Την πρώτη μας εντός συνόρων επαφή είχαμε με το νέο Countryman, οδηγώντας το ανανεωμένο μοντέλο της MINI στη διαδρομή Αθήνα-Παύλιανη-Αθήνα.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (Instagram.com/seitanf1, ps@newsauto.gr)
Παραλάβαμε τα οχήματα από τα γραφεία του BMW Group Hellas στη Νέα Κηφισιά και 215 χιλιόμετρα μετά, τα περισσότερα εκ των οποίων σε εθνικό δίκτυο και το τελευταίο κομμάτι ανηφορίζοντας προς τα μέρη που μάθαμε από το Ράλι Ακρόπολις, φτάσαμε στο Vasilikia Mountain Farm & Retreat.
Ένα μέρος ιδιαίτερο, όμορφο, με χαρακτήρα αγκαλιασμένο από τη φύση, που πήρε το όνομά του από ένα παρθένο δάσος με οξιές που βρίσκεται αρκετά πιο βόρεια, στη Μακεδονία, στον τόπο καταγωγής του δημιουργού του αγροκτήματος. Σε υψόμετρο 1.010 μέτρων και λίγο πριν τον εθνικό δρυμό της Οίτης.
Αφού ξεναγηθήκαμε στο χώρο και δοκιμάσαμε τοπικά εδέσματα, ακολούθησε η προϊοντική παρουσίαση του νέου Countryman που διατίθεται στην ελληνική αγορά με εφαλτήριο τα 26.970 ευρώ. Τιμή που αφορά στο Cooper Countryman με τον 1500άρη 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 136 άλογα. Το Cooper ALL4 με τον ίδιο κινητήρα είναι στα 31.170 ευρώ ενώ οι αντίστοιχες επιλογές στη δυνατή έκδοση, την Cooper S των 192 αλόγων από τον δίλιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα, ορίζονται στα 33.550 και 36.120 ευρώ αντίστοιχα.
Στο μέτωπο των πετρελαιοκινητήρων, στη βάση έχουμε το Cooper D με τον δίλιτρο απόδοσης 150 PS που κοστίζει 32.400 ευρώ, τιμή που με το σύστημα ALL4 ανεβαίνει στα 35.450 ευρώ. Οι εκδόσεις SD με τον ίδιο κινητήρα να αποδίδει 190 άλογα, ορίζονται στα 41.660 ευρώ και 44.340 ευρώ με το σύστημα ALL4. Προσεχώς, θα δούμε και τον 1500άρη diesel.
Το νέο Countryman έχει αυξημένες διαστάσεις: 202mm σε μήκος, 75mm σε μεταξόνιο, 11μμ σε ύψος, περισσότερο χώρο για τους επιβάτες εμπρός και πίσω. Όμως μας τόνισαν στην παρουσίαση οι άνθρωποι της MINI, είναι το μεγαλύτερο (αλλά και το πιο ευέλικτο) μοντέλο στην 57 ετών ιστορία της μάρκας. Παράλληλα, στο νέο βασικό εξοπλισμό συναντάμε Sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, υποβραχιόνιο, το σύστημα Radio MINI Visual Boost & Bluetooth, υπολογιστή ταξιδίου, βελούδινα πατάκια, αισθητήρες φώτων και βροχής, λευκά φλας, κλήση έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση προσέγγισης πεζών αλλά και το πακέτο Salt για τις εκδόσεις S/SD. Συνολικά όλα αυτά θα έφερναν επιπρόσθετο κόστος 2.100 ευρώ αλλά το upgrade προσφέρεται με μικρότερη αύξηση σε σχέση με την τιμή του απερχόμενου μοντέλου.
Η ελληνική αντιπροσωπεία σκοπεύει με αυτές τις κινήσεις να διατηρήσει σε μία δυσοίωνη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου, τη εντυπωσιακή σταθερότητα στις πωλήσεις του Countryman από το 2011 ως σήμερα.
Οδηγήσαμε τις δύο diesel επιλογές, αμφότερες με το σύστημα ALL4 και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic, εκτιμώντας το γνώριμο ιδιαίτερο στιλ του μοντέλου. Παρότι είναι το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας, δεν αγνοεί αυτό το go-kart feeling για το οποίο φημίζεται η MINI. Αλλά παράλληλα, η ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ήταν όσο μαλακή έπρεπε για να μην… ταλαιπωρούνται τα παΐδια αλλά να ευχαριστιέσαι να το οδηγείς σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Και στη νέα γενιά άλλωστε, έχεις τη δυνατότητα να φέρεις το αυτοκίνητο πιο κοντά στο στιλ σου, μέσω των Driving Modes, όπου μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων, διαλέγεις σετάρισμα στα προγράμματα MID, SPORT και GREEN. Βάσει αυτών, επηρεάζονται η απόκριση του γκαζιού, του συστήματος διεύθυνσης, των ηλεκτρικών συστημάτων άνεσης, οι αλλαγές σχέσεων αλλά και ο ήχος του κινητήρα.
Μιλώντας για ήχο, από τα 130km/h ο θόρυβος στη καμπίνα ήταν λίγο πιο έντονος απ’ ότι θα θέλαμε, ενώ η κατανάλωση στη δοκιμή μας κινήθηκε λίγο ψηλότερα από την εργοστασιακή τιμή.
Ιδιαίτερο σε εξωτερική εμφάνιση, ακόμα πιο ιδιαίτερο εντός, το MINI Countryman είναι ένα αυτοκίνητο που είτε το λατρεύεις, είτε λατρεύεις να το μισείς. Δεν υπάρχει ενδιάμεσο για μοντέλα με τόσο έντονο χαρακτήρα. Εμάς μας αρέσει!
Η λειτουργικότητα επιτυγχάνεται αφού εξοικειωθείς με τους διακόπτες και την κεντρική κονσόλα που πάνω-κάτω διατηρούν όσα ξέρουμε από τη μάρκα αλλά για όποιον βρίσκεται πρώτη φορά εντός ενός MINI, αποτελεί εν μέρει πολιτισμικό σοκ. Όταν όμως το… μάθεις, εκτιμάς την πρακτικότητα, ενώ η ποιότητα υλικών και η συναρμογή είναι σε κορυφαία επίπεδα.
Πλήρως εξοπλισμένο τεχνολογικά, κουβαλάει όλα τα θετικά της μάρκας, προσφέροντας όσο ποτέ, ευρυχωρία, άνετα και ενδιαφέροντα ταξίδια. Όσα δηλαδή σύμφωνα με τη MINI οφείλει να προσφέρει ένα Sport Activity Vehicle.
Κοινοποιήστε: