Οι Mercedes έκαναν το 1-2 σ’ έναν αγώνα που δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και θα ξεχαστεί γρήγορα. Ο τελευταίος αγώνας της φετινής χρονιάς σε καμία περίπτωση δεν ήταν ανάλογος των υπολοίπων της σεζόν.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους έξι πρώτους οδηγούς να διατηρούν τη θέση τους. Αυτό δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας με εξαίρεση την εγκατάλειψη του Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός έμεινε στον 21ο γύρο με πρόβλημα στα υδραυλικά της Red Bull. Αυτό του κόστισε και την 4η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών που πήρε ο Ράικονεν.
Ένα αντικανονικό προσπέρασμα του Χούλκενμπεργκ στον Πέρεζ και η ποινή των 5 sec που επέβαλαν οι αγωνοδίκες στο Γερμανό δεν μπορεί να θεωρηθεί “θέαμα” ικανό να καλύψει το πρώτο μέρος του αγώνα. Ο άνθρωπος που είχε την πιο δύσκολη δουλειά στη Yas Marina απόψε ήταν ο τηλεσκηνοθέτης του αγώνα. Προσπαθούσε να δείξει ότι κάτι συμβαίνει σ’ έναν αγώνα όπου δε συνέβαινε τίποτα.
Μετά το 14ο γύρο σε σύνολο 55 άρχισαν τα πιτ στοπ. Οι οδηγοί έβγαζαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα και έβαζαν την πολύ μαλακή, όντας όλοι σε στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών. Ο Χάμιλτον καθυστέρησε να μπει και όταν πραγματοποίησε τη μοναδική του αλλαγή στον 24ο γύρο βρέθηκε πίσω από το Μπότας σε απόσταση βολής. Πίεσε αλλά δεν κατάφερε να περάσει το Φινλανδό. Κάποια στιγμή μπλόκαρε την εμπρός αριστερή του ρόδα στο φρενάρισμα και αργότερα ακούστηκε να διαμαρτύρεται στην ομάδα ότι η αεροδυναμική του μονοθεσίου δεν του επιτρέπει να κολλήσει πίσω από την άλλη Mercedes.
Κάθε φορά που ο Χάμιλτον έκλεινε τη διαφορά, ο Μπότας αντιδρούσε κατεβάζοντας το ρεκόρ γύρου. Τελικά 6 γύρους πριν το τέλος ο Χάμιλτον παραλίγο να περάσει, δεν τα κατάφερε και οι δυο τους κινδύνεψαν να ακουμπήσουν στα φρένα για τη στροφή 8. Ο Μπότας είχε ένα μπλοκάρισμα που τον καθυστέρησε και επέτρεψε στο Χάμιλτον να φτάσει σε απόσταση βολής.
Πιο πίσω ο Φερστάπεν πίεζε το Ράικονεν αλλά τα ντουμπλαρίσματα δεν τον βοήθησαν να διατηρήσει την πίεση στη Ferrari. Το πέσιμο της καρό σημαίας σήμανε το τέλος μιας σεζόν όπου η Mercedes διατήρησε την κυριαρχία της και η Ferrari ήταν για πρώτη φορά από το 2012 ανταγωνιστική.
Οι Γερμανοί διατήρησαν τον τίτλο στους κατασκευαστές για 4η συνεχή χρονιά ενώ ο Χάμιλτον ανέκτησε τον τίτλο που είχε χάσει πέρυσι από το Ρόσμπεργκ. Η Renault επικράτησε τελικά στη μάχη της 6ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών χάρη στην πολύ καλή εφάνιση του Νίκο Χούλκενμπεργκ. Οι ομάδες θα παραμείνουν στη Yas Marina, όπου θα κάνουν δυο μέρες δοκιμές εξέλιξης με τα νέα ελαστικά της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει ετοιμάσει για τη νέα χρονιά επτά διαφορετικές γόμες. Από πολύ σκληρή μέχρι εξαιρετικά μαλακή. Για τη Williams θα οδηγήσει ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Κοινοποιήστε: