Οι έξυπνοι δημιουργοί του GT της Ford, δεν σχεδίασαν μόνο ένα supercar για να κερδίζει επιβλητικά στους αγώνες, αλλά και ένα μοντέλο πάνω στο οποίο θα δοκιμαστούν οι νέες ιδέες και τεχνολογίες της εταιρίας για μελλοντικά οχήματα, τα οποία θα φτάσουν στα χέρια του μέσου αγοραστή της Ford.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
«Όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε στο νέο Ford GT το 2013, η ομάδα είχε τρεις στόχους», είπε ο Raj Nair, executive vice president στο Product Development της Ford και Chief Technical Officer. «Πρώτος στόχος ήταν να το εκμεταλλευτούμε για την εκπαίδευση των μηχανικών μας στην ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών στους κινητήρες και να επεκτείνουμε τις γνώσεις μας στην αεροδυναμική. Δεύτερος στόχος ήταν να ανοίξουμε νέους ορίζοντες στη χρήση προηγμένων υλικών, όπως ελαφρών ανθρακονημάτων. Τέλος, στοχεύσαμε στη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans, που για πολλούς είναι η απόλυτη δοκιμασία αντοχής και απόδοσης».
Την ίδια περίοδο που η ομάδα εξέλισσε το GT, η Ford συγχώνευσε μερικές από τις ομάδες της που δραστηριοποιούνταν στον τομέα των υψηλών επιδόσεων – Ford SVT, Team RS, Ford RS, Ford Racing, το τμήμα ανταλλακτικών υψηλών επιδόσεων και το τμήμα παραχώρησης δικαιωμάτων εταιρικών προϊόντων (merchandise licensing) – σε μία ενιαία ομάδα με την ονομασία Ford Performance.
«Χωρίς αντίστοιχη ομαδική δουλειά και συντονισμένη οργάνωση, δεν θα μπορούσε να φτιαχτεί το Ford GT στη σημερινή του μορφή», δήλωσε ο Dave Pericak, Global Director της Ford Performance. «Τέτοιου είδους συνεργασία ήταν απαραίτητη προϋπόθεση όχι μόνο για να φέρουμε πίσω στη ζωή το Ford GT αλλά και για να πειραματιστούμε με τις καινοτομίες που απαιτούνται στη δημιουργία του απόλυτου υπέρ-αυτοκινήτου».
Το GT έχει αποδεδειγμένα τη δύναμη να εμπνέει. Το Ford GT του 2005, για παράδειγμα, διέθετε αμάξωμα από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, το οποίο συντελούσε στη μείωση του βάρους και στη βελτίωση των επιδόσεων. Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν στην κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν στην προηγμένη χρήση κραμάτων αλουμινίου υψηλής αντοχής στα σημερινά pickup φορτηγά της Σειράς F της Ford, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση εκατοντάδων κιλών βάρους και παράλληλα τη βελτίωση των δυνατοτήτων, των επιδόσεων και της κατανάλωσης καυσίμου.
Κοινοποιήστε: