Με ένα ποσόν κοντά στα 15.000 ευρώ μπορεί κανείς πλέον να αποκτήσει ένα ολοκαίνουργιο και ολόφρεσκο… «SUVάκι». Δείτε 4 από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς στην κατηγορία, που προσφέρονται σήμερα σε αυτή την πολύ συμφέρουσα τιμή.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Τα 2 τελευταία χρόνια τα SUV πανευρωπαϊκά έχουν πάρει τα ηνία των πωλήσεων παγκοσμίως, κατακτώντας την πρώτη θέση μεταξύ των αγοραστών νέων αυτοκινήτων και ξεπερνώντας τους παραδοσιακούς πρώτους (μικρά και μικρομεσαία).
Βλέποντας αυτή την τάση οι κατασκευαστές μας φέρνουν όλο και περισσότερα νέα μοντέλα του είδους, ενώ παράλληλα ιδίως το τελευταίο διάστημα πολύ γερά στο παιχνίδι έχουν μπει και τα SUV της μικρής κατηγορίας, τα οποία προσφέρουν πολλά από τα πλεονεκτήματα των μεγαλύτερων μοντέλων του είδους (υψηλότερη απόσταση από το έδαφος, «μυώδη» εμφάνιση, αυξημένη πρακτικότητα) σε μικρότερο όμως πακέτο.
Τα μικρά αυτά SUV έχουν επιπλέον το προνόμιο να προσφέρονται σε πολύ συμφέρουσες τιμές, όντας και από τις φθηνότερες επιλογές της κατηγορίας. Εμείς, παρακάτω σας παρουσιάζουμε 4 πολύ αξιόλογες και «φρέσκες» προτάσεις του είδους, οι οποίες διατίθενται σήμερα στην αγορά της χώρας μας με μια τιμή 15.000 ευρώ (+/- 500 ευρώ) και οι οποίες εκτοξεύουν το Value for money της επιλογής τους.
Φυσικά, με αυτό το ποσόν η τετρακίνηση απουσιάζει για τους λάτρεις του off road, ωστόσο είναι δεδομένο ότι παρότι δικίνητα και τα 4 μοντέλα που σας παρουσιάζουμε είναι σίγουρο ότι θα τονίζουν την… αίσθηση ελευθερίας του ιδιοκτήτη τους.
Kia Stonic 1.2 Inmotion: 14.590 ευρώ
Το Stonic είναι το πρώτο μικρό SUV στην ιστορία της Kia, το οποίο ξεχωρίζει αρχικά για την πολύ μοντέρνα σχεδίασή του, το δυναμισμό που εκπέμπει, αλλά και τις πολλαπλές δυνατότητες διχρωμίας μεταξύ αμαξώματος και οροφής. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί τα νεότερα δεδομένα της μάρκας, ενώ παράλληλα η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και οι διαθέσιμοι χώροι αρκετοί για τη μεταφορά 4 ατόμων (353 λίτρα χώρος αποσκευών).
Το κόστος των 14.590 ευρώ αφορά στην έκδοση του Stonic με τον 1.200άρη (1.248 κ.εκ.) κινητήρα βενζίνης των 84 ίππων ισχύος και 122 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό παρέχει αρκετά καλές επιδόσεις με βάση την ισχύ του (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 sec.), ενώ παράλληλα φροντίζει ώστε να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα τις ανάγκες του σε καύσιμο (μέση κατανάλωση: 5,2 lt./100 km εργοστασιακή τιμή).
Στο δρόμο, το Stonic διαθέτει μια ρύθμιση ανάρτησης που τονίζει τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, χωρίς παράλληλα να επιβαρύνει την παρεχόμενη άνεση, η οποία διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα. Το τιμόνι από την πλευρά του παρέχει αρκετά καλή πληροφόρηση, συμβάλλοντας γενικότερα στην ευχαρίστηση κατά την οδήγηση.
Εξοπλισμός Stonic 1.2 Inmotion: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα
Εξοπλισμός Stonic 1.2 EX Uptown (15.090 ευρώ): ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED
Renault Captur 0.9 Authentic: 14.780 ευρώ
To Renault Captur ανανεώθηκε πριν λίγο διάστημα, αποκτώντας μια ακόμη πιο μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση, αλλά και ένα εσωτερικό που προσφέρει βελτιωμένη απτή ποιότητα μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού στο ταμπλό. Οι χώροι των επιβατών παραμένουν σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει διαθέσιμο όγκο από 377 έως και 455 λτ. ανάλογα με τη θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος.
Η βασική επιλογή στη γκάμα των κινητήρων του Renault Captur είναι αυτή του turbo κινητήρα βενζίνης των 898 κ.εκ, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδίδει 90 ίππους ισχύος στις 5.000 σ.α.λ., με ροπή 140 Nm στις 2.250 στροφές. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 13,0 sec., ενώ η εργοστασιακή μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,1 λτ./100 χλμ.
Το Renault Captur στο δρόμο δίνει έμφαση στην παροχή πολύ καλών επιπέδων άνεσης από τη μαλακά ρυθμισμένη ανάρτησή του, που του επιτρέπει να διαχειριστεί χωρίς πρόβλημα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ βολεύοντας και τους χειρισμούς εντός πόλεως, ενώ τα φρένα σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν με την αίσθηση και την απόδοσή τους.
Εξοπλισμός Captur 0.9 Authentic: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα, φώτα ημέρας LED
SEAT Arona 1.0 TSI ECO TSI 95 PS Reference: 14.900 ευρώ
To Arona είναι το πρώτο compact SUV στην ιστορία της SEAT. Λανσαρίστηκε μόλις πριν λίγο διάστημα και σχεδιαστικά έχει κερδίσει τις εντυπώσεις με το πολύ μοντέρνο σχήμα του. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση εφαρμόζει καθαρές και λιτές γραμμές, οι οποίες αναδεικνύουν στοιχεία όπως η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Οι χώροι είναι αρκετοί για τη μεταφορά 4 ενηλίκων και το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει μεγάλη χωρητικότητα 400 λίτρων.
Ο turbo κινητήρας του 1.0 lt. με τον οποίο εφοδιάζεται το SEAT Arona είναι το γνωστό μας μοτέρ των 3 κυλίνδρων του VW Group, το οποίο προσφέρει 95 άλογα ισχύος και 175 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που παρέχει στο μικρό SUV μοντέλο είναι από τις γρηγορότερες για μοτέρ αυτής της ισχύος, αφού το 0-100 km/h απαιτεί 11,4 sec., ενώ την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση –εργοστασιακή τιμή– βρίσκεται στα 4,9 lt./100 km.
Το SEAT Arona οδηγικά κερδίζει τις εντυπώσεις με το ακριβές σύστημα διεύθυνσής του, το στιβαρό πλαίσιο και τη σφιχτή ανάρτηση, στοιχεία που τονίζουν τον σπορτίφ και ευχάριστο χαρακτήρα του αυτοκίνητου. Παράλληλα, η ανάρτηση διατηρεί την ποιοτική της λειτουργία και προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, χωρίς να «κουράζει» τους επιβάτες κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Εξοπλισμός Arona 1.0 TSI ECO TSI 95 PS Reference: ESP, 6 αερόσακοι, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα, φώτα ημέρας
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 82 PS Live: 15.300 ευρώ
To Citroen C3 Aircross είναι μια ακόμη νέα πρόταση στην κατηγορία των SUV και ειδικά στο B κομμάτι της, το οποίο με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει με τις «μοδάτες» γραμμές του. Ωστόσο, χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου αποτελεί η πολύ καλή εσωτερική του ευρυχωρία, με άνετους χώρους για τους επιβάτες του και μεγάλο (410 λτ.), αλλά και πολύ πρακτικό πορτ-μπαγκάζ.
Στο πεδίο του κινητήρα, η έκδοση του C3 Aircross με το 1.2 lt. βραβευμένο Puretech ατμοσφαιρικό μοτέρ των 82 ίππων ισχύος (και 118 Nm ροπής) συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και είναι σε θέση να κινήσει χωρίς πολλούς περιορισμούς το αυτοκίνητο. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Citroen είναι 5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ.
Η πολύ καλή πρακτικότητα που προσφέρει το C3 Aircross στον ιδιοκτήτη του, συνοδεύεται και από υψηλού επιπέδου άνεση στο δρόμο, δημιουργώντας έτσι μια πρόταση η οποία παρά τις compact διαστάσεις της, μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μετακίνησης και μιας οικογένειας. Επιπλέον αυτών, το γαλλικό SUV διατηρείται ασφαλές στο δρόμο, ευκολοδήγητο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Εξοπλισμός C3 Aircross 1.2 PureTech 82 PS Live: ESP, 6 αερόσακοι, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα, φώτα ημέρας, Συστήματα Προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας/Αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας/Προσαρμογής ταχύτητας/Ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού
Κοινοποιήστε: