Μπορεί να μην είναι ένα RX-9, αλλά ο σχεδιασμός των τεσσάρων θυρών εξακολουθεί να προσελκύει την προσοχή. Η Mazda βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο για το πιο όμορφο ντεμπούτο στο Tokyo Motor Show, με το Vision Coupe concept. Παρά τις φήμες ότι θα δούμε το RX-9, το Vision Coupe είναι μια άσκηση styling.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Το πρωτότυπο επηρεάζεται σαφώς από το RX-Vision. Στην πραγματικότητα, η παρακάτω φωτογραφία δείχνει πόσες ομοιότητες υπάρχουν μεταξύ των αυτοκινήτων: απίστευτα μεγάλη οροφή, τοποθέτηση της καμπίνας όσο το δυνατό πιο πίσω, καμπύλη γραμμή οροφής και έντονη προεξέχουσα μύτη. Είναι ασφαλές να πούμε ότι φαίνονται να είναι δύο εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου. Σε δίθυρη και τετράθυρη μορφή.
Η Mazda περιγράφει το σχήμα του αυτοκινήτου ως “golden ratio” των κλασσικών αναλογιών του coupe, υπονοώντας ότι πρόκειται να αποδώσει έναν αέρα αθλητισμού και απόδοσης. Οι επιφάνειες του σώματος είναι αναζωογονητικά απαλλαγμένες από τσακίσεις και γραμμές, με όμορφες καμπύλες που ρέουν σε όλες τις πλευρές του αυτοκινήτου. Έχει σχεδιαστεί για να εκμεταλλευτεί την αλληλεπίδραση μεταξύ φωτός και σκιάς πάνω στο αυτοκίνητο, λέει η Mazda, δίνοντας έμφαση στους “αρνητικούς χώρους” του σχεδιασμού.
Μπροστά, η προεξέχουσα πλώρη προκαλεί μεγάλη εντύπωση, με το καπό να εκτείνεται πέρα από τη μάσκα. Οι προβολείς οριοθετούν την εμφάνιση των εμπρός φτερών. Ακριβώς όπως στο διθέσιο RX-Vision, η γραμμή οροφής είναι σχεδόν μια ενιαία ακτίνα, κατεβαίνει πίσω από τα καθίσματα σε έναν κορμό που θυμάται το MX-5 Miata. Σημειώστε, για παράδειγμα, τα τρισδιάστατα σκασίματα πίσω από κάθε πλευρά και την κυρτή επιφάνεια που βοηθά στη δημιουργία ενός σπόιλερ. Πετάξτε τα μάτια σας και θα βρείτε ένα κουαρτέτο των άκρων εξαγωγής.
Η καμπίνα δεν είναι λιγότερο λεπτομερής, με πανέμορφα δερμάτινα, ξύλινα διακοσμητικά και αναλογικά όργανα που μοιάζουν με κόσμημα. Υπάρχει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα – αλλά και ένα τριάκτινο τιμόνι-ποίημα για τον οδηγό. Όπως και τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, το Vision Coupe διαθέτει σύστημα infotainment με οθόνη αφής. Είναι διαφανές, ώστε να μπορεί να συνδυαστεί με το υπόλοιπο σχέδιο όταν δεν χρησιμοποιείται. “Οι οθόνες μπορούν εύκολα να γίνουν ένα φράγμα που εμποδίζει τη θέα του οδηγού“, λέει η Mazda, έτσι αυτή τη φορά, “λειτουργεί ως οθόνη μόνο σε εκείνες τις στιγμές που απαιτείται“.
Δεν υπάρχουν μηχανικές λεπτομέρειες για το πρωτότυπο. Αν και ένας περιστροφικός κινητήρας θα ήταν μια ωραία φαντασίωση. Η Mazda είπε ότι θα χρησιμοποιήσει τους κινητήρες χωρίς έμβολα μόνο στη σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι επίσης έτοιμη, να παρουσιάσει ένα hatchback που μπορεί να αντικαταστήσει το επόμενο Mazda3. Ποιες είναι οι πιθανότητες ένα αυτοκίνητο όπως το Vision Coupe να φτάσει σε εκθέσεις; Η Mazda σίγουρα υπονοεί έντονα τις προθέσεις της να πουλήσει ένα μοντέλο που μοιάζει με αυτό.
“Ενώ η σημερινή στροφή προς την αυτόνομη οδήγηση είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει νέα αξία για την κοινωνία, εμείς στη Mazda έχουμε ανησυχίες ότι αυτό θα μπορούσε επίσης να αποδυναμώσει τον δεσμό που υπάρχει μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου“, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση. «Πιστεύουμε ότι είναι ζωτικής σημασίας τα αυτοκίνητα να διατηρούν τις οικείες θέσεις τους στη ζωή των οδηγών τους – σχεδόν σαν ένα μέλος της οικογένειας». Αυτό ασφαλώς μοιάζει με μια ψιθυρισμένη υπόσχεση ότι στην ατζέντα είναι και τα υποβλητικά, κομψά αυτοκίνητα όπως το Vision Coupe. Μείνετε συντονισμένοι για να διαπιστώσετε εάν η Mazda ανταποκρίνεται στην υπόσχεση αυτή τα επόμενα χρόνια.
Κοινοποιήστε: