Με το δεξί ξεκίνησε την προσπάθειά του στον 17ο αγώνα της φετινής χρονιάς, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ.
Του Τάκη Πουρναράκη
Η πίστα της Σουζούκα υποδέχτηκε ομάδες και οδηγούς με σχετικά δροσερή ατμόσφαιρα και το θερμόμετρο να δείχνει 24 βαθμούς στον αέρα και 32 βαθμούς στο οδόστρωμα.
Προβληματισμός για τις ομάδες της Mercedes μετά την αποκάλυψη ότι η υβριδική μηχανή του Χάμιλτον έσπασε όταν αστόχησε μια βάση του στροφάλου και υπήρξε διαρροή λαδιού. Από τη Γερμανική εταιρεία δόθηκε εντολή και στις Force India, Williams, Manor που χρησιμοποιούν υβριδική μηχανή Mercedes ν’ αλλάξουν κάποιες ρυθμίσεις ως προληπτικό μέτρο για να μη συμβεί ξανά κάτι ανάλογο. Επίσης θα χρησιμοποιηθεί ένας λιγότερο καινοτόμος τύπος λιπαντικού. Ο Ρόσμπεργκ σε δηλώσεις του επέμενε ότι δεν πρόκειται αυτό να επηρεάσει την απόδοση της W07 στην πίστα.
Κάτι που φάνηκε καθώς ο Γερμανός ξεκίνησε στο FP1 με το δεξί σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο ημέρας. Ο Ρόσμπεργκ ήταν 2 δέκατα ταχύτερος του Χάμιλτον ενώ ακολουθούσαν οι Ferrari και οι Red Bull αλλά 1 δευτερόλεπτο πιο πίσω. Ο Φερστάπεν υστερούσε 2 δευτερόλεπτα από το Ρόσμπεργκ αλλά δεν χρησιμοποίησε την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών της Pirelli. H Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη σκληρή, τη μέση και τη μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν δε χρησιμοποίησε καθόλου τη μαλακή γόμα στο FP1. Υπήρξαν αρκετοί έξοδοι από την πίστα με τον Αλόνσο να βλέπει από κοντά τα ελαστικά στην στροφή Spoon. Ο Γκροζάν βγήκε στη Ντέγκνερ πριν τη γέφυρα ένα σημείο που παραδοσιακά προβληματίζει τους οδηγούς. Στην αρχή του FP1 ο Χάμιλτον διαμαρτύρονταν για την ισχύ της υβριδικής μηχανής ενώ ο Ρόσμπεργκ είχε έντονη υποστροφή.
Συννεφιά και κατάμεστες κερκίδες παρότι Παρασκευή, οι Ιάπωνες είναι παθιασμένοι με τη F1.
Συνολικά οι χρόνοι στην 1η περίοδο ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m32.431s | – | 24 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m32.646s | 0.215s | 21 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.525s | 1.094s | 19 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m33.817s | 1.386s | 17 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m34.112s | 1.681s | 23 |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m34.379s | 1.948s | 26 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m34.530s | 2.099s | 28 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m34.767s | 2.336s | 30 |
9 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m35.003s | 2.572s | 10 |
10 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m35.381s | 2.950s | 31 |
11 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m35.446s | 3.015s | 23 |
12 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m35.672s | 3.241s | 27 |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m35.677s | 3.246s | 24 |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m35.688s | 3.257s | 17 |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m35.967s | 3.536s | 15 |
16 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m36.169s | 3.738s | 23 |
17 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m36.219s | 3.788s | 21 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m36.294s | 3.863s | 19 |
19 | Kevin Magnussen | Renault | 1m36.822s | 4.391s | 30 |
20 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | 1m37.797s | 5.366s | 29 |
21 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m37.966s | 5.535s | 24 |
22 | Jolyon Palmer | Renault | 1m37.992s | 5.561s | 13 |
Ο Σάινθ μπλοκάρει τους τροχούς της Toro Rosso στην είσοδο των πιτ.
Στο FP2 τώρα όλοι οι οδηγοί δοκίμασαν τη μαλακή γόμα, μάλιστα κάποιοι εξ’ αυτών έκαναν προσομοίωση μέρους αγώνα μ’ αυτή. Ο Αλόνσο κατάφερε να συμπληρώσει 18 γύρους όπως και ο Πέρεζ. Αρκετοί οδηγοί επικέντρωσαν την προσοχή τους στη σκληρή γόμα που θα χρησιμοποιηθεί υποχρεωτικά στον αγώνα μετά το χαρακτηρισμό που έκανε η Pirelli για 2 σετ υποχρεωτικά ανά οδηγό. Ο Γκροζάν διαμαρτύρονταν για πρόβλημα στα φρένα, ο Ράικονεν για υποστροφή, οι Μάσα και Νασρ γλίστρησαν ο Γκουτιέρεζ έμεινε με τη Haas (turbo) στη Ντέγκνερ και υιοθετήθηκε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, όμως τα χειρότερα αποφεύχθηκαν. Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull δεν μπόρεσαν να πετύχουν αντιπροσωπευτικό χρόνο καθώς οι γρήγορες προσπάθειές τους επηρεάστηκαν από εξωγενείς παράγοντες.
O Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος όλων, αν και καρδιοχτύπησε καθώς είδε καπνό στους καθρέπτες του από την υβριδική μηχανή της Mercedes. Αυτό συνέβη λίγο πριν το φινάλε. Ο Γερμανός χρησιμοποιεί το ίδιο σύνολο με τη Μαλαισία ενώ ο Χάμιλτον που ήταν 72 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός έχει στην πλάτη του, την υβριδική μηχανή που χρησιμοποιούσε στη Σιγκαπούρη.
Αρκετά προβλήματα υποστροφής τα οποία αντιμετώπισε με καυστική διάθεση σήμερα ο Ράικονεν.
Θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε τι θα συμβεί αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές όπου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 09:00 το πρωί και θα μεταδοθούν απευθείας από τον ΟΤΕ.
Συνολικά οι χρόνοι στην 2η περίοδο ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m32.250s | – | 35 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m32.322s | 0.072s | 35 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m32.573s | 0.323s | 26 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m33.061s | 0.811s | 29 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.103s | 0.853s | 34 |
6 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m33.570s | 1.320s | 37 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m33.873s | 1.623s | 35 |
8 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m33.985s | 1.735s | 37 |
9 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m34.028s | 1.778s | 33 |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m34.086s | 1.836s | 33 |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m34.127s | 1.877s | 33 |
12 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m34.150s | 1.900s | 29 |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m34.241s | 1.991s | 33 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m34.305s | 2.055s | 27 |
15 | Kevin Magnussen | Renault | 1m34.339s | 2.089s | 36 |
16 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m34.398s | 2.148s | 29 |
17 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m34.643s | 2.393s | 11 |
18 | Jolyon Palmer | Renault | 1m34.760s | 2.510s | 40 |
19 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m34.824s | 2.574s | 26 |
20 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m35.292s | 3.042s | 30 |
21 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | 1m35.400s | 3.150s | 37 |
22 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m36.318s | 4.068s | 26 |
Κοινοποιήστε: