Δε γίνεται να είσαι η αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, καθώς και με την μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία, και να μην έχεις παρουσία στην διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία των C-SUVs, που τα τελευταία 5 χρόνια έχει τριπλασιάσει τον όγκο των πωλήσεων της.
Αυτό, όμως, αλλάζει με το C-HR για την Toyota, καθώς ο ιαπωνικός κολοσσός μπαίνει δυναμικά και άκρως επιθετικά στα μεσαία crossovers, με μια εντελώς επαναστατική και ρηξικέλευθη, για τα δεδομένα της Toyota, πρόταση.
H εταιρία δεν θέλησε να προσφέρει άλλο έναν ανταγωνιστή, αλλά ένα αυτοκίνητο που δεν υπάρχει όμοιο του. Το όνομα του C-HR ήταν η αρχική εσωτερική ονομασία του project, αλλά στην συνέχεια οι ιθύνοντες της εταιρίας το κράτησαν και προέρχεται από τα αρχικά Coupe High-Rider.
Είναι καταδικασμένο να πετύχει, τόσο για το image της εταιρίας, όσο και για να αποβάλει από πάνω της η Toyota την παταγώδη αποτυχία του Urban Cruiser. Και δηλώνω με πάσα βεβαιότητα ότι τα κατάφερε.
Με το C-HR, η Toyota στοχεύει σε σένα που θες να ξεχωρίζεις, το συναίσθημα να είναι κύριο χαρακτηριστικό των επιλογών σου, και να είσαι από τους πρώτους που θα δοκιμάσει νέες εμπειρίες και προϊόντα. Αυτό που κάνει να διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς είναι ο σπορ προσανατολισμός του, ενώ φυσικά, το στιλ και η ποιότητα είναι αδιαπραγμάτευτες αρχές σε κάθε αγορά σου, με το αυτοκίνητο να είναι προέκταση της προσωπικότητας σου.
Η εταιρία το τοποθετεί ανάμεσα στο Auris Touring Sport και το RAV4, ευελπιστώντας να ξεπεράσει τις 100.000 πωλήσεις ετησίως, και με αφορμή, λοιπόν, την πανευρωπαϊκή του παρουσίαση, ταξιδέψαμε μέχρι την Μαδρίτη για να πάρουμε την πρώτη οδηγική εμπειρία με το αυτοκίνητο, πριν αυτό έρθει στη χώρα μας μέσα στον Δεκέμβριο.
Το C-HR είναι σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο από την γκάμα της εταιρίας, τόσο και μέσα στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Αποτελεί τέλειο παράδειγμα της αφοσίωσης του προέδρου της, Akio Toyoda, για μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία των μοντέλων της, καθώς και την προώθηση της δημιουργικής μηχανολογίας για την παρουσίαση ενός έντονου σχεδιαστικά αποτελέσματος, με δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά
Αν και κατά την παρουσίαση οι ιθύνοντες της Toyota ισχυρίστηκαν ότι το νέο μεσαίο crossover δεν έχει κανέναν απευθείας ανταγωνιστή, κάτι που κακά τα ψέμματα ισχύει, αναπόφευκτα τοποθετείται απέναντι από τα μοντέλα σαν το Nissan Qashqai, Jeep Renegade, Peugeot 3008, Honda HR-V και Fiat 500Χ, από τα οποία ευελπιστεί ότι θα κλέψει πελάτες.
Το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης πριν σχεδόν 9 μήνες, και αποτελείται την έκδοση παραγωγής του C-HR concept, που είδαμε αρχικά στην έκθεση του Παρισιού το 2014, και στην δεύτερη εκδοχή του στην Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο του 2015.
Διατηρεί αρκετά στοιχεία, από εκείνα τα φουτουριστικά πρωτότυπα, με τις αρκετά coupe γραμμές του να ξαφνιάζουν, αποτελώντας μια εντελώς νέα προσέγγιση, τόσο για τα δεδομένα της κατηγορία, όσο κυρίως για το συντηρητικό προφίλ της Toyota.
Η εταιρία αναφέρει ότι το τελικό σχέδιο είναι αποτέλεσμα των συναντήσεων του υπεύθυνου τμήματος με τους πελάτες που στοχεύει, με τον επικεφαλής μηχανικό του C-HR , Hiroyuki Koba, να επικεντρώνεται στις απαιτήσεις αυτών για το φαίνεσθαι του μοντέλου, καθώς και την απτής ποιότητας.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής σχεδιαστής του μοντέλου, αναφέρει ότι οι χρήστες των crossover θέλουν κάτι διαφορετικό από τους αντίστοιχους των παραδοσιακών SUV. Έτσι, παρότι θέλουν την υπερψωμένη θέση, δεν θέλουν τον “κουτένιο” σχεδιασμό των τελευταίων.
Αρχίζοντας από τις διαστάσεις, το νέο Toyota C-HR έχει μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.795 χλστ.. ύψος 1.555 χλστ., με το μεξόνιο του να φτάνει τα 2.640 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 145 χλστ. για την υβριδική έκδοση και 160 χλστ. για την βενζινοκίνητη, όπου αναπόφευκτα αυξάνει και το συνολικό ύψος κατά 15 χλστ..
Ακολουθεί το σχεδιαστικό θέμα “Sensual Speed-Cross”, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα προεξέχοντα φτερά σε όλες τις γωνίες, που τονίζουν την δυναμική και “αθλητική” εμφάνιση, με το C-HR να διαθέτει μεγάλο σώμα, μικρές γυάλινες επιφάνειες, υπερυψωμένο αμάξωμα, και coupe προφίλ.
Παρατηρώντας το από κάθε γωνία, ο συνδυασμός των έντονων ακμών και τις ρέουσες επιφάνειες, κάνουν το C-HR να ξεχωρίζει από κάθε άλλη πρόταση της κατηγορίας, και να δείχνει εμφατικά ότι η Toyota όταν θέλει να καινοτομήσει και να προκαλέσει, το κάνει με τον καλύτερο τρόπο.
Το εμπρός μέρος αποτελεί μια εξέλιξη της Under Priority και Keen Look σχεδιαστικής ταυτότητας της Toyota, με την μάσκα να έχει αρκετά στοιχεία από το RAV4 fcelift. Αυτή προεκτείνεται από το ευεμεγέθες σήμα της εταιρίας, μέχρι τα επιθετικά και μεγάλα εμπρός φωτιστικά σώματα, για να καταλήξει να αγκαλιάσει όλο το εμπρός το μέρος.
Προχωρώντας στο προφίλ, εντύπωση κάνει το σχεδόν παράλληλα με το έδαφος τοποθετημένο κρύσταλλο της πόρτας του χώρου αποσκευών. Ο coupe σχεδιασμός τονίζεται και από την ενσωμάτωση των χειρολαβών των πίσω θυρών στην πίσω κολόνα, με το αποτέλεσμα να είναι μια έντονα κεκλιμένη οροφή, που καταλήγει σε μια μεγάλη αεροτομή, δημιουργώντας την εντύπωση της ταχύτητας ακόμα και σταματημένο.
Τέλος, ο σχεδιασμός του πίσω μέρος είναι πρακτικά μια αντιγραφή του σημερινού Honda Civic., χωρίς αυτό να αποτελεί μειονέκτημα. Τα τριγωνικά και προεξέχοντα φωτιστικά σώματα, καθώς και το “χείλος” που δημιουργείται στην κάλυμμα του χώρου αποσκευών, το οποίο λειτουργεί ως δεύτερη αεροτομή, τονίζουν το οπτικό πλάτος και μια εντυπωσιακή παρουσία στον δρόμο. Μαζί με τα πολλαπλά καλύμματα του πατώματος, αλλά και των αεροτομών οι μηχανικοί έχουν επιτύχει έναν αρκετά καλό αεροδυναμικό συντελεστή για crossover, με το Cd να είναι στο 0,32.
Το C-HR βασίζεται στην νέα αρθρωτή TNGA (Toyota New Global Architecture) πλατφόρμα της εταιρίας, που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Prius, δίνοντας την ευχέρεια στους μηχανικούς της εταιρίας να το εξελίξουν όπως ήθελαν σε τρεις τομεις-κλειδιά, τον σχεδιασμό, τα μηχανικά μέρη και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.
Η Toyota ξεκίνησε την παραγωγή του C-HR πριν 13 μέρες, στο εργοστάσιό της στη πόλη Sakarya της Τουρκίας, εκεί όπου κατασκευάζονται ήδη τα Corolla και Verso, με το μοντέλο να γίνεται το πρώτο υβριδικό μοντέλο που κατασκευάζεται στη γείτονος χώρα. Η παραγωγική του δυνατότητα είναι ικανή να καλύψει την ζήτηση της ευρωπαϊκής και αμερικάνικης αγοράς.
Από πλευράς ασφάλειας, το C-HR εξοπλίζεται με μια μεγάλη γκάμα τεχνολογιών στον βασικό εξοπλισμό, όπως τα Adaptive Cruise Control, Automatic High Beam headlights και Road Sign Assist. Στον πρόσθετο εξοπλισμό ασφαλείας συναντάμε επίσης τα συστήματα Lane Departure Alert και Pre-Collision με Pedestrian Detection. Ακόμα, όμως, δεν έχει περάσει τις δοκιμές σύγκρουσης του ευρωπαϊκού NCAP, με αυτές να αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέσα στον Ιανουάριο, αλλά να μας δηλώνεται ότι αυτές θα είναι άκρως επιτυχημένες, αναμένοντας να αποσπάσει τα 5 αστέρια.
Ανοίγοντας την μεγάλη πόρτα, θα αντιμετωπίσεις ένα αντίστοιχα εντυπωσιακό και φουτουριστικό εσωτερικό, μη θυμίζοντας κανένα άλλο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας.
Κατά την εταιρία, στόχος τους κατά τον σχεδιασμό της καμπίνας ήταν να παραδώσουν ένα μοναδικού σχεδιασμού και μοντέρνο αποτέλεσμα, όντας παράλληλα διαισθητικό. Όλα αυτά τα βάζουν κάτω από την “ομπρέλα” του νέου Sensual Tech σχεδιασμό της Toyota που συνδυάζει την λειτουργικότητα υψηλής τεχνολογίας, με ένα αισθησιακό και μοντέρνο στυλ.
Αυτά τα χαρακτηριστικά έδωσαν την ευκαιρία στην Toyota να προσεγγίσουν το σχεδιασμό του εσωτερικού με μια νέα προοπτική, με το C-HR να δείχνει εν μέρη την “γραμμή” που θα ακολουθήσει η εταιρία στο μέλλον.
Η ζεστή, φιλόξενη ατμόσφαιρα της καμπίνας δημιουργήθηκε από την απρόσκοπτη πολυεπίπεδη αρχιτεκτονική του ταμπλό που συνεχίζεται στα πάνελ των θυρών, με κομψό διακόσμηση και piano black φινίρισμα. Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μια αντίθεση μεταξύ των επιφανειών και ευκρινών γραμμών, παραδίδοντας έτσι ένα φρέσκο περιβάλλον.
Ο σχεδιασμός της είναι προσανατολισμένος προς τον οδηγό και ενσωματώνει όμορφες λεπτομέρειες. Όλοι διακόπτες λειτουργίας και η οθόνη αφής 8 ιντσών διαθέτουν ένα νέο και βελτιωμένο σχεδιασμό και interface, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που ενσωματώνει το σύστημα πλοήγησης, να προέρχεται από το Auris. Οι διάφορες λειτουργίες ρυθμίζονται από τα χειριστήρια αφής ένθεν και ένθεν της οθόνης, τα οποία έχουν καλή, αλλά όχι άριστη, απόκριση στις εντολές των δαχτύλων.
Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ανασχεδιασμένος, με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο να έχουν νέο “σωληνωτό” σχεδιασμό και να τοποθετούνται αριστερά και δεξιά της νέας έγχρωμης οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2 ιντσών. Με την οθόνη αφής να στέκεται πάνω από τον πίνακα οργάνων, και όχι να περικλείεται από αυτόν, το ανώτερο σημείο του ταμπλό είναι σημαντικά χαμηλότερο σε βάθος, βοηθώντας περαιτέρω την ορατότητα σου.
Σε συνδυασμό με την ασύμμετρη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, αυτό φέρνει όλους τους διακόπτες σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό, ενώ εξακολουθεί να επιτρέπει την πρόσβαση σε αυτούς από τον συνεπιβάτη.
Τα νέα, μοναδικού σχεδιασμού, δύο επιπέδων μπροστινά καθίσματα συνδυάζουν ένα λεπτό, αθλητικές πάνω τμήμα, με μια πιο έντονα ενισχυμένη και υποστηρικτική κάτω περιοχή, με τις διαφορές αυτές να τονίζονται μέσω της χρήσης διαφορετικών υλικών και σχημάτων ταπετσαρίας.
Έχουν χρησιμοποιηθεί εξαιρετικά ποιοτικά υλικά, καθώς όλη η κονσόλα και τα πάνελ των θυρών είναι επενδυμένα με μαλακά πλαστικά. Η συνοχή των υλικών, η υφή τους, το σχήμα τους, το χρώμα τους, ακόμα και ο φωτισμός κάθε στοιχείο, ακόμα οι ραφές των καθισμάτων προσδίδουν ότι η Toyota πρόσεξε ιδιαίτερα την ποιότητα του εσωτερικού του νέου της μοντέλου.
Χαρακτηριστικά υπάρχουν τρεις κύριες επιφάνειες, με τύπου δέρμα για όλες τις πάνω επιφάνειες, δέρμα Nappa για όλες επιφάνειες που αγγίζεις, και μια τεχνική “υφή” σιτηρών για όλους τους διακόπτες. Το εξαιρετικό νέο εσωτερικό είναι διαθέσιμο σε μια επιλογή από τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: σκούρο γκρι, μαύρο/μπλε και μαύρο/καφέ.
Από πλευράς χώρων το C-HR δεν διαθέτει τους κορυφαίους στην κατηγορία του, τόσο για τους εμπρός επιβάτες εξαιτίας της σχετικά ογκώδης κονσόλας, ούτε για τους πίσω επιβάτες εξαιτίας της αρκετά χαμηλής οροφής. Σε συνδυασμό με τα πολύ μικρά πίσω παράθυρα και την μαύρη επένδυση της οροφής δημιουργείται ένα αρκετά κλειστοφοβικό και “πολεμικό” εσωτερικό, που δεν θα ενθουσιάσει κάποιον που θέλει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Αλλά θα ξαφνιάσει το νεανικότερο κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, με τις ενσωματωμένες ποτηροθήκες στις πίσω πόρτες να προσθέτουν πόντους. Κλείνοντας, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 377 λίτρα.
Η Toyota πιστή στις καταβολές της, θα δώσει μεγάλη βαρύτητα στο υβριδικό σύνολο που θα είναι διαθέσιμο το C-HR, προσθέτοντας άλλο ένα στην ήδη πλούσια γκάμα της.
Το υβριδικό σύνολο προέρχεται αυτούσιο από το Prius που οδηγήσαμε στις αρχές του χρόνου. Αυτό αποτελείται από τον ίδιο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που είχε το προηγούμενης γενιάς πρότινος Prius, αλλά είναι εντελώς ανασχεδιασμένος για καλύτερη οικονομία καυσίμου, έχοντας καλύτερη ροή καυσίμου, καύση και ψύξη, καθώς και πολύ πιο αποτελεσματική χρήση της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.
Ο VVT-i κινητήρας βενζίνης έχει χωρητικότητα 1,8-λίτρων και λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με την Toyota να έχει αναπτύξει ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί τα καυσαέρια, ώστε να επιταχυνθεί η προθέρμανση του ψυκτικού του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι εξοικονομείται καύσιμο, επειδή το υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να σταματήσει τον κινητήρας νωρίτερα και πιο συχνά.
Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η μείωση των απωλειών ενέργειας, εξαιτίας της καλύτερης τριβής, με τον κινητήρα να διαθέτει την καλύτερη θερμική απόδοση κινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο , καθώς φτάνει το 40%, όταν ο προηγούμενος είχε 38,5%. Τα παραπάνω συντελούν στο να αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να είναι 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ.
Εντελώς νέος είναι ο ηλεκτροκινητήρας και ταιριάζει με το νέο σύστημα μετάδοσης. Είναι υγρόψυκτος και αποδίδει 53 kW ισχύος και 163 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το αυτοκίνητο αποδίδει 122 άλογα αλλά λόγω του λογισμικού του και της καλύτερης χρήσης του ηλεκτροκινητήρα, το drivetrain πλέον αποδίδει τη δύναμη του ομαλά και χρηστικά, καθώς το σύστημα χρησιμοποιεί πιο πολύ τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και φυσική, με τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές σταδιακά και όσο το αυτοκίνητο αυξάνει ταχύτητα.
Επίσης, το νέο λογισμικό επιτρέπει το εύρος στο οποίο ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά, να αυξηθεί κατά 60%, σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο, κάτι σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερη εξάρτηση από τον κινητήρα βενζίνης σε υψηλότερες ταχύτητες, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου.
H κίνηση περνάει αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, μέσω ενός πλανητικού συστήματος ταχυτήτων. Τέλος, οι μπαταρίες είναι νικελίου-υδριδίου (NiMH) έχουν χωρητικότητα 1,31 kWh, είναι συμπαγής, και τοποθετούνται κάτω από τα πίσω καθίσματα, χωρίς να επηρεάζουν καθόλου τον χώρο των επιβατών ή φόρτωσης.
Από πλευράς επιδόσεων, η Toyota ανακοινώνει ότι το βάρους 1.380 κιλών αμάξωμα επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 11 δευτ., με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ/ώρα. Η μικτή κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 3,6-3,8-3,9 λίτρα/100 χλμ. με 16άρες-17άρες-18άρες ζάντες αντίστοιχα, ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 82-86-87 γρ/χλμ.
Από την άλλη υπάρχει και ο νέος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.2 D-4T που έχουμε δοκιμάσει το Auris. Αυτός διαθέτει 16 βαλβίδες, άμεσο ψεκασμό και υγρόψυκτο intercooler, προσφέροντας το επίπεδο επιδόσεων ενός κινητήρα 1.6-λίτρων, αλλά με κατανάλωση και εκπομπές CO2 αισθητά μικρότερες.
Η ελαφριά, πολύ συμπαγής μονάδα υιοθετεί πολυάριθμες προηγμένες τεχνολογίες, βελτιωμένο Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), κυλινδροκεφαλή με αυλούς υψηλού στροβιλισμού, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, ένα ελαφρού βάρους σύστημα κίνησης βαλβίδων, μεταβλητού ελέγχου σύστημα ψεκασμού λαδιού, με πολλαπλή και αυλούς εισαγωγής από ρητίνη.
Στο turbo, ο άμεσος ψεκασμός επιτρέπει πολλαπλές εγχύσεις και το νέο VVT-iW συνεργάζονται, ώστε να επιτυγχάνεται υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές, καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Αποδίδει 116 ίππους στις 5.200 με 5.600 σ.α.λ. και 185 Nm ροπή από 1.500 έως 4.000 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με κίνηση στον εμπρός άξονα, ή με ένα CVT με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση για δικίνητο αυτόματο ή τετρακίνητο C-HR με χειροκίνητο κιβώτιο.
Από πλευράς επιδόσεων, η Toyota ανακοινώνει ότι το βάρους 1.320-1.460 κιλών αμάξωμα επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 10,9 δευτ. στην δικίνητη έκδοση και 11,4 δευτ. στην τετρακίνητη, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 190 και 180 χλμ/ώρα αντίστοιχα. Η μικτή κατανάλωση του πρώτου ανακοινώνεται στα 5,9-6,0 λίτρα/100 χλμ. με 17άρες-18άρες ζάντες αντίστοιχα, ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 135-136 γρ/χλμ. Η τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο καταναλώνει 6,3 λίτρα ανεξαρτήτου διαμέτρου ζάντες, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 143-144 γρ/χλμ.
Οι ιθύνοντες της ελληνικής αντιπροσωπείας της Τoyota που συνόδευσαν την αποστολή στην Ισπανία, αμέσως μετά την προϊοντική παρουσίαση από τους Ιάπωνα επικεφαλής μηχανικό, μας ανακοίνωσαν μερικές από τις τιμές του C-HR, καθώς ο αναλυτικός τιμοκατάλογο θα γίνει γνωστός μέσα στις επόμενες 10 ημέρες.
Έτσι, το C-HR με τον 1.200άρη κινητήρα στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού C-ity θα ξεκινάει από τα €20.350, ενώ το αμέσως επόμενο επίπεδο C-enter τιμολογείται στα €21.900. Από την άλλη, η βασική έκδοση του υβριδικού συνόλου είναι στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού C-enter και ξεκινάει από τα €24.700. Τέλος, θα υπάρχουν και οι κορυφαίες C-ult και C-hic, όπου ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές.
Το ιαπωνικό crossover, όμως, διαθέτει υπερπλούσιο εξοπλισμό ακόμα και από τη βασική έκδοση, με το Safety Touch να είναι διαθέσιμο σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα pre-collision, city braking, adaptive cruise control, lane departure alert και άλλα.
Τέλος, υπάρχει και το κορυφαίο ηχοσύστημα της JBL, το οποίο εξελίχθηκε από κοινού με την σχεδίαση του εσωτερικού, και διαθέτει 9 ηχεία, συνολικής απόδοσης 576W, με την τιμή του να μην έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, αλλά να αναμένεται να αγγίξει τα €1.000. Σε ερώτηση αν υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό η δυνατότητα τοποθέτησης πανοραμικής ηλιοροφής, ώστε να φωτίσει ίσως το εσωτερικό, η απάντηση ήταν αρνητική και απόλυτη, καθώς κάτι τέτοιο θα μετακινούσε ψηλότερα το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.
Δεν περίμενα ποτέ ότι θα εντυπωσιαζόμουν τόσο πολύ από την οδηγική συμπεριφορά ενός Toyota, εκτός του GT 86. Κι όμως, το C-HR είναι με διαφορά η πιο σπορ πρόταση στην κατηγορία των C-SUVs και δείχνει από τα πρώτα μέτρα ότι στοχεύει σε ένα πιο νεανικό κοινό που προσβλέπει σε γρήγορες μετακινήσεις.
Κατά την διήμερη παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για περίπου 250 χλμ. στα περίχωρα της Μαδρίτης, τόσο σε αυτοκινητόδρομο, όσο και σε επαρχιακό και αστικό περιβάλλον. Την πρώτη μέρα αποκλειστικά με την δικίνητη υβριδική έκδοση, ενώ την δεύτερη με τον 1.200άρη κινητήρα, με τα περισσότερα χλμ. να γίνονται με την δικίνητη μπροστοκίνητη και λίγα με την τετρακίνητη αυτόματη έκδοση.
Ξεκινώντας από τις καταναλώσεις, και παρότι οι συνθήκες δεν ήταν ιδανικές, με την οδήγηση σε τέτοιες παρουσιάσεις να είναι πιο “πιεσμένες” απ’όσο στις εβδομαδιαίες δοκιμές, το trip computer του υβριδικού μοντέλου έγραψε 6,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ της δικίνητης μπροστοκίνητης έκδοση σχεδόν 8 λίτρα/100 χλμ. Φυσικά και οι δύο τιμές μπορούν με χαρακτηριστική ευκολία να πέσουν μέχρι και 1 λίτρο/100 χλμ., αν όχι παραπάνω.
Μιλώντας μηχανολογικά, το C-HR πατάει σε γόνατα MacPherson με αντιστρεπιτική ράβδο 26,5 χλστ. εμπρός, και διπλά ψαλίδια πίσω (όχι πολλαπλών συνδέσμων) με αντιστρεπιτική ράβδο 24,2 χλστ. Η ρύθμιση τους είναι ξεκάθαρα σφιχτή, αλλά δεν φάνηκε ενοχλητική, τουλάχιστον στο πολύ καλό ισπανικό οδικό δίκτυο. Κρατώ, όμως, τις επιφυλάξεις μου για την ελληνική πραγματικότητα, κυρίως με τις 18άρες ζάντες και τα ελαστικά 225/50 (οι 17άρες φορούν ελαστικά 215/60).
Ειδικότερα, καθόλη τη διάρκεια της φάσης ανάπτυξης, οι μηχανικοί είχαν κατά νου τρία στοιχεία: την άμεση απόκριση, δηλαδή στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο πρέπει να αντιδράσει άμεσα σε κάθε εντολή του οδηγού, στην γραμμικότητα, δηλαδή ότι η απόκριση του οχήματος πρέπει να δημιουργηθεί σταδιακά, και συγκεκριμένα σύμφωνα με το ποσό της εντολής του οδηγού, και τέλος στη συνέπεια, η οποία σχετίζεται με το πώς το αυτοκίνητο αντιδρά με τον ίδιο προβλέψιμο τρόπο, χωρίς να έχει σημασία ποια είναι η ταχύτητα ή οι συνθήκες.Όλα αυτά τα στοιχεία εξασφαλίζουν εμπιστοσύνη, κάνοντας κάθε διαδρομή εντυπωσιακά διασκεδαστική. Να που η Toyota δείχνει ότι όταν θέλει, μπορεί.
Ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά εύκολος, προβλέψιμος και ασφαλής. Εμφανίζει εντυπωσιακή σταθερότητα και οδηγική άνεση, ενώ χάρη στη χρήση ενός συγκεκριμένου υποπλαισίου, οι γωνίες ανάρτησης έχουν βελτιστοποιηθεί, και παρά το αυξημένο ύψος του C-HR ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις εντολές του τιμονιού.
Μιλώντας για το τελευταίο, το σύστημα διεύθυνσης έχει σχεδιαστεί για να είναι απόλυτα γραμμικό και σε συνδυασμό με τη άριστη ποιότητα κύλισης, δίνει στο C-HR αξιοσημείωτη ακρίβεια κατά την οδήγηση για ένα crossover. Ακόμα, έχει πολύ καλή πληροφόρηση από τον δρόμο, ενώ είναι και αρκετά γρήγορο, καθώς από άκρη-σε-άκρη χρειάζεται μόλις 2,7 στροφές, με την διάμετρο του κύκλου στροφής να είναι 10,4 μέτρα, ανεξαρτήτου διαμέτρου ζάντας.
Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου, αυτό που ίσως δουν κάποιοι ως μειονέκτημα είναι οι ιπποδυνάμεις των κινητήριων συνόλων, καθώς το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο δείχνει απόλυτα ικανό να “σηκώσει” και πολύ πιο δυνατούς κινητήρες. Παρόλα αυτά, επουδενί οι δύο κινητήρες που είναι διαθέσιμο το C-HR δεν χαρακτηρίζονται ως “λίγοι”. Και οι δύο έχουν επαρκή ροπή για τις καθημερινές μετακινήσεις, κυρίως στις μεσαίες στροφές, με τον βενζινοκινητήρα να δείχνει ότι μπορεί να “δουλεύει” ικανοποιητικά σε όλο το φάσμα των στροφών. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο έχει πολύ σφιχτό κούμπωμα, ενώ στα “κατεβάσματα” υπάρχει το σύστημα “rev-matching” όπου ανεβάζει τις στροφές του κινητήρα για καλύτερο έλεγχο και πιο γρήγορα κατεβάσματα.
Κλείνοντας, για την πέδηση του εφοδιάζεται με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, τα μπροστά αεριζόμενα με δίσκους διασάστεων 298,5 χλστ., και τα πίσω απλά με δίσκους 281 χλστ. Ακόμα και στο υβριδικό σύνολο το πεντάλ έχει πολύ καλή αίσθηση, με προοδευτική επιβράδυνση, με την διάρκεια τους να δείχνει ανεπηρέαστη.
Αν με ρωτούσες να περιγράψω με κάποια επίθετα το νέο Toyota CH-R, μετά την πρώτη μας επαφή μαζί του, αυτά θα ήταν: πρωτότυπο, μοντέρνο, σύγχρονο, ασυνήθιστο, διαφορετικό και δυναμικό.
Η εξαιρετική του οδηγική συμπεριφορά, που εύκολα συγκρίνεται με ένα σπορ hatchback, το κάνει αδιαμφισβήτητα να διαφέρει από όλο τον ανταγωνισμό.
Ο μοναδικός μου προβληματισμός είναι αν μπορούν αυτά του τα χαρακτηριστικά να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της κατηγορίας, που πρωταρχικό ρόλο παίζει η άνεση και οι άφθονοι εσωτερικοί χώροι. Στοιχεία που σε απευθείας αντιπαράθεση με τον ανταγωνισμό το C-HR χάνει, αλλά κερδίζει στην πρωτοτυπία του σχεδιασμού και την ασύγκριτη οδηγική του συμπεριφορά.
Κοινοποιήστε: