Ιδού η πέμπτη γενιά Ibiza. Ενός μοντέλου του οποίου το όνομα είναι εξίσου ισχυρό (αν όχι πιο ισχυρό) από αυτό της ίδια της μάρκας. Για του λόγου το αληθές πριν περίπου μία δεκαετία σε έρευνα, πολλοί ερωτηθέντες δε γνώριζαν πια εταιρεία κατασκευάζει το μοντέλο. Ηξεραν όμως το… Ibiza.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Αναμφίβολα είναι το πιο σημαντικό μοντέλο στης ΓερμανοΙσπανικής εταιρείας, αφού αυτό θα κρίνει την κερδοφορία της μάρκας, με βάση και τη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων των supermini στην Γηραιά Ήπειρο. Κι όλα αυτά μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον όπως είναι το VW γκρουπ.
Με λίγα λόγια οι της Seat τα έδωσαν όλα στο Ibiza -και στο επερχόμενο Arona, το crossover Ibiza δλδ. Άλλωστε τα 900 εκατομμύρια επένδυσης που δόθηκαν για τα δύο μοντέλα τα λέει όλα. Μάλιστα οι Γερμανοί για πρώτη φορά δίνουν πρώτα στην Seat -από όλες τις υπόλοιπες εταιρείες του γκρουπ- ένα νέο τεχνολογικό καλούδι, όπως είναι η νέα πλατφόρμα MQB A0, την οποία θα δούμε και στην επόμενη Skoda Fabia και το επόμενο VW Polo.
Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το νέο Ibiza έχει 95 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο, είναι φαρδύτερο κατά 87 mm, ενώ είναι μικρότερο κατά 2 mm σε μήκος και 1 mm σε ύψος. Το εσωτερικό είναι σαφώς πιο ευρύχωρο, με τον χώρο αποσκευών να είναι πλέον τα 355 λίτρα. Κυριαρχεί η εντυπωσιακή οθόνη αφής 5 ή 8 ιντσών, το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας, όπως και τα τελευταία συστήματα συνδεσιμότητας.
Σε ότι αφορά τους κινητήρες, δόθηκε έμφαση στους βενζίνης με τον 1.0 TSI να αποδίδει 95 ή 115 ίππους, όπως επίσης και ο 1.5 βενζίνης επίσης TSI, με ισχύ 150 ίππους. Στη βάση των κινητήρων (και της τιμής) θα υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.0MPi απόδοσης 65 και 75PS, ενώ σε ότι αφορά τους diesel δεν έχουμε αλλαγές με τον 1.6TDi να αποδίδει 80 και 95 και 115PS. Στα συστήματα μετάδοσης θα έχουμε, τόσο χειροκίνητο μηχανικό με πέντε ή έξι σχέσεις, όπως και αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Οδηγήσαμε το νέο Ibiza με τον 1.0lt κινητήρα απόδοσης 95PS, στους δρόμους της Βαρκελώνης διαπιστώνοντας από τα πρώτα κι’όλας χιλιόμετρα, πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο πόλης: με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ποιοτική συμπεριφορά στις ανωμαλίες του δρόμου, με έναν κινητήρα που δε θα σε κρεμάσει και όλα αυτά μέσα σε ένα εσωτερικό περιβάλλον (πολύ σημαντικό για αυτοκίνητο πόλης) εξαιρετικά αναβαθμισμένο και ποιοτικό.
Με λίγα λόγια, τα προαναφερθέντα χρήματα που έπεσαν την εξέλιξη αυτού του αυτοκινήτου, φαίνονται στον οδηγό και με το παραπάνω…
Περισσότερα θα έχουμε και στις εν’ Ελλάδι δοκιμές, με το νέο Ibiza να αναμένεται στη χώρα μας στα μέσα Ιουνίου σε τιμή λίγο κάτω από τα 12.000€…
Κοινοποιήστε: