Τα φώτα όλου του πλανήτη είναι σήμερα στραμμένα στο GP του Μονακό πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή αθλητικά γεγονότα στον πλανήτη, αναμένεται να το παρακολουθήσουν σήμερα περισσότερα από 800 εκ. άνθρωποι.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Χτες οι δυο Ferrari κυριάρχησαν στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό είχε να συμβεί στο Μονακό από το 2008. Ο Ράικονεν μάλιστα πέτυχε τον ταχύτερο γύρο όλων των εποχών στο Πριγκιπάτο αλλά και ρεκόρ διαδρομής με τη σημερινή διαμόρφωση. O Ράικονεν έχει κερδίσει στο Μονακό το 2005, τότε είχε πάρει ξανά pole, εκεί.
H Ferrari έχει να κερδίσει στο Πριγκιπάτο από το 2001 με τον άτυχο Μ.Σουμάχερ. Σίγουρα σήμερα οι Ράικονεν και Φέτελ έχουν μεγάλες πιθανότητες να τα καταφέρουν. Ο Ράικονεν που κέρδισε τελευταία φορά στην Αυστραλία το 2013 για λογαριασμό της Lotus σημείωσε χτες: “Στο Μονακό είναι πολύ σημαντικό να ξεκινάς μπροστά. Έγινε η μισή δουλειά έχουμε όμως μπροστά μας ακόμη τη μεγάλη πρόκληση. Είναι δύσκολο να πετύχεις να δουλεύουν όλα όπως θες αλλά στις δοκιμές τα καταφέραμε. Ελπίζω να κάνουμε το 1-2. Πρέπει να κάνουμε καλή εκκίνηση και να αποφύγουμε τα προβλήματα. Δεν είναι μεγάλη απόσταση μέχρι την 1η στροφή και τα μονοθέσια είναι πιο φαρδιά, είναι δύσκολο να περάσεις“.
Ο Φέτελ δήλωσε ότι δεν ήταν ευχαριστημένος που έχασε την pole: “Το μονοθέσιο ήταν καλό είναι δικό μου λάθος. Ήμουν άπληστος στον τελευταίο γύρο. Είναι αδύνατο να κάνω προβλέψεις για τον αγώνα“.
Μιλώντας για την εκκίνηση ο Ράικονεν είπε: “Είμαστε ελεύθεροι να αγωνιστούμε αλλά προφανώς με καθαρό τρόπο χωρίς να βγάλει ο ένας τον άλλο έξω. Δε ξέρω γιατί όλοι λένε διάφορα για τον αγώνα δεν έχει αλλάξει κάτι θα αγωνιστούμε μάλλον θέλουν να φτιάξουν μια χαζή ιστορία“.
Πέρα από την εκκίνηση καθοριστικό είναι το πότε θα βγει αυτοκίνητο ασφαλείας αλλά και πότε θα μπουν οι οδηγοί στα πιτ για τη μοναδική αλλαγή ελαστικών. Είναι δεδομένο πως όλοι θέλουν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της ταχύτερης πάρα πολύ μαλακής γόμας και η Pirelli λέει πως μπορούν να διαλέξουν όποια στιγμή του αγώνα θέλουν για ν’ αλλάξουν ελαστικά. Κοντολογίς η πάρα πολύ μαλακή γόμα μπορεί να βγάλει όλο τον αγώνα. Ένα ερώτημα είναι τι θα κάνει ο Χάμιλτον που εκκινεί 14ος.
Ο Βρετανός έχει φρέσκα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Θα μπορούσε να εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα (σ.σ: υπάρχει υποχρέωση χρήσης και των 2 γομών) και να την βγάλει νωρίς ελπίζοντας αμέσως μετά να εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας προτού αλλάξουν οι πρωτοπόροι ελαστικά. Αυτό το σενάριο θα μπορούσε κάλλιστα να φέρει το Χάμιλτον στο βάθρο. Ο Βρετανός δε μπόρεσε να βρει το σετάρισμα που ήθελε στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Αυτό δεν είναι η πρώτη φορά που του συμβαίνει φέτος (Σότσι) ούτε η πρώτη φορά που του συμβαίνει στο Μονακό. Παρότι έχει κερδίσει δυο φορές στο Πριγκιπάτο (2008, 2016) αναλογικά ο Χάμιλτον δεν πάει ιδιαίτερα καλά σ’ αυτή τη διαδρομή όπου έχει βρεθεί πολλές φορές σε επαφή με τις μπαριέρες.
Σημαντικό για την εξέλιξη του αγώνα είναι πότε θα μπουν οι πρωτοπόροι στα πιτ. Πιθανόν αυτός που θα μπει πρώτος από τους Ράικονεν, Φέτελ να χάσει το πλεονέκτημα βάζοντας την πιο αργή γόμα. Αν όμως μπλέξει στο κυκλοφοριακό μπορεί και αυτό να δημιουργήσει ανατροπές. Επιπλέον στη Ferrari πρέπει να έχουν στο νου τους τον Μπότας με την WO8 που σίγουρα θα προσπαθήσει να βρεθεί ανάμεσά τους είτε στην εκκίνηση, είτε με διαφορετική στρατηγική.
Αξίζει ακόμη να δούμε αν σήμερα θα καταφέρει ο Μπάτον στην επανεμφάνισή του με τα χρώματα της McLaren να δώσει τους πρώτους βαθμούς στη Βρετανική ομάδα. Ο νικητής στο Μονακό το 2009 φάνηκε σε εξαιρετική φόρμα χτες, ήταν αλάνθαστος και εκκινεί σήμερα 9ος.
Ένα άλλο στοιχείο που έχει ενδιαφέρον είναι ο Φερστάπεν. Ο νεαρός ταλαντούχος Ολλανδός εκκινεί 4ος, τα προηγούμενα 2 χρόνια που αγωνίστηκε στο Μονακό δεν κατάφερε να τερματίσει οπότε όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά.
Ο αγώνας εκκινεί στις 15:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, COSMOTE.
Κοινοποιήστε: