτούμενο κράτημα στις στροφές.
Ο ήλιος είχε ανεβεί ψηλά στο ουρανό όταν φτάσαμε στο λιμάνι της Κυλλήνης, με την μέση κατανάλωση του C4 Cactus να εντυπωσιάζει, μιας και ο υπολογιστής ταξιδιού έδειχνε 4,3 λίτρα κατανάλωσης πετρελαίου ανά 100 χλμ. Δεν στο κρύβω πως εντυπωσιάστηκα με την εξαιρετικά μικρή κατανάλωση του C4 Cactus με τον 1.600αρη κινητήρα. Αφού πήραμε τα εισιτήρια επιβιβαστήκαμε στο πλοίο της γραμμής και σε μια ώρα και κάτι δέσαμε στο νησί του εθνικού μας ποιητή, Διονύσιου Σολωμού.
Το ξενοδοχείο που κλείσαμε βρισκόταν στην λίμνη Κερίου. Ένας μικρός οικισμός στη νότια πλευρά του νησιού. Βάλαμε το GPS και ακολουθήσαμε τις οδηγίες του. Οι δρόμοι στο νησί του Ιονίου είναι οι τυπικοί δρόμοι που συναντά κανείς σε όλα τα ελληνικά νησιά. Κάποια κομμάτια του κοντά στην πόλη της Ζακύνθου είναι αρκετά μεγάλα σε πλάτος, αλλά όσο απομακρύνεται από την πόλη, τόσο οι δρόμοι στενεύουν και ακολουθούν την φιδίσια διαδρομή του περιβάλλοντος. Το C4 Cactus όσο οικείο δείχνει στον αυτοκινητόδρομο, άλλο τόσο δείχνει και στους επαρχιακούς δρόμους. Η ανάρτηση απορροφά ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τα φρένα, όποτε μου χρειάστηκαν στο νησί να δηλώνουν παρόν. Σε ότι αφορά το σύστημα ESP είναι πανταχού παρόν, και να με σώζει από τα χειρότερα σε μια από τις δεκάδες τυφλές στροφές των ελληνικών νησιών με κακή άσφαλτο.
Τις ημέρες που περάσαμε στην Ζάκυνθο της γυρίσαμε από τον Βορρά μέχρι τον Νότο και από την Ανατολή μέχρι την Δύση, ανακαλύπτοντας τις μαγευτικές παραλίες της. Από τον βασιλικό, τον Γέρακα και την Δάφνη, μέχρι ψηλά εκεί που είναι οι μπλε σπηλιές, στον Άσπρο Βράχο και από τις Αλυκές μέχρι το πόρτο Ρωμά που το καραβάκι σε πηγαίνει στην φανταστική παραλία Ναυάγιο, που δικαίως βρίσκεται ανάμεσα στις καλύτερες παραλίες του κόσμου, αλλά και στο γραφικό λιμάνι Πόρτο Λιμνιώνα. Το Citroen C4 Cactus δεν θα σε απογοητεύσει είτε το πηγαίνεις σε βουνίσιους δρόμους, είτε στα στενά σοκάκια της πόλης, είτε στους χωματόδρομους που σε βγάζουν σε απομονωμένες παραλίες με γαλαζοπράσινα νερά. Οι συμπαγείς διαστάσεις του, με μήκος μόλις 4,16 μέτρα, κάνουν το παρκάρισμα παιχνιδάκι, με τον κινητήρα να έχει την απαιτούμενη ροπή όποτε χρειάστηκε, ακόμα και με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 5αρι μηχανικό κιβώτιο με αραιή κλιμάκωση με πολύ καλό σε λαβή επιλογέα. Παρότι το κιβώτιο σου δίνει την δυνατότητα να δουλέψεις με μια ταχύτητα κάτω σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με εξάρι κιβώτιο, θεωρώ πως η Citroen θα έπρεπε να συνδυάζει τον συγκεκριμένο κινητήρα με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, μιας και πιστεύω πως ταιριάζει καλύτερα.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, μεταφέροντας στα χέρια του οδηγού τις πληροφορίες του δρόμου, έχει καλό βάρος, αλλά θα το ήθελα λίγο γρηγορότερο, ειδικά στις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης. Το πολυλειτουργικό τιμόνι έχει καλή λαβή και τα κουμπιά του, σου επιτρέπουν να έχεις τα χέρια σου μονίμως πάνω στο τιμόνι. Και εκεί που έλεγα μέσα μου πως οι ειδικοί αεροθυλακες Airbump σε καφέ απόχρωση, ακολουθώντας τους χρωματισμούς του σε εσωτερικού, είναι καθαρά μια στιλιστική πινελιά με μηδενική πρακτικότητα, αποδείχτηκαν πως “δουλεύουν” μιας και αυτοί ήταν εκείνοι που έσωσαν το βαθούλωμα από την πόρτα του οδηγού από ένα κολωνάκι που δεν το είδα.
Παρότι μέχρι τώρα διάβασες για τα θετικά του Cactus, αλλά όπως κάθε αυτοκίνητο, έχει και τα αρνητικά του. Δεν θα βάλω σε αυτά τον σχεδιασμό του. Οι πωλήσεις που κάνει, άλλα και η επιλογή της Citroen να κάνει πλέον τα μοντέλα της με τον ιδιαίτερο αυτό σχεδιασμό, βλέπε νέο C3, δείχνει πως αυτός αρέσει στο αγοραστικό κοινό.
Στα αρνητικά του σημεία του C4 Cactus θα βάλω σίγουρα την επιλογή της Citroen να μην τοποθετήσει στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ένδειξη με τις στροφές του κινητήρα, με τους Γάλλους να επιλέγουν να εφοδιάσουν το C4 Cactus μόνο σύστημα ένδειξης αλλαγής ταχύτητας. Ποτέ δεν γνωρίζεις σε τι στροφές δουλεύεις τον κινητήρα και μόνο από τον τραχύ ήχο του diesel θα καταλάβεις περίπου σε πόσες στροφές τον δουλεύεις. Θα προσθέσω επίσης τα σκληρά μαύρα πλαστικά με “κούφια” αίσθηση στο ταμπλό, όπως επίσης την απουσία των κλασικών χειρολαβών στον ουρανό, αλλά και την απουσία καθρέπτη στο αλεξήλιο του συνεπιβάτη.
Λεπτομέρειες θα μου πεις, αλλά αυτές είναι που κάνουν την διαφορά. Επίσης εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως το C4 Cactus διαθέτει μόνο μπροστά ηλεκτρικά παράθυρα -χωρίς αυτόματη λειτουργία- μιας και πίσω η Citroen επέλεξε να τοποθετήσει μερικώς ανοιγόμενα παράθυρα με πλαστικό μεντεσέ.
Οι ήμερες πέρασαν και έπρεπε να φύγουμε από το νησί και να γυρίσουμε στη βάση μας. Με γεμάτες πλέον μπαταρίες ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής με το Cactus να μας επιστρέφει στο σπίτι με ασφάλεια και ξεκούραστους. Μετά από 3.000 χλμ, ο υπολογιστής έδειξε μέση κατανάλωση 4,5 λίτρων/100 χλμ, κάτι που σημαίνει πως περίπου με ένα ντεπόζιτο 45 λίτρων μπορείς να διανύσεις σχεδόν 1.000 χλμ.
[See image gallery at www.autoblog.gr]
Test Drive: Ταξιδεύοντας 3.000 χλμ με ένα Citroen C4 Cactus diesel
Κοινοποιήστε: