Είχαμε την ευκαιρία και την τιμή να μιλήσουμε στα μέλη του Skoda Club Πελοποννήσου για την οδική ασφάλεια.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Η ομιλία έγινε στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης των μελών για την κοπή της πίτας του Club. Τόπος συνάντησης φέτος ήταν το Λεβίδι Αρκαδίας στο κέντρο της Πελοποννήσου. Μαζεύτηκαν δεκάδες μέλη με τις οικογένειές τους, όλοι με τα Skoda τους. Από Fabia και Octavia, έως Yeti και Superb.
Σε περίοπτη θέση βρέθηκαν τα δυο ολοκαίνουργια SUV της εταιρείας το μεσαίο Karoq και το μεγάλο Kodiaq. Ειδικά για το Kodiaq έχουμε να πούμε περισσότερα από τις εντυπώσεις μας καθώς ταξιδέψαμε μ’ αυτό από την Αθήνα. Πρόκειται για την δίλιτρη υπερτροφοδοτούμενη πετρελαιοκίνητη έκδοση 190PS με 4κίνηση και κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη DSG. Μας εντυπωσίασε θετικά η ενδοτικότητα της ανάρτησης, η άνεση στο ταξίδι και η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την απουσία αεροδυναμικών θορύβων. Θα επανέλθουμε με κείμενο αναλυτικής δοκιμής του Kodiaq των 190PS.
Η συζήτηση γύρω από την οδική ασφάλεια ξεκίνησε με τους 10 χρυσούς κανόνες της FIA:
- Φοράω ζώνη ασφαλείας
- Σέβομαι τους κανόνες των αυτοκινητόδρομων
- Υπακούω στα όρια ταχύτητας
- Ελέγχω τα ελαστικά μου (πίεση, κατάσταση ακόμη και τη ρεζέρβα)
- Οδηγώ νηφάλιος (είμαι επικίνδυνος μεθυσμένος ή υπό την επήρεια ουσιών)
- Προστατεύω τα παιδιά μου (παιδικό κάθισμα)
- Προσέχω ( η χρήση του κινητού με καθιστά επικίνδυνο)
- Σταματώ όταν είμαι κουρασμένος (καλύτερα να φτάσω αργά παρά καθόλου)
- Φοράω κράνος (στη μοτοσυκλέτα και στο ποδήλατο)
- Είμαι υποχωρητικός και ευγενικός (σέβομαι τους άλλους οδηγούς)
Εν συνεχεία παρουσιάστηκαν μερικά από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που φέρουν τα σύγχρονα Skoda όπως:
Ειδοποίηση οδηγού (Driver Alert) – To Driver Alert μειώνει τον κίνδυνο που προκύπτει από την έλλειψη προσοχής από μέρους του οδηγού, που προκαλείται από κόπωση. Το σύστημα παρακολουθεί το στυλ οδήγησης του οδηγού και συγκρίνει αυτές τις πληροφορίες με τη συνολική οδηγική συμπεριφορά του κατά την περίοδο αναφοράς και με προκαθορισμένα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς ενός νυσταγμένου οδηγού. Το στυλ οδήγησης ενός κουρασμένου οδηγού δεν έχει συνέχεια – συνέπεια, είναι πιο έντονο και απότομο από αυτό ενός ξεκούραστου και σε εγρήγορση οδηγού. Ο οδηγός ειδοποιείται με ακουστικό σήμα και προειδοποίηση πέντε δευτερολέπτων στην οθόνη του πίνακα οργάνων που του συνιστά να κάνει ένα διάλειμμα για να ξεκουραστεί.
Υποβοήθηση Λωρίδας (Lane Assist) – Το Lane Assist χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στον εσωτερικό καθρέφτη για να παρακολουθεί τις οριζόντιες οδικές σημάνσεις (διαγραμμίσεις λωρίδων) μπροστά από το αυτοκίνητο και διατηρεί προληπτικά το όχημα στη λωρίδα του (με τη χρήση αυτόματων μικροδιορθώσεων στο τιμόνι), ειδικά σε αυτοκινητοδρόμους ή δρόμους υψηλής ταχύτητας. Το σύστημα παρεμβαίνει μόνο όταν υπάρχει κίνδυνος τα αυτοκίνητο να περάσει/πατήσει κάποια διαγράμμιση που το σύστημα παρακολουθεί. Η προσαρμοζόμενη υποβοήθηση λωρίδας (Adaptive Lane Assist) είναι μια έξυπνη λειτουργία σχεδιασμένη για να κρατά το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του. Έχοντας αυτή τη λειτουργία ενεργοποιημένη, παρεμβαίνει, σε μια προσπάθεια να κρατήσει το όχημα στη μέση της λωρίδας κυκλοφορίας (ακόμα και στις στροφές). Αυτή η λειτουργία δεν παίζει το ρόλο της αυτόνομης οδήγησης – ο οδηγός πρέπει να κρατάει το τιμόνι με τα χέρια του.
Εντοπισμός Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detect) – Το Blind Spot Detect χρησιμοποιεί δύο ραντάρ κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα για να παρακολουθεί την περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο και προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που κινούνται στο τυφλό σημείο του ανάβοντας το προειδοποιητικό σήμα στους εξωτερικούς καθρέφτες. Αυτό το σύστημα κάνει το προσπέρασμα και την αλλαγή λωρίδων πολύ πιο ασφαλή. Εάν το όχημα ρυμουλκεί κάποιο τρέιλερ, το σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου θα απενεργοποιηθεί αυτόματα.
Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition) – Η κάμερα πολλαπλών λειτουργιών και το σύστημα πλοήγησης συνεργάζονται για να αναγνωρίζουν και να εμφανίζουν τα ακόλουθα κυκλοφοριακά σήματα του Κ.Ο.Κ. στις οθόνες Maxi DOT και στις οθόνες πλοήγησης:
- Όρια ταχύτητας και τέλος ορίου ταχύτητας
- Απαγόρευση προσπέρασης και τέλος απαγόρευσης προσπέρασης
- Σήματα -τέλους περιορισμών- γενικά
- Επιπλέον σήματα (εάν ο δρόμος είναι βρεγμένος, «βέλη» κατεύθυνσης)
Το σύστημα είναι σε θέση να εντοπίζει σήματα τόσο στην αριστερή όσο και στην δεξιά πλευρά, καθώς και σε ταμπέλες πάνω από το δρόμο. Επιπλέον, είναι σε θέση να εντοπίζει μεταβλητά σήματα κυκλοφορίας (ψηφιακές πινακίδες πληροφοριών).
TSA – Το TSA (Trailer Stability Assist – Σύστημα Υποβοήθησης Σταθερότητας Τρέιλερ) είναι ένα σύστημα σταθεροποίησης για οχήματα που ρυμουλκούν κάποιο τρέιλερ. Το σύστημα λειτουργεί με βάση την αρχή της πέδησης ενός ή περισσοτέρων τροχών και ταυτόχρονα μειώνει τη ροπή του κινητήρα ανάλογα με τις ανάγκες. Βοηθά στη σταθεροποίηση του ρυμουλκούμενου σε υψηλές ταχύτητες όταν μπορεί να εμφανισθεί ταλάντωση του τρέιλερ.
XDS+ – Το XDS+ (Electronic Differential Lock – Ηλεκτρονικό Κλείδωμα Διαφορικού) βοηθά τον οδηγό στις κλειστές στροφές και διασφαλίζει ότι το όχημα συμπεριφέρεται ουδέτερα κατά τη διάρκεια δυναμικής οδήγησης στις στροφές. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος ουσιαστικά προσομοιώνουν την ύπαρξη ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης για βελτίωση της πρόσφυσης και δυναμικής οδήγησης κατά τη διάρκεια των στροφών. Ως αποτέλεσμα, το όχημα θα κινείται στις στροφές με μεγαλύτερη σιγουριά από πριν.
Front Assist με παρακολούθηση πεζών (Pedestrian Monitor) – Το Front Assist χρησιμοποιεί ένα εμπρόσθιο ραντάρ για παρακολούθηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης επιβράδυνσης και της πέδησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης – για να προειδοποιήσει τον οδηγό για τον κίνδυνο σύγκρουσης ή, εάν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, να ελαχιστοποιήσει τις συνέπειές της με την πέδηση. Το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τους πεζούς – ειδοποιεί τον οδηγό για μια επικείμενη σύγκρουση, προετοιμάζει το όχημα για ακινητοποίηση έκτακτης ανάγκης, παρέχει στον οδηγό υποβοήθηση πέδησης ή ενεργοποιεί την αυτόματη πέδηση.
Προσαρμοζόμενο σύστημα προβολέων – Προσαρμοζόμενη λειτουργία AFS (Adaptive Frontlight System) για τα εμπρόσθια φώτα ελέγχει την ένταση και τη γεωμετρία τόσο για τα φώτα πορείας όσο και για τους προβολείς. Ο φωτισμός προσαρμόζεται αυτόματα στις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης (αστική κυκλοφορία, επαρχιακοί δρόμοι, αυτοκινητόδρομοι και οδήγηση εκτός δρόμου ανάλογα κυρίως με την ταχύτητα του οχήματος), τους τρόπους οδήγησης και τις καιρικές συνθήκες. Οφέλη του συστήματος AFS:
- Παρέχει βέλτιστο φωτισμό του δρόμου δεδομένων των συνθηκών οδήγησης
- Αυξάνει σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια
- Περιορίζει τον κίνδυνο «τύφλωσης» των οχημάτων που έρχονται από την απέναντι πλευρά
- Μια εξαιρετικά προοδευτική λύση φωτισμού αυτοκινήτων
Auto Light Assist – Το Auto Light Assist ελέγχει αυτόματα το φωτισμό μεγάλης σκάλας (προβολείς) ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού και την κυκλοφορία ενώ παρακολουθεί τις εξωτερικές πηγές φωτισμού, όπως τα διερχόμενα οχήματα, το δημόσιο φωτισμό στις πόλεις κ.λπ. Το σύστημα βασίζεται στην ανίχνευση πηγών φωτός από μια κάμερα στο πίσω μέρος του εσωτερικού καθρέφτη.
Στο τέλος υπήρξαν ερωτήσεις πάνω σε όσα παρουσιάσαμε οι οποίες μας εντυπωσίασαν θετικά με την ποιότητά τους. Έδωσαν την ευκαιρία να επεκταθούμε και να σταθούμε σε μερικά βασικά για την οδική ασφάλεια σημεία. Φύγαμε έχοντας αποκομίσει την αίσθηση μιας δημιουργικής ενέργειας με ανθρώπους που αγαπούν το αυτοκίνητο που επέλεξαν (Skoda), οικογενειάρχες, που ενδιαφέρονται πραγματικά για την ασφαλή μετακίνηση.
Κοινοποιήστε: