Μετά από δύο γενιές, 14 χρόνια παρουσίας και 3,5 εκατ. πωλήσεις, η Citroen αποκάλυψε το προηγούμενο καλοκαίρι το νέο C3, και γι’αυτο το λόγο βρεθήκαμε στην Βαρκελώνη, χθες και σήμερα ώστε να οδηγήσουμε το γαλλικό best-seller για πρώτη φόρα. Η εμπορική του καριέρα στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει από τα τέλη του τρέχοντος μηνός, με τις τιμές του να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί επίσημα, αλλά να αναμένεται να είναι κατά περίπου €200 με €300 ακριβότερο, και να ξεκινά από σχεδόν €12.900.
Θα είναι διαθέσιμο με τα δύο κινητήρια σύνολα που υπήρχαν και στην προηγούμενη γενιά, με το ένα να είναι ο 1200άρης βενζίνης PureTech με αποδόσεις 82 και 110 ίππων, και το άλλο ο 1600άρης πετρελαίου BlueHDi με αποδόσεις 75 και 100 ίππων, Το νέο αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο στην ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση θα έρθει στη χώρα μας στα τέλη του χρόνου ή αρχές του 2017. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα, παρά τις μικρές της πωλήσεις, είναι μια από τις 5 πρώτες που λανσάρεται το μοντέλο το 2016.
Η Citroën είναι μια mainstream εταιρία, αλλά όχι σαν τις άλλες και ευελπιστεί στη συνέχιση της εξαιρετικής του πορείας, πιστεύοντας πολύ σε αυτό το μοντέλο, καθώς αναμένει να αυξήσει τις συνολικές της πωλήσεις κατά 30% μέχρι το 2021. Με την άφιξη του νέου C3 η Citroen συνεχίζει την επαναστατική της σχεδιαστική προσέγγιση, που πρωτοείδαμε με το C4 Cactus. και δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή να το χαρακτηρίσω ως μια σμίκρυνση του Cactus, καθώς το τελευταίο έχει όπως βλέπεις επηρεάσει σημαντικά και το γαλλικό supermini (βλέπε “τριόροφα” φωτιστικά σώματα και AirBumps), ενώ προσφέρει εντυπωσιακά πολλές τεχνολογικές λύσεις.
Η Citroen πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια της τρίτη γενιάς του C3 στα τέλη Ιουνίου, για να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση του Παρισιού πριν ένα μήνα.
Κατά την προϊοντική παρουσίαση και σύμφωνα με την εταιρία, το νέο C3 ενσωματώνει τις βασικές αξίες της, που δεν είναι άλλες από την αισιοδοξία, τον άνθρωπο και την εξυπνάδα. Σχεδιαστικά, το νέο supermini μοντέλο είναι αρκετά τολμηρό, διαθέτοντας ένα εντυπωσιακά μοναδικό εμπρός μέρος, το οποίο είναι γεμάτο καμπύλες, που παράγουν μια έντονη εμφάνιση. Σε γενικές γραμμές το νέο C3 είναι διαφορετικό και σύγχρονο.
Είναι εμφανές ότι αντλεί στοιχεία από τα επιτυχημένα C4 Cactus και C4 Picasso, με το εργοστάσιο να τονίζει την νεανικότητα του με τα 9 χρώματα σώματα και 3 χρώματα οροφής, που δημιουργούν 36 χρωματικούς συνδυασμούς, ενώ υπάρχουν επιλογές χρωμάτων για τους προβολείς ομίχλης, τους καθρέπτες, γραφικά για την πίσω κολόνα και τα Airbumps.
Αυτά τα πρωτοείδαμε στο Cactus και αποτελούν πλέον χαρακτηριστικό υπογραφή της Citroën, δίνοντας στο αυτοκίνητο προσωπικότητα και στυλ, ενώ ταυτόχρονα προστατεύουν το αυτοκίνητο. Είναι φτιαγμένα από θερμοπλαστικό υλικό πολυουρεθάνης έχοντας εξαιρετική αντοχή στην καθημερινή χρήση, τόσο από το φως του ήλιου, το νερό, τη γήρανση, τις γρατσουνιές, κ.λπ. Είναι πιο μικρά από το Cactus, αλλά κάθε ένα αποτελείται από έξι “εξογκώματα” γεμάτα αέρα και βρίσκονται στο κάτω μέρος της πόρτας, μια ιδιαίτερα ευάλωτη περιοχή στο αστικό περιβάλλον. Τα πάνελ έχουν λευκό ή κόκκινο γραφικό, ανάλογα με την έκδοση. Στην βασική έκδοση θα τοποθετούνται με επιπλέον κόστος, στην ακριβότερη θα είναι δωρεάν επιλογή, με τους υπεύθυνους της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας να μας ανακοινώνουν ότι προσπαθούν να υπάρχει η ίδια επιλογή και στο μεσαίου επιπέδου εξοπλισμό.
Αναλύοντας τον σχεδιασμό, στο εμπρός μέρος κυριαρχούν τα τριών επιπέδων φωτιστικά σώματα, με τα πάνω -LED φώτα ημέρας- να αποτελούν συνέχεια της διπλής χρωμιωμένης μπάρας, που ενσωματώνει το σήμα της εταιρίας, ενισχύοντας με αυτό το τρόπο την εντύπωση του πλάτους. Πιο χαμηλά υπάρχουν οι στρογγυλοί προβολείς, με το προστατευτικό του προφυλακτήρα στο κάτω μέρας να είναι στο χρώμα του αμαξώματος, και πάλι για να ενισχύσει την αίσθηση του ύψους.
Κοιτώντας το προφίλ του, η πρώτο λεπτομέρεια που παρατηρείς είναι η “πλωτή” οροφή, εξαιτίας των μαύρων κολονών του παρμπρίζ. Οι επιφάνειες του σώματος είναι ρευστές και χωρίς έντονες ακμές, με τις ζάντες να είναι μέχρι 17 ιντσών, συμπληρώνοντας με αυτό το τρόπο τους θόλους, οι οποίοι μπορούν εξοπλιστούν με επεκτάσεις για μια πιο crossover εμφάνιση. Στο πίσω μέρος, τα μεγάλα μυώδη φτερά δίνουν στο αυτοκίνητο μια δυναμική εμφάνιση, που εντείνεται από τους πολύ κοντούς προβόλους.
Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο με αρκετά σχέδια και διαστάσεις ζαντών, που επηρεάζουν τις επιδόσεις και την κατανάλωση, όπως θα δεις παρακάτω. Έτσι, υπάρχουν 15άρες ζάντες με ελαστικά 185/65 ή 195/65, 16άρες ζάντες με ελαστικά 205/55 και 17άρες ζάντες με ελαστικά 205/50.
Βασίζεται στην πλατφόρμα της τωρινής γενιάς του Peugeot 208, με το μήκος του νέου C3 να φτάνει τα 3,99 μέτρα, το πλάτος το 1,75 μέτρα και το ύψος το 1,47 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2,54 μέτρα, όντας σχεδόν 7,5 εκατ. πιο μεγάλο από την απερχόμενη γενιά.
Τέλος, όσον αφορά την ασφάλεια, το νέο C3 ακόμα δεν έχει περάσει τις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP, αλλά οι ιθύνοντες της εταιρίες είναι αισιόδοξοι ότι θα αποσπάσει την υψηλότερη βαθμολογία.
Περνώντας στο εσωτερικό, μπορείς να επιλέξεις μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών πακέτων, με την καμπίνα να είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, μια αίσθηση ενισχύεται από την ταπετσαρία και το οριζόντια τοποθετημένο ταμπλό. Έχει σχεδιαστεί για να αισθάνεσαι όπως στο σπίτι σου, όντας φιλόξενο, σύγχρονο, έξυπνο και εξαιρετικά άνετο.
Οι σχεδιαστές της Citroën εμπνεύστηκαν από χώρους εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας (αρχιτεκτονική, έπιπλα, διακόσμηση, κλπ) για να καθορίσουν τους όγκους και τα υλικά του. Οι βασικές αρχές του αντικατοπτρίζονται από το λιτό ταμπλό, που διευκρινίζει την σχεδιαστική προσέγγιση της απλότητας, ενώ στο κέντρο υπάρχει η “αιωρούμενη” οθόνη αφής 7 ιντσών.
Τα καθίσματα έχουν μοναδικό σχεδιασμό και είναι μεγάλα. Εχουν χρησιμοποιηθεί υλικά με μαλακή υφή, και διαθέτουν φωτεινές και ζεστές επενδύσεις. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με τις τελευταίες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης μιας παγκόσμια πρεμιέρα για την Citroën, το ConnectedCam, μια on-board κάμερα HD που σου επιτρέπει να μοιράζεσαι τις φωτογραφίες και τα video από ένα οδικό ταξίδι σε πραγματικό χρόνο.
Αν βγάλεις από το μυαλό σου, ότι ποιοτικά πλαστικά είναι μόνο τα μαλακά, αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο νέο C3 είναι αρκετά καλού φινιρίσματος. Κατά βάση υπάρχουν έχουν σκληρή υφή, ωστόσο χωρίς αυτόν τον κούφιο και ενοχλητικό θόρυβο, που υποδηλώνει κατώτερης ποιότητας υλικά. Υπάρχουν, όμως, και όμορφες επενδύσεις, είτε δέρματος είτε υφάσματος, ανάλογα το πακέτο εξοπλισμού, που ομορφαίνουν κατά πολύ την όψη.
Οι εσωτερικού χώροι είναι σαφώς καλύτεροι από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς ωστόσο να χαρακτηρίζονται κορυφαίοι. Η λεπτή, όμως, κονσόλα μπροστά από τον συνοδηγό, επιτρέπει να ρυθμιστεί το κάθισμα πιο μπροστά, χαρίζοντας αρκετό χώρο για τα πόδια του πίσω επιβάτη.
Τέλος, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 300 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλώνονται τα πίσω καθίσματα, σε αναλογία 60/40, αυτός αυξάνεται στα 922.
Όπως είπα και στην εισαγωγή, τα κινητήρια σύνολα είναι γνωστά και αρκούντως ικανοποιητικά, ενώ όλα πληρούν τις εκπομπές ρύπων Euro 6.
Στην βάση υπάρχει ο ατμοσφαιρικός 3-κύλινδρος αλουμινένιος βενζινοκινητήρας PureTech 1.199 κ.εκ., απόδοσης 82 ίππων στις 5.750 σ.α.λ., και 118 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.750 σ.α.λ., ο οποίος δεν συνδυάζεται με σύστημα start/stop. Διαθέτει δυο εκκεντροφόρους, είναι γαλλικής προέλευσης, και με τη βοήθεια χρήσιμων και καινοτόμων τεχνολογιών, να χρειάζεται 4,6-4,7 λίτρα/100 χλμ, σύμφωνα με το εργοστάσιο και ανάλογα την διάσταση των ελαστικών, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι στα 105-108 γρ/χλμ., και το βάρος του αμαξώματος ανέρχεται στα 1.055-1.051 κιλά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 14.4-14.9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 177-168 χλμ/ώρα.
Ακολουθεί ο ίδιος κινητήρας, όπου με τοποθέτηση turbo, η ιπποδύναμη αυξάνεται στα 110 άλογα στις 5.500 σ.α.λ., και 205 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. Xρειάζεται 4,6 λίτρα/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι στα 103 γρ/χλμ., και το βάρος του αμαξώματος στα 1.125 κιλά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10.9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 188 χλμ/ώρα.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρα, εδώ μιλάμε για τον 1.600άρη (1.560 κ.εκ.) 4-κύλινδρος BlueHDi 100, που είναι διαθέσιμος με 75 άλογα στις 3.500 σ.α.λ., και 233 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.. Xρειάζεται 3,6-4,2 λίτρα/100 χλμ, οι εκπομπές ρύπων είναι στα 83-93 γρ/χλμ., και το βάρος του αμαξώματος στα 1.165-1.161 κιλά, ανάλογα την διάσταση των ελαστικών. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 15.1-15,5 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 174-169 χλμ/ώρα.
Στην δυνατότερη έκδοση του, αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 254 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Διαθέτει υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό και ουσιαστικά πρόκειται μια detuned έκδοση του κινητήρα που δοκιμάσαμε στο νέο Peugeot 308. Xρειάζεται 3,7 λίτρα/100 χλμ, οι εκπομπές ρύπων είναι στα 95 γρ/χλμ., και το βάρος του αμαξώματος στα 1.165 κιλά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11,9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 185 χλμ/ώρα.
Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να έχει χωρητικότητα 45 λίτρων.
Εν αναμονή του αναλυτικού τιμοκαταλόγου από την ελληνική εταιρία, το νέο C3 θα εισάγεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Live, το Feel και το Shine.
Το εντυπωσιακότερο προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού είναι η high definition κάμερα (dashcam) που είναι κρυμμένη πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη, η οποία καταγράφει ότι συμβαίνει μπροστά σου και αποτελεί παγκόσμια πρώτη εφαρμογή. Έτσι, μπορείς είτε μέσω εφαρμογής είτε μέσω ενός κουμπιού να τραβήξεις φωτογραφίες ή video διάρκειας μέχρι 2 λεπτά, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος αποθηκεύει 30 δευτ. πριν το ατύχημα και 90 δευτ. μετά. Έχει εύρος γωνίας 120 μοιρών, ενώ διαθέτει ενσωματωμένο σκληρό δίσκο 16 GB.
Έχοντας σχετικά πρόσφατη την δοκιμή του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς, η οδηγική συμπεριφορά του νέου μοντέλου απέχει παρασάγγης, φυσικά προς το καλύτερο. Τουλάχιστον αυτή ήταν η αίσθηση που μου άφησε το αυτοκίνητο στο εξαιρετικής ποιότητας οδικό δίκτυο, τόσο από πλευράς ασφαλτοτάπητα, όσο και από πλευράς ομαλότητας.
Κατά την διάρκεια της διήμερης δοκιμής, οδήγησα τις δύο εκδόσεις του βενζινοκινητήρα, για περίπου 180 συνολικά χλμ., με την ασθενέστερη να φοράει το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και τις 16άρες ζάντες, και η δυνατότερη το αυτόματο και τις 17άρες.
Από μηχανικής πλευράς, φοράει γόνατα τύπου Macpherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η οδήγηση του C3 είναι αυτή που χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία της γαλλικής εταιρίας, καθώς εξακολουθεί να έχει απαλή αίσθηση που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να απορροφάει τις λακκούβες στο δρόμο, χαρίζοντας στους επιβάτες εξαιρετική άνεση στις αστικές μετακινήσεις, “σιδερώνοντας” τη πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς.
Τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν εξαιρετικά μεγάλα, με τις κλίσεις τις στροφές να γίνονται αισθητές, αλλά καθόλου ενοχλητικές. Αυτό που ίσως ενοχλήσει κάποιους είναι η κίνηση του αμαξώματος κατά τον κάθετο άξονα, μετά από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, κυρίως λόγω των μαλακών ρυθμίσεων των αμορτισέρ, παρότι τα ελατήρια είχαν σφιχτή αίσθηση.
Στον ανοιχτό δρόμο είναι εντυπωσιακά άνετο, χωρίς να εμφανίζει σημάδια πλεύση στις υψηλές ταχύτητες, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να γίνονται αισθητοί πάνω από τα 150 χλμ/ώρα. Έχεις, όμως, πάντα τον έλεγχο, με τις μετακινήσεις να γίνονται με ασφάλεια και χωρίς δράματα, καθώς το ESP επεμβαίνει άμεσα. Fun fact: όποτε γίνεται αυτό σώζεται αυτόματα ένα video 2 λεπτών, καθώς το αυτοκίνητο θεωρεί ότι υπάρχει ενδεχόμενο συμβάν.
Το τιμόνι δεν εκπλήσσει και έχει ελαφριά αίσθηση, με μέτριο feedback, όντας ιδανικός σύμμαχος στις καθημερινές μετακινήσεις. Δεν προσποιείται ότι έχει σπορ καταβολές και χρειάζεται σχεδόν 3 στροφές από άκρη σε άκρη με τη διάμετρο του κύκλο περιστροφής να φτάνει τα 10,7 μέτρα, να είναι τέλεια καθορισμένος για οδήγηση στην πόλη.
Αν επιχειρήσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα, θα διακρίνεις το πολύ καλό πλαίσιο και στιβαρό στο οποίο βασίζεται, με το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, και την υποστροφή να εμφανίζεται προοδευτικά, όντας ελέγξιμη. Σε γενικές γραμμές η συμβίωση μαζί του, κυρίως στη πόλη, σε γεμίζει χαρά και ικανοποίηση καθώς οι συμπαγείς διαστάσεις του, το καθιστούν εύκολο στις μανούβρες.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά πιο χαμηλή από το προηγούμενο μοντέλο, με τα καθίσματα-πολυθρόνες να προέρχονται από το Cactus και να μην έχουν καλή πλευρική στήριξη. O λεβιές των ταχυτήτων έχει πολύ χαλαρή αίσθηση, αλλά δε θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα στις αλλαγές των σχέσεων, παρά τη μεγάλη διαδρομή του.
Το χαμηλό του βάρος συμβάλει και στην καλή επιβράδυνση του αυτοκινήτου, με την αποτελεσματικότητα των φρένων (δισκόφρενα εμπρός/πίσω, τα μπροστά αεριζόμενα στις δυνατές εκδόσεις και ταμπούρα στις ασθενέστερες) να είναι πολύ καλή, με την αίσθηση από το πεντάλ να είναι η πρέπουσα και μικρή.
Από την πρώτη επαφή μας με το νέο Citroen C3 φάνηκε ότι είναι ένα μοντέλο που πραγματικά θα συνεχίσει να το βλέπουμε ανελλιπώς στον δρόμο. Αν εξαιρέσεις μερικά πλαστικά στο εσωτερικό, πλέον δεν υστερεί πουθενά, αποτελεί μια άκρως ολοκληρωμένη και γεμάτη πρόταση. Εξακολουθεί να διακρίνεται για το ξεχωριστό του στιλ, την φινέτσα του εσωτερικού, και το χαμηλό κόστος χρήσης του, παρά τα 1.600 κ.εκ.. Αποτελεί μια πολύ δυνατή επιλογή της κατηγορίας, η οποία βρίθει ανταγωνιστών.
Κοινοποιήστε: