Εδώ και τρία χρόνια η Toyota λανσάρει το μοντέλο Mirai, το οποίο χρησιμοποιεί υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρισμού και κατατάσσεται στα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων αξιοποιώντας ταυτόχρονα όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι ηλεκτροκινητήρες
Του ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ
Μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, αξιωματούχοι από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφεραν ότι οι τεχνολογίες καυσίμων υδρογόνου πρόκειται να κοστίσουν πολύ φθηνότερα για την παραγωγή τους και θα αποδειχθούν ιδιαίτερα αποτελεσματικά τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον, η Toyota πιστεύει ότι οι πωλήσεις οχημάτων υδρογόνου θα αυξηθούν απότομα, παρά την «απειλή» των ηλεκτρικών οχημάτων.
Μιλώντας σε βρετανικά ΜΜΕ, ο γενικός διευθυντής του νέου επιχειρηματικού σχεδιασμού για την Toyota, Ναομίτσι Χάτα, δήλωσε ότι μέχρι το 2025, τα υδρογονοκίνητα και τα υβριδικά οχήματα θα κοστίζουν στους πελάτες περίπου το ίδιο.
Πιο αναλυτικά, το στέλεχος της Toyota δήλωσε: «Στις αρχές της δεκαετίας του 2020 θα ξεκινήσουμε την επόμενη γενιά τεχνολογίας καυσίμων υδρογόνου και αυτό θα αποτελέσει ουσιαστική πρόοδο. Σήμερα η παραγωγή του Mirai περιορίζεται σε 3.000 αυτοκίνητα ετησίως, αλλά μέχρι το 2025 αναμένουμε ότι ο αριθμός αυτός θα είναι δέκα φορές μεγαλύτερος. Ως αποτέλεσμα αυτών των κερδών αναμένουμε, τουλάχιστον στην Ιαπωνία, ο ίδιος τύπος αυτοκινήτου να κοστίσει την ίδια τιμή είτε είναι υβριδικό είτε τροφοδοτείται με υδρογόνο».
Μπορεί η πλειοψηφία των κατασκευαστών αυτοκινήτων να δίνουν ένα σημαντικό ποσοστό στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων με μπαταρίες, αλλά υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστές όπως οι Honda, Hyundai, Kia και Audi που ακολουθούν το παράδειγμα της Toyota, εξελίσσοντας τεχνολογίες υδρογονοκίνητων μοντέλων.
Κοινοποιήστε: