Η Lamborghini Miura είναι ένα αυτοκίνητο σύμβολο και αναμφισβήτητα το πρώτο supercar στον κόσμο. Έβαλε τη Lamborghini στον αυτοκινητικό χάρτη και αποτέλεσε πρόκληση για το αντίπαλο δέος τη Ferrari στην αρένα υψηλής απόδοσης και επιδόσεων. Παρά την παγκόσμια φήμη του, πολύ λίγοι γνωρίζουν τη μυστηριώδη Miura Roadster.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Ονομάστηκε επίσημα Lamborghini Miura P400 Roadster, έκανε το ντεμπούτο της στις Βρυξέλλες το 1968. Περισσότερο από μια Miura χωρίς οροφή, η Roadster χαρακτήρισε ένα επανασχεδιασμένο σώμα από τα χέρια του μάγου Bertone. Αυτό το κομψό σχήμα χαρακτηριζόταν από ένα βαρέως αλεξήνεμο, χαμηλή οροφή, μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα και έναν κινητήρα V12 394 ίππων.
Παρά την λατρεία και τη ζήτηση του κοινού, η Lamborghini απέρριψε όλα τα αιτήματα για ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Αποτέλεσε έκθεμα στον Διεθνή Οργανισμό Ελέγχου Ψευδαργύρου (ILZRO) που αναζητούσε ένα αυτοκίνητο για να παρουσιάσει μερικά από τα ελαφριά υλικά που παρήγαγε. Η Lamborghini ήταν απρόθυμη να πουλήσει στην εταιρεία ένα αυτοκίνητο παραγωγής για την βιτρίνα της, αλλά το πρωτότυπο Roadster ήταν ένα άλλο θέμα. Η ILZRO αποσυναρμολόγησε το αυτοκίνητο και αντικατέστησε πολλά από τα εξαρτήματά του με εναλλακτικές λύσεις κραμάτων ψευδαργύρου. Σε πλήρη ανασύσταση και βαμμένη σε πράσινο χρώμα, η τροποποιημένη Lamborghini Miura Roadster περιόδευσε για μερικά χρόνια πριν από τη δημοπρασία.
Το 1980 το αυτοκίνητο αποκαταστάθηκε και δωρήθηκε στο Μουσείο Μεταφορών Brookline. Μετά από ένα μακρύ χρονικό διάστημα σε επιδείξεις και αρκετές αλλαγές χεριών, το Roadster βρήκε τελικά τον δρόμο του στον Adam Gordon ο οποίος το επανέφερε στις αρχικές προδιαγραφές του 1968. Το κόστος του έργου της ILZRO; Σχεδόν 250.000 λίρες. Στη συνέχεια το πήρε στο περίφημο Pebble Beach Concours d’Elegance το 2008, όπου το αυτοκίνητο ήρθε δεύτερο συνολικά.
Αργότερα το 2008 πωλήθηκε για ένα μη ανακοινωθέν ποσό, αλλά εκτιμήθηκε τότε ότι η αξία του ήταν περίπου 7 εκατομμύρια λίρες. Έχει παραμείνει σε ιδιωτικά χέρια μέχρι σήμερα με μια σύντομη εκδρομή το 2015, όταν η Lamborghini το δανείστηκε για μια έκθεση κλασικών αυτοκινήτων. Ο λόγος για τον οποίο η Lamborghini δεν έβαλε το Roadster στην παραγωγή παραμένει ένα μυστήριο…
Κοινοποιήστε: