Μετά από 18 χρόνια παρουσίας στη F1 η Μαλαισία βγαίνει από το καλεντάρι μετά το φετινό Grand Prix που θα διεξαχθεί την Κυριακή. Μετά τις Τουρκία, Ινδία, Ν.Κορέα έρχεται η σειρά της Μαλαισίας να αποχαιρετήσει τη F1.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Αυτές οι χώρες υποδέχτηκαν μετά το 1999 τη F1 που πήρε το δρόμο της Ανατολής, με εντυπωσιακές πίστες, χωρίς επιτυχία, όμως. Δεν υπήρχε κουλτούρα motorsport στο λαό τους, οι κερκίδες έμειναν άδειες, οι οργανωτές έχασαν πολλά και το ναυάγιο ήταν φυσική εξέλιξη. Είχα βρεθεί στο πρώτο GP Μαλαισίας το 1999, απεσταλμένος της ΕΡΤ.
Θαυμάζαμε τις επιβλητικές εγκαταστάσεις, φαίνονταν τα χρήματα που είχε επενδύσει η Petronas. Στα χρόνια που κύλησαν το GP δεν απέκτησε απήχηση, για να επιβιώσει. Είχαμε δραματικούς αγώνες, διακοπές λόγω βροχής, το 2013 ο Φέτελ αγνόησε τις οδηγίες της ομάδας και πέρασε το Γουέμπερ. Το «multi 21» αποτέλεσε θρυαλλίδα στη δημοτικότητα του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ο Φέτελ είναι ο πολυνίκης οδηγός στην ιστορία του Μαλαισιανού GP (2010/2011/2013/2015). Φέτος διεκδικεί τον 5ο του τίτλο όμως η εγκατάλειψη στη Σιγκαπούρη πριν 15 μέρες τον έχει φέρει 28 βαθμούς πίσω από το Χάμιλτον. Θεωρητικά η Mercedes έχει προβάδισμα, στην πράξη όμως δυνατές θα είναι και οι Red Bull, Ferrari. Πέρυσι είχε κερδίσει ο Ρικιάρντο.
Η πίστα έχει νέα ασφαλτόστρωση που δε φθείρει τόσο τα ελαστικά. Η Pirelli έφερε τις μεσαίες γόμες της γκάμας της: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή. Είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται η πολύ μαλακή γόμα στη Σεπάνγκ οπότε αναμένονται χρόνοι ρεκόρ.
Ο 20χρονος Γάλλος Πιέρ Γκάσλι αντικατέστησε τον Κβίατ στην Toro Rosso.
Όσον αφορά στην πίστα το μόνο κοινό στοιχείο που υπάρχει ανάμεσα στη Σεπάνγκ και τον προηγούμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη είναι η υγρασία: Περίπου 80%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία τροπικών καταιγίδων σχεδόν καθημερινά. Η απόσταση ανάμεσα στις δυο πίστες είναι μόνο 350km. Αυτή την εποχή βρέχει κάθε απόγευμα στη Μαλαισία ειδικά για τον αγώνα της Κυριακής προβλέπονται τροπικές καταιγίδες. Μπορεί ως ενδεχόμενο από τη μια πλευρά ν’ ακούγεται ανακουφιστικό για πιλότους και μηχανικούς καθότι άνθρωποι και μηχανές υποφέρουν από τη ζέστη και την υγρασία όταν δε βρέχει, από την άλλη όμως είναι τρομακτικό εφόσον η ένταση της καταιγίδας είναι πολύ μεγάλη. H μέση θερμοκρασία αυτή την εποχή είναι 32 βαθμοί Κελσίου.
Θυμίζουμε ότι μια τέτοια καταιγίδα το 2009 οδήγησε σε διακοπή του αγώνα. Αυτό δεν εμπόδισε τον Μπάτον να σημειώσει τότε την πρώτη και μοναδική του νίκη στη Σεπάνγκ με τα χρώματα της Brawn, σημερινής Mercedes. Ο Μπάτον εκείνη τη χρονιά κατέκτησε και το μοναδικό τίτλο στην καριέρα του. Ο Φέτελ είναι ο πολυνίκης (4 νίκες, 2010, 2011, 2013, 2015) στο συγκεκριμένο αγώνα που διεξάγεται ανελλιπώς από το 1999. Οι Σουμάχερ και Αλόνσο έχουν από 3 νίκες. Η νίκη του Αλόνσο το 2012 σε μια πίστα που στέγνωνε υπό την πίεση του Πέρεζ άφησε εποχή. Ο Ράικονεν έχει σημειώσει στη Μαλαισία την πρώτη νίκη της καριέρας του το 2003. Από τότε ακολούθησαν 19, η τελευταία το 2013 με τη Lotus στην Αυστραλία. Ο Ράικονεν έχει κερδίσει στη Σεπάνγκ και το 2008.
Εικόνα από τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, διακρίνονται οι Φερστάπεν, Φέτελ, Ράικονεν.
Η πίστα της Σεπάνγκ χαρακτηρίζεται από υψηλές ταχύτητες διέλευσης, παρατεταμένες καμπές και υψηλές θερμοκρασίες. Το 60% ενός γύρους διανύεται με τέρμα γκάζι. Έχει στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας από πέρυσι που εξαφάνισε τις ανομοιομορφίες και μείωσε την τραχύτητα του οδοστρώματος. Πλέον η πίστα αυτή δεν φθείρει τόσο πολύ τα ελαστικά γι’ αυτό και η Pirelli ήταν σε θέση να επιλέξει τις μεσαίες γόμες της γκάμας της.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
• Η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πάντα υψηλή: Στην πραγματικότητα μπορείς να ψήσεις αυγό στην άσφαλτο. Πέρυσι καταγράφηκε θερμοκρασία 59 βαθμών Κελσίου.
• Η δυνατή βροχή είναι συχνό φαινόμενο στο Μαλαισιανό Grand Prix μάλιστα στο παρελθόν έχει οδηγήσει και σε κόκκινη σημαία. Λόγω βροχής η γόμα που στρώνεται στην αγωνιστική γραμμή ξεπλένεται και αυτό επηρεάζει την βελτίωση του κρατήματος πίστας κατά τη διάρκεια του τριημέρου.
• Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης είναι σημαντικός παράγοντας λόγω υψηλών θερμοκρασιών σε ατμόσφαιρα και οδόστρωμα.
• Η Σεπάνγκ σα διαδρομή έχει πολλές διακυμάνσεις με γρήγορες καμπές που δημιουργούν μεγάλα πλευρικά φορτία.
• Η νέα επιφάνεια οδοστρώματος έχει μειώσει τις ανομοιομορφίες και το συντελεστή τριβής.
• Το εμπρός αριστερά ελαστικό πιέζεται περισσότερο και αυτό περιορίζει τελικά την απόσταση που διανύει ο οδηγός μ’ ένα σετ.
Πέρυσι είχε κερδίσει ο Ρικιάρντο στη Μαλαισία.
Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:
«Πέρυσι είδαμε σημαντικές διαφορές στο Grand Prix της Μαλαισίας που επέστρεψε σε φθινοπωρινή ημερομηνία και είχε νέα άσφαλτο. Αυτό βοήθησε και στην αποστράγγιση του νερού, στοιχείο καθοριστικό σε μια πίστα όπου συχνά βρέχει με μεγάλη ένταση.
Παραταύτα τα χαρακτηριστικά της ασφάλτου όταν είναι νέα, μπορεί ν’ αλλάξουν από χρονιά σε χρονιά, περιμένουμε μ’ ενδιαφέρον να δούμε τι συνέβη. Φέτος έχουμε επιλέξει τον πιο μαλακό συνδυασμό γομών που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ στη Μαλαισία. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πιο γρήγορους χρόνους καθώς η πολύ μαλακή γόμα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά. Ως συνέπεια πρέπει να γίνει επανεκτίμηση όλων των στρατηγικών, έτσι η δουλειά στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντική».
Οι δυο πρωταγωνιστές στη μάχη του τίτλου – Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ – έκαναν ελαφρά διαφορετικές επιλογές ελαστικών για τη Μαλαισία.
Για τη Mercedes ο συγκεκριμένος αγώνας θεωρείται εντός έδρας καθότι πρόκειται για την έδρα του βασικού χορηγού της ομάδας της Petronas. Πρόκειται για εταιρεία πετρελαιοειδών με έδρα τη Μαλαισία που ουσιαστικά βρίσκεται πίσω από την κατασκευή της πίστας, τη λειτουργία της αλλά και το συμβόλαιο διοργάνωσης αγώνα F1. Μιλώντας σχετικά ο ισχυρός άντρας της Mercedes, Τότο Βολφ τόνισε: «Για μας θεωρείτε εντός έδρας αγώνας. Η PETRONAS στηρίζει τον αγώνα, το σπορ και την ομάδα μας για πολλά χρόνια. Αυτές τις μέρες όλη η ομάδα με το μεγαλύτερο βάρος να πέφτει στους οδηγούς θα έχουμε βαρυφορτωμένο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών. Όμως το πιο σημαντικό για μας είναι να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα».
Στην τηλεόραση!
Το GP της Μαλαισίας που διεξάγεται στις 10:00 ώρα Ελλάδος θα μεταδοθεί απευθείας από τον COSMOTE.
Σεπάνγκ, Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία |
Μήκος γύρου: 5.543km |
Ρεκόρ γύρου: 1:34.223 Μοντόγια, Williams – BMW, 2004 |
Αριθμός γύρων: 56 |
Απόσταση: 310.408km |
Όριο ταχύτητας στο pit lane: 80km/h δοκιμές και αγώνα |
Αριθμός στροφών: 15 (5 αριστερές) |
Φρεναρίσματα: 8 (4 βίαια) |
Κοινοποιήστε: