Βρεθήκαμε στο Ροβανιέμι, στον 66ο μεσημβρινό εκεί που ξεκινά ο Αρκτικός Κύκλος για την Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Toyota GT 86.
Aποστολή στο Ροβανιέμι: Τάκης Πουρναράκης
Οι Ιάπωνες διάλεξαν το παγωμένο χωριό του Αϊ Βασίλη για έναν απλό λόγο: Για να μας δώσουν την ευκαιρία να αξιολογήσουμε το δυναμικό έλεγχο με τιμόνι και γκάζι, του πισωκίνητου σπορ κουπέ που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την επιστροφή της Toyota στη σχεδίαση οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων. Μάλιστα η παρουσία μας στο Φινλανδικό χωριό συνέπεσε και με την μεγάλη επιτυχία της Toyota στην πρεμιέρα του φετινού WRC. Η ιαπωνική εταιρεία που επέστρεψε μετά από χρόνια στα Ράλι πήρε τη 2η θέση στο βάθρο του Μόντε Κάρλο με το Γιάρι Μάτι Λάτβαλα.
Αυτή την εποχή στο Ροβανιέμι είναι όλα παγωμένα. Η θερμοκρασία τις 4 μέρες που παραμείναμε στο χωριό του Αϊ Βασίλη ήταν σταθερά κάτω από τους – 10 βαθμούς Κελσίου. Το χιόνι κάλυπτε τα πάντα, τα ποτάμια και οι λίμνες έχουν παγώσει. Το ίδιο και οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια. Όμως ζωή συνεχίζεται κανονικά, κανένας δε γλιστράει να πέσει ή να βγει από το δρόμο. Στα πεζοδρόμια οι Φινλανδοί ρίχνουν χαλίκι. Πατιέται από τους διαβάτες μπήγεται στην επιφάνεια του πάγου και έτσι δημιουργείται πρόσφυση. Τα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ειδικά ελαστικά: Είτε φέρουν καρφιά στην εξωτερική πλευρά του πέλματος τους, είτε έχουν ειδική χάραξη για πάγο. Όλοι υποχρεωτικά φορούν ειδικά ελαστικά, κανείς δε φορά αντιολισθητικές αλυσίδες και φυσικά η κυκλοφορία στους παγωμένους δρόμους διεξάγεται κανονικά.
Οδηγήσαμε το GT 86 με αυτά τα ελαστικά σε δημόσιο δρόμο και ήταν διασκεδαστικό ακόμη και με τα ηλεκτρονικά (ESP, Antispin) στο ΟΝ. Οι ταχύτητες που κινούνται οι εξοικειωμένοι με τις συνθήκες Φινλανδοί είναι πολύ υψηλές για αμύητους, οπότε δύσκολα μπορείς να ξεπεράσεις μια ανασφάλεια στο δρόμο. Το σκέφτεσαι δυο και τρεις φορές το προσπέρασμα που συνεπάγεται αλλαγή λωρίδας και αλλαγή επιπέδου ολίσθησης, ενώ το σύννεφο χιονιού που προκαλεί η διέλευση μεγάλων οχημάτων δε συνηθίζεται εύκολα και θέλει προσοχή γιατί μειώνει απότομα την ορατότητα. Αυτή την εποχή χαράζει στις 10:00 στο Ροβανιέμι και νυχτώνει στις 15:30. Με τον ήλιο να διαγράφει μια παραβολή στο βάθος του ορίζοντα για 6 ώρες περίπου, τίποτα δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί και όλα παραμένουν παγωμένα από τον Οκτώβρη μέχρι το Απρίλη. Για να φέρουν τουρισμό και ανάπτυξη στον τόπο τους οι Φινλανδοί στηρίχτηκαν στο μύθο του Αϊ Βασίλη.
Σύσσωμη η ελληνική δημοσιογραφική αποστολή επισκέφτηκε το σπίτι του Αϊ Βασίλη και έβγαλε τη καθιερωμένη φωτογραφία (σ.σ: με το αζημίωτο βέβαια).
Μπορεί εμείς να μάθαμε μικροί την ιστορία του συμπαθούς Αγίου από την Καισαρεία, σήμερα όμως για εμπορικούς λόγους ο Αϊ Βασίλης εδρεύει στο Ροβανιέμι. Εκεί έχει στηθεί με πολύ κομψό τρόπο μια ολόκληρη βιομηχανία. Το ξενοδοχείο του Αϊ Βασίλη, το χωριό του Αϊ Βασίλη, το σπίτι, το γραφείο, η φωτογραφία, τα αναμνηστικά, η διαμονή, η εστίαση, οι βόλτες με snowmobile, με έλκηθρα που σέρνουν τάρανδους και πολλά άλλα συντηρούν μια τουριστική κίνηση και την κρίσιμη για την περιοχή ροή συναλλάγματος.
Η παρουσίαση έγινε στη μέση του πουθενά, σ’ ένα δάσος στον Αρκτικό κύκλο.
Οι άνθρωποι της Toyota για το πρώτο βράδυ είχαν ετοιμάσει μια τυπική φιλοξενία στο δάσος “Foresttreatment”. Δηλαδή σάουνα, βουτιά στην παγωμένη λίμνη όπου το νερό έχει 3 βαθμούς Κελσίου και μετά τζακούζι εξωτερικό στους -10 βαθμούς Κελσίου μέσα στο δάσος τη νύχτα. Τιμήσαμε την φιλοξενία τους όπως μπορείτε να δείτε και στην νέα προσωπική μας σελίδα στο facebook όπως και αυτή του newsauto.gr.
Το βράδυ διανυκτερεύσαμε σε δωμάτια από πάγο στους -5 βαθμούς Κελσίου.
Μέσα στο δάσος έγινε η παρουσίαση του νέου GT86 το οποίο φέρει μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Έχουν αλλάξει οι προφυλακτήρες και τα πλαϊνά με στόχο την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Για τον ίδιο λόγο υπάρχει αεροτομή στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου αλλά και αντίστοιχη διαμόρφωση στο πλάι του πίσω προφυλακτήρα. Τα φώτα έχουν πλέον led, υπάρχουν νέας σχεδίασης ζάντες 17 ιντσών ενώ στο εσωτερικό στην κεντρική οθόνη οργάνων υπάρχει ενσωματωμένη και οθόνη TFT 4.2 ιντσών όπου εκτός άλλων μπορείς να δεις τις πλευρικές φορτίσεις, να χρονομετρήσεις το γύρο σου αλλά και να παρακολουθήσεις το διάγραμμα ισχύος – ροπής.
Στο εσωτερικό του πίνακα οργάνων υπάρχει μικρή οθόνη TFT.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής 6.1 ιντσών με Toyota Touch 2 withGo, GoogleSearch και Twitter. Η οδηγοκεντρική αίσθηση έχει ενισχυθεί με πιο μικρό τιμόνι (σ.σ: διάμετρο 36cm το μικρότερο τιμόνι σε Toyota παραγωγής σήμερα), μεγαλύτερη ακαμψία του πίσω μέρους, νέους αποσβεστήρες και σετάρισμα στο οποίο έχουν αξιοποιηθεί όλα όσα έμαθαν οι Ιάπωνες στο Νίρμπουργκρινγκ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενίσχυσαν την ακαμψία του πίσω μέρους, έβαλαν πιο σκληρά αμορτισέρ μπροστά και πιο μαλακά πίσω σε σχέση με την πρώτη γενιά.
Επιπλέον το όριο στροφών του κινητήρα προβάλλεται πλέον στο πάνω μέρος του στροφόμετρου, έτσι ο οδηγός δεν παίρνει τα μάτια του από το δρόμο! Τέλος υπάρχει μια επιπλέον σπορ χαρτογράφηση “Track” όπου τα ηλεκτρονικά επιτρέπουν μεγαλύτερη πλαγιολίσθηση αν οι αισθητήρες καταγράφουν ότι αυτός που οδηγεί κάνει κινήσεις εντός ορίων. Παρεμβαίνουν όμως όταν χρειαστεί να προστατέψουν τον οδηγό σε μια ακραία κατάσταση.
Οδηγήσαμε το Toyota GT86 σε παγωμένους δρόμους ανοικτούς στην κυκλοφορία. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά με καρφιά που δημιουργούσαν πρόσφυση. Τα ηλεκτρονικά ενεργοποιούνταν για να σε προφυλάξουν και το πετύχαιναν αφήνοντάς σε να διασκεδάσεις σε χαμηλές ταχύτητες (σ.σ: μέχρι τα 40km/h). Τα ελαστικά με καρφιά έβαζαν θόρυβο κύλισης στην καμπίνα επιβατών, αυτό δε μας επέτρεπε να αξιολογήσουμε τα μειωμένα όπως λέει επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Στο ArcticDrivingCenter!
Ο λόγος που βρεθήκαμε στον Αρκτικό Κύκλο (σ.σ: 3 πτήσεις από Αθήνα, Μόναχο, Ελσίνκι, Ροβανιέμι) ήταν για να οδηγήσουμε σ’ αυτή την εγκατάσταση σε ασφαλές οριοθετημένο περιβάλλον το νέο GT 86. O κινητήρας παραμένει ίδιος, δίλιτρος ατμοσφαιρικός απόδοσης 200PS με χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen πίσω.
Πρώτη δοκιμή το drift σε κύκλο με 2η σχέση στο κιβώτιο. Καθότι το παγωμένο έδαφος έχει διακύμανση στην πρόσφυση σε κάθε μέτρο χρειάζεται δουλειά με το τιμόνι και αίσθηση στο γκάζι. Τα χοντρά παπούτσια που φοράμε για να προστατευτούμε από το χιόνι δεν έχουν καλή αίσθηση. Χρειάστηκαν πολλές προσπάθειες για να ολοκληρώσουμε έναν κύκλο με το πλάι.
Έχοντας πάρει την αίσθηση δυναμικού ελέγχου του GT 86 περνάμε στην επόμενη διαδικασία, σλάλομ και αποφυγή εμποδίου. Εδώ μπορείς να εκτιμήσεις το εξαιρετικό ζύγισμα του αυτοκινήτου: Μπαίνεις στο σλάλομ γλιστρά το πίσω μέρος, το μαζεύεις και το rebound των αμορτισέρ, πλασάρει το αυτοκίνητο από την άλλη πλευρά ιδανικά για την επόμενη “πόρτα”. Με ελάχιστο τιμόνι, γκάζι ενορχηστρώνεις τη χορογραφία και απολαμβάνεις. Είναι ξεκάθαρο πως έχεις στα χέρια σου ένα καθαρόαιμο υψηλού επιπέδου.
Τελευταία δοκιμασία η οδήγηση στο όριο σε μια οριοθετημένη διαδρομή 2.3km με έντονες υψομετρικές διαφορές και συνεχείς στροφές. Το GT 86 είναι συνεχώς γυρισμένο σε στροφές με 2α και καμπές με 3η σχέση στο κιβώτιο. Πας αργά αλλά απολαμβάνεις πλαγιολίσθηση και εύκολο γραμμικό κοντρόλ με τιμόνι/γκάζι. Πραγματικά ένας καλογυμνασμένος αθλητής για υψηλές επιδόσεις όπως είχαμε και την ευκαιρία να διαπιστώσουμε όταν καθίσαμε δεξιά, δίπλα στον εκπαιδευτή του κέντρου. Οι στροφές με 2α έγιναν στροφές με 3η, οι καμπές με 3η έγιναν καμπές με 4η,τα χιλιόμετρα έφτασαν σε 3ψήφιο αριθμό, οι γωνίες ολίσθησης μίκρυναν αλλά οι πλευρικές επιταχύνσεις διπλασιάστηκαν. Πραγματική απόλαυση!
Η Toyota με το νέο GT86 σηματοδοτεί την επιστροφή της σε πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα με στόχο την απόλαυση οδήγησης. Σίγουρα το κάνει με ξεχωριστό και πετυχημένο τρόπο!
Live από Αρκτικό Κύκλο: Με το νέο Toyota GT86 στο χωριό του Αϊ Βασίλη!
Κοινοποιήστε: