Νυχτερινό υπερθέαμα στη Σιγκαπούρη με τη F1 να αποχαιρετά την Ευρώπη αναζητώντας το νέο πρωταθλητή. Από οργανωτικής πλευράς ο νυχτερινός αγώνας της Σιγκαπούρης (15ος της χρονιάς) είναι ένας άθλος που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία των κατοίκων της πόλης κρατιδίου.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Η διαδρομή έχει 23 στροφές τις περισσότερες από κάθε άλλο αγώνα για την ολοκλήρωση απαιτούνται 61 γύροι. Ο περσινός νικητής και πολυνίκης στη Σιγκαπούρη, Σεμπάστιαν Φέτελ χρειάστηκε 121 λεπτά για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του. Ήταν η τελευταία του νίκη για λογαριασμό της Ferrari ως σήμερα: «Λατρεύω αυτή την εντυπωσιακή και πολύ καθαρή πόλη. Η αγωνιστική διαδρομή είναι γεμάτη αναπηδήσεις και χοροπηδάς στη θέση του οδηγού. Κινείσαι στα όρια και ρισκάρεις πολύ, για να πάρεις τα μέγιστα από το μονοθέσιο. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις στη Σιγκαπούρη είναι η ζέστη και ο αριθμός των στροφών. Τα σικέιν είναι δύσκολα και δεν έχεις την πολυτέλεια να ξεκουραστείς. Είναι από τους πιο δύσκολους αγώνες της σεζόν, μεγάλος σε διάρκεια, δεν υπάρχει περιθώριο λάθους και φαντάζει ατελείωτος». Μόνο οι Αλόνσο (2008, 2010) Χάμιλτον (2009, 2014) και Φέτελ (2011,2012,2013,2015) έχουν κερδίσει στη Μαρίνα Μπέι.
O Φέτελ κέρδισε πέρυσι στη Σιγκαπούρη, συνολικά είναι ο πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή έχοντας επικρατήσει στους μισούς αγώνες έως σήμερα.
Πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως. Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου 2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% – 90% αλλά δεν έχει βρέξει στην 8ετή ιστορία του GP. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη. Αναμένεται μάχη για το βάθρο ανάμεσα σε Mercedes/Red Bull/Ferrari. Ο Χάμιλτον προηγείται με διαφορά μόλις 2 βαθμών από το Ρόσμπεργκ ενώ απομένουν 175 βαθμοί να μοιραστούν σε 7 αγώνες.
Το GP της Σιγκαπούρης διεξάγεται από το 2008 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής σε δημόσιους δρόμους. Φέτος θα είναι ο 15ος αγώνας του πρωταθλήματος, επτά από τους προηγούμενους έχει κερδίσει ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Λιούις Χάμιλτον. Ο Χάμιλτον στους δυο τελευταίους αγώνες σε Βέλγιο και Ιταλία είδε το Ρόσμπεργκ να σημειώνει δυο νίκες και να μειώνει τη διαφορά στους δυο μόλις βαθμούς.
Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν από σήμερα και για τέσσερις μέρες η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό της F1. Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5065m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα, την διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 13ο γύρο και έβαλε τη μαλακή στον 37ο γύρο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε 2 φορές. Δεν υπάρχει αγώνας από το 2008 που δεν είχαμε εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις. Το GP στη Σιγκαπούρη γίνεται σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι ασυνήθιστο. Ο αγώνας διεξάγεται βράδυ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διάγραμμα θερμοκρασιών σε αέρα και οδόστρωμα να παρουσιάζει κάπως διαφορετική μορφή απ’ ότι σε άλλους αγώνες. Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με την κλειστή φύση της διαδρομής στη καρδιά της πόλης συνθέτουν μια από τις απαιτητικές – από άποψη φυσικής κατάστασης – διαδρομή για τους οδηγούς. Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Marina Bay. Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια των φρεατίων μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές (23) από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της: Πάρα πολύ μαλακή/πολύ μαλακή/μαλακή. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα P Zero Purple με το μωβ σιρίτι επιστρέφει μετά το Αυστριακό GP στον μοναδικό νυχτερινό αγώνα του ημερολογίου. Οι τρεις πιο μαλακές γόμες στην γκάμα P Zero επιλέχθηκαν για να αντιμετωπιστούν οι μοναδικές απαιτήσεις της διαδρομής στους δημόσιους δρόμους της Μαρίνα Μπέι: Ένας μακρύς γύρος, υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος και αγώνας με υψηλές απαιτήσεις αντοχής από οδηγούς και μονοθέσια. Οι μπαριέρες οριοθετούν την πίστα οπότε τα λάθη τιμωρούνται, στο μαραθώνιο των δυο ωρών, που διεξάγεται σε συνθήκες υψηλής υγρασίας.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
• Κίτρινη, μαλακή: Η πιο σκληρή απ’ όσες γόμες είναι διαθέσιμες το Σαββατοκύριακο, είναι ικανή για μεγάλες αποστάσεις στη Μαρίνα Μπέι.
• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Μια γόμα που προσαρμόζεται εύκολα και αποδείχτηκε πέρυσι καθοριστικός παράγοντας στον αγώνα.
• Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στο ρυθμό, θα χρησιμοποιηθεί στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η Ferrari έχει κάνει την πιο επιθετική επιλογή γομών παίρνοντας όσα περισσότερα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας μπορούσε.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Η Σιγκαπούρη είναι πιθανόν η πιο εντυπωσιακή πίστα απ’ όσες επισκεπτόμαστε όλη τη σεζόν. Ελπίζω φέτος να είναι ακόμη πιο καλά χάρη στην εξαιρετικά γρήγορη πάρα πολύ μαλακή γόμα. Στόχος μας να μεγιστοποιήσουμε την ταχύτητα και τη διαθέσιμη πρόσφυση στη διαδρομή της Μαρίνα Μπέι. Είναι ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς και μια πίστα όπου πάντα εμφανίζεται αυτοκίνητο ασφαλείας. Όλες αυτές οι σύνθετες παράμετροι αναπόφευκτα διευρύνουν τις επιλογές στρατηγικής για τις ομάδες. Όσον αφορά στον ανταγωνισμό είναι συνήθως από τους πιο αμφίρροπους αγώνες μέσα στη χρονιά καθώς η διαχείριση των ελαστικών μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά».
Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική πίστα από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς καθώς έχει 80% υγρασία, ο αγώνας διαρκεί δυο ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο και την απαγωγή θερμότητας. Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα, έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως στην περιοχή των 30 – 35 βαθμών Κελσίου ακόμη και τη νύχτα. Αυτό είναι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας για τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πολύ μαλακή γόμα ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της χωρίς να την υπερθερμάνουν. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι σχετικά μεγάλη 1.8 – 2.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο.
GP Σιγκαπούρης |
Μήκος διαδρομής: 5073m |
Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 Ράικονεν, Ferrari, 2008 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 170km/h |
Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 71 στο γύρο. |
Γύροι: 61 |
Απόσταση: 309.316km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, αγώνας |
Αριθμός στροφών: 23 (14 αριστερές, 9 δεξιές) |
GP Σιγκαπούρης: Μια λαμπερή παράσταση, σ’ ένα μεγάλο λιμάνι!
Κοινοποιήστε: