To Beton7 Gallery παρουσιάζει την περφόρμανς των εικαστικών Μαρία Γλύκα, Βασίλη Βλασταρά και Jim Hobbs με τον τίτλο: I Am A Karate American Egg (Make America Great Again).
Ψευδείς ειδήσεις παράγονται ηθελημένα με σκοπό τη διαφήμιση, αναζητώντας το χρήμα ή εμφανίζονται από λάθος πληροφορημένους πολίτες στα social media σε έναν υπέρ -συνδεδεμένο κόσμο όπου η ταχύτητα απλά ξεπερνάει την αλήθεια και παραμένει σημείο αναφοράς ακόμα κι αν αυτό αποδειχθεί αναληθές.
Τριάντα χρόνια μετά την πτώση του τείχους στο Βερολίνο διεθνείς συζητήσεις γίνονται για το «κόστος» κατασκευής ενός νέου. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι hoax;
Οι Simpsons προέβλεψαν την εκλογή του νέου Αμερικανού προέδρου; Μήπως απλά πρέπει να παίζει κανείς golf;
Ο σχολιαστής Eduardo Porter έγραψε στους New York Times στις 31/1/2017: «…Δεν εκπλήσσει, πάντως, η στάση του Τραμπ, καθώς η πρότασή του να περιφρουρήσει τις ΗΠΑ από πολλές και διάφορες ξένες επιρροές αντιστοιχεί στις υποσχέσεις που έδωσε στην εργατική τάξη. Φαίνεται, όμως, να μην έχει αντιληφθεί τι επιπτώσεις έχουν οι προτάσεις του…
…Η μακροοικονομική στρατηγική του είναι να συνδυάσει την αύξηση των δημοσίων δαπανών με τα υψηλά επιτόκια και έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με τους στόχους για το εμπόριο. Οδηγώντας σε άνοδο το δολάριο, θα διευρύνει το εμπορικό έλλειμμα. Επιπλέον, τα προβλήματα που επέλεξε να αντιμετωπίσει, λύνονται κάπως από μόνα τους. Περισσότεροι Μεξικανοί μετανάστες εγκαταλείπουν τις ΗΠΑ παρά έρχονται πλέον στις ΗΠΑ. Και οι κινεζικές εξαγωγές δεν αυξάνονται αλλά μειώνονται…»
“…The posturing is not entirely surprising. Mr. Trump’s proposals to wall off the United States from a variety of foreign influences fit the promises he made to his base of working-class white voters, resentful of how trade and immigration have changed the country they claim as their own…
…Then there is the fact that Mr. Trump’s macroeconomic strategy, which looks set to marry increased government spending with high interest rates, is in some tension with his objectives on trade: By strengthening the value of the dollar, it will make the trade deficit bigger.
Finally, the problems that the president has resolved to tackle have largely petered out on their own. More Mexican immigrants are leaving the United States than coming in. And Chinese exports to the United States are actually declining…”
New York Times, Eduardo Porter, 31/1/2017
https://www.nytimes.com/2017/01/31/business/economy/trump-and-trade-extreme-tactics-in-search-of-a-point.html
Η Μαρία Γλύκα γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στο Slade School of Fine Art, UCL, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και στο Κολλέγιο Βακαλό Art & Design. Στα έργα της φέρνει σε επαφή εσωτερικούς με εξωτερικούς χώρους παίζοντας με τα όρια ζωγραφικής, εγκαταστάσεων και κατασκευών απο χαρτί και χαρτόνι ξαναδιαβάζοντας έτσι πολλές φορές την πραγματικότητα χωρίς ποτέ να την αποκαλύπτει πλήρως. Ζωγραφίζει και προβάλει κινούμενες εικόνες στην επιφάνειά τους, δίνοντας έμφαση στην δημιουργία συσχετισμών μέσα από την διαδικασία αυτή. Την ενδιαφέρει η δημιουργία μιας σειράς παράλληλων δράσεων, ήχων, εικόνων, άμεσων και έμμεσων ενώσεων, χωρίς προκαθορισμένα αποτελέσματα, προκειμένου να καθοριστεί τι υπάρχει και τι συμβαίνει στο χώρο μεταξύ των πραγμάτων και της μνήμης.’Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει συμμετάσχει σε διεθνή προγράμματα residencies (Ισλανδία, Ισπανία, Αγγλία, ΗΠΑ) κι έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς. Διδάσκει Contemporary Art Practices στο Slade Summer School of Fine Art, UCL στο Λονδίνο και Visual Communication and Interactive Media στο Κολλέγιο Βακαλό Art & Design.
Ο Βασίλης Βλασταράς είναι ζωγράφος και διδάσκει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ως επίκουρος καθηγητής. Γεννήθηκε στο Άργος όπου πέρασε τα μαθητικά του χρόνια. Τα έργα του είναι μεγάλων διαστάσεων εγκαταστάσεις και ζωγραφικής με την χρήση σύγχρονων μέσων καθώς και πειραματισμοί με ήχο και κινούμενες εικόνες σε πραγματικό χρόνο. Η δημιουργία δυναμικών αρχείων, ντοκιμαντέρ , η οικειοποίηση των μηχανισμών δημοσιότητας, η διεξαγωγή συνεντεύξεων, οι στατιστικές μελέτες, η διαδικτυακή δραστηριότητα, είναι μερικές από τις μορφές της διεύρυνσης και διάρθρωσης της καλλιτεχνικής του ταυτότητας. Από το 2002 έως το 2007 είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «πλατφόρμες». Από το 2006 είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος και επιμελητής του ετήσιου εργαστηρίου «Utopia Project» που οργανώνει η ΑΣΚΤ στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Ως επιστημονικός υπεύθυνος και κύριος συντονιστής του Utopia project, επιχείρησε μια διεθνούς εύρους διαπολιτισμική καλλιτεχνική έρευνα στην έννοια της Ουτοπίας σε σχέση με την επικαιρότητα, την ιστορία, τα κοινωνικά αιτήματα και την επιστημονική έρευνα. Από το 2015 είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ για τις παραστατικές τέχνες ASFA BBQ. Έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις και καλλιτεχνικές δράσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο Jim Hobbs χρησιμοποιεί μια ποικιλία μέσων, όπως ταινίες 16mm, βίντεο, εγκατάσταση, site-specific έργα, ζωγραφική, γλυπτική, ήχο και φωτογραφία. Ο καλλιτέχνης διερευνά τις προσωπικές και κοινωνικές συνέπειες της απώλειας, της λήθης, την ιστορίας, της μνήμης και τις μετέπειτα δράσεις ανάμνησης/memorialisation. Το έργο του δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο πώς η χρήση της αρχιτεκτονικής και τα μνημεία αποτελούν μια φυσική εκδήλωση αυτού που απουσιάζει, και πώς μπορούν αυτά τα “stand-ins”να χρησιμοποιηθούν, να παραποιηθούν, κλπ. Πρόσφατα, το έργο του έχει μετατοπισθεί στο χώρο των κινηματογραφικών εγκαταστάσεων, αξιοποιώντας την ταινία ως ένα υλικό με βάση το χρόνο και ως μέσο για να διερευνήσει αυτές τις ανησυχίες. Εγγενώς αλληλένδετες με αυτό είναι μια συνεχής αμφισβήτηση του ρόλου του αναλογικού στην ψηφιακή εποχή – πώς λειτουργεί, αν μπορεί να παρακάμψει τη σχέση με την νοσταλγία, και οι έννοιες της ποιότητας της εικόνας και το πώς αυτό σχετίζεται με τη μνήμη. Έχει παρουσιάσει το έργο του διεθνώς σε διάφορα μουσεία, γκαλερί , δημόσιους χώρους και φεστιβάλ. Πρόσφατα ξεκίνησε το επιμελητικό του έργο (Ι)MAGESOUND(S) στο Walter Bruno Αμφιθέατρο , Lincoln Center στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης για τις παραστατικές τέχνες. Είναι Ανώτερος Λέκτορας και Artist-in-Residence στο Department of Creative Professions and Digital Arts (CPDA) στο Πανεπιστήμιο του Greenwich, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο.
Κοινοποιήστε: