Η ιταλική εταιρεία παρουσιάζει το νέο Fiat 500e, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles.
Για να σχεδιάσει το μέλλον του 500, η Fiat ξεκίνησε από τα στοιχεία που το έκαναν θρύλο. Η πρώτη γενιά προσέφερε την ελευθερία και τη χαρά της αυτοκίνησης στο ευρύ κοινό τη δεκαετία του 1960. Το 500 εξέφρασε την αλλαγή μιας αγαπημένης μάρκας με ένα μοντέλο που παρέμεινε πάντα επίκαιρο. Μάλιστα αποτέλεσε σημείο αναφοράς από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε πριν από 63 χρόνια.
Με την παρουσίαση της 2ης γενιάς, το 2007, το Fiat 500 έφερε επανάσταση στο στιλ και τη γοητεία που μπορεί να εκπέμπει ένα αυτοκίνητο πόλης. Ένα μοντέλο που πάντα εξελίσσεται. Παράλληλα, ένα μοντέλο που αποτελεί πηγή έμπνευσης για καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο.
Εμπνέοντας την αλλαγή
Τώρα, το 2020, μια νέα εποχή αναδύεται. Μάλιστα είναι ώρα για το Fiat 500 να χρησιμοποιήσει όλη τη δημοτικότητα του. Αυτό για να εμπνεύσει την αλλαγή και να γίνει μέρος της λύσης. Η αυτοκίνηση πρέπει να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, πιο συνδεδεμένη και πιο αυτόνομη και η 3η γενιά του Fiat 500 φέρνει αυτή την αλλαγή με στιλ και οδηγική απόλαυση. Δεν πρόκειται απλά για μια επανάσταση. Πρόκειται για την «μετεμψύχωση» ενός πνεύματος που εμπνέει την αλλαγή. Οι νόμοι και οι κανόνες δεν είναι αρκετοί για να φέρουν την επανάσταση. Χρειάζεται κάτι θρυλικό και όμορφο: το Νέο Fiat 500e.
Ο δρόμος για την αλλαγή χρειάζεται συνοδοιπόρους με αντίστοιχο όραμα. Χρειάζεται ανθρώπους που θέλουν να βελτιώσουν την κατάσταση του πλανήτη με το όραμα και τους στόχους τους. Ο Leonardo DiCaprio αγκάλιασε την ιδέα του Νέου Fiat 500e. Ο δημοφιλής σταρ του κινηματογράφου έχει συνεπή ανάμειξη σε πρωτοβουλίες για την προστασία της Γης για περισσότερο από 20 χρόνια. Μάλιστα προσέφερε το όραμα του για το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Στο νέο video “All–In” προσκαλεί όλους να συνεισφέρουν στην προσπάθεια, όπως έκανε και η Fiat με το 500.
Με υποστήριξη από διάσημα μέλη
Αυτό το όραμα υποστηρίζεται και από άλλα διάσημα μέλη, όπως οι Giorgio Armani, Bvlgari και Kartell, τρεις θρυλικές εταιρείες που πρεσβεύουν το Made in Italy μαζί με τη Fiat και αγκαλιάζουν τη στρατηγική όπου η φιλικότητα προς το περιβάλλον βαδίζει μαζί με την πρωτοπορία και τη δημιουργικότητα. Μέσω αυτής της σχέσης δημιουργήθηκαν και τα τρία συλλεκτικά Νέα Fiat 500. Για τη δημιουργία τους οι Armani, Bvlgari και Kartell είχαν ως αφετηρία τις παραδοσιακές αξίες του πιο διάσημου αυτοκινήτου της Fiat. Τις χρησιμοποίησαν για να δημιουργήσουν τρία μοναδικά Νέα 500 που χαρακτηρίζονται από το στιλ, τη δημιουργικότητα, την υψηλή ποιότητα, αλλά και την δέσμευση για τη μέγιστη χρήση φυσικών και ανακυκλώσιμων υλικών.
Τα τρία μοναδικά 500 ( 500 Giorgio Armani, B.500 “MAI TROPPO” by Bvlgari και 500 Kartell) θα πωληθούν μέσω δημοπρασίας. Μάλιστα τα έσοδα θα δωρίζονται στο μη κερδοσκοπικό οργανισμό Earth Alliance, ιδρυτικό μέλος του οποίου είναι ο Leonardo DiCaprio. Αυτό σαν στόχο έχει την προστασία του περιβάλλοντος.
Η καλύτερη αυτονομία, φόρτιση και οδήγηση
Κατά το σχεδιασμό του νέου Fiat 500e, οι μηχανικοί ξεκίνησαν από ένα λευκό χαρτί . Αυτό ώστε να έχουν την ελευθερία να δημιουργήσουν την καλύτερη δυνατή λύση για κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου.
Η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης αποτελούν δύο θεμελιώδη χαρακτηριστικά για τους αγοραστές. Οι μπαταρίες λιθίου του Νέου Fiat 500e έχουν χωρητικότητα 42 kWh. Μάλιστα δίνουν αυτονομία έως 320χλμ. στον κύκλο μετρήσεων WLTP.
Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το Νέο 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW. Αυτό είναι ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ. Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά. Επιπλέον έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα.
Και για τη φόρτιση στο σπίτι υπάρχει λύση, με την έκδοση “la Prima” του Νέου ηλεκτρικού 500 να προσφέρεται με το σύστημα Easy Wallbox
Με τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa
Ειδικότερα το πρόγραμμα Sherpa, βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να εξασφαλίσει ότι ο χρήστης θα φτάσει στον προορισμό του. Το πρόγραμμα Sherpa ενεργεί σε μεγάλο αριθμό στοιχείων του αυτοκινήτου ώστε μειώνοντας της κατανάλωση ενέργειας το όχημα να φτάσει στον προορισμό που έχει τεθεί μέσω του συστήματος πλοήγησης ή στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης. Όπως και ένας οδηγός Sherpa στα Ιμαλάια, ο οποίος είναι υπεύθυνος να κατευθύνει την αποστολή με άνεση και ασφάλεια, έτσι το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80χλμ./ώρα, το βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία.
Το πρόγραμμα “Normal” προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα “Range” ενεργοποιείται η λειτουργία “one–pedal–drive”, επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο.
Ο κινητήρας έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 9 δλ. και στα 50χλμ./ώρα σε 3,1 δλ.
Επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και συνδεσιμότητα
Τα αυτοκίνητο του μέλλοντος δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, αλλά περνά σε ένα νέο –κυριολεκτικά- επίπεδο διαθέτοντας για πρώτη φορά στην κατηγορία επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2.
Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control – iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ., ενώ το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας.
Το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί.
Σύστημα πολυμέσων Uconnect 5
Το Νέο 500 είναι το πρώτο όχημα του Ομίλου FCA που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 που έχει σχεδιαστεί με βάση τις μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της συνδεσιμότητας. Εξελιγμένο ώστε να προσφέρει στους χρήστες μια εντελώς νέα εμπειρία το σύστημα χρησιμοποιεί το εξαιρετικά διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto. Η ασύρματη δυνατότητα mirroring είναι ήδη διαθέσιμη για το Apple CarPlay, ενώ το UConnect 5 είναι έτοιμο να προσφέρει την ίδια δυνατότητα και για το Android Auto.
Το Νέο 500 προσφέρει απόλυτη συνδεσιμότητα με το smarthphone του χρήστη, ενώ η νέα –τοποθετημένη σε οριζόντια διάταξη- οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 10.25” ακολουθεί τις γραμμές του ταμπλό.
Υποστηρίζοντας μια σειρά υπηρεσιών
-
My Assistant: υπηρεσία που συνδέει τον χρήστη με την εξυπηρέτηση πελατών ώστε να λάβει βοήθεια σε περίπτωση τεχνικού θέματος. Παράλληλα ο χρήστης λαμβάνει και e–mail με την κατάσταση του αυτοκινήτου του.
-
My Remote: μέσω του smartphone του, ο χρήστης μπορεί από απόσταση να ελέγχει τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας, τη βέλτιστη επιλογή φόρτισης, το σημείο που βρίσκεται το αυτοκίνητο, να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο και να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού.
-
My Car: ο χρήστης ελέγχει την κατάσταση του αυτοκινήτου με πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνιο για στοιχεία από την πίεση των ελαστικών, έως το χρόνο για πραγματοποίηση της συντήρησης του αυτοκινήτου.
-
My Navigation: μέσω του κινητού μπορούν να σταλούν οι πληροφορίες που αφορούν στον προορισμό, καθώς και πληροφορίες για τη διαδρομή, τους σταθμούς φόρτισης και την κίνηση, ενώ παράλληλα με βάση τις συνθήκες ο χρήστης μπορεί να δει στο χάρτη με δυναμικό τρόπο μέχρι που μπορεί να φτάσει το όχημα ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
-
My Wi-Fi: το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε ένα wi-fi hotspot που μπορεί να συνδέσει ταυτόχρονα έως και οκτώ συσκευές. Παράλληλα το My Wi-Fi επιτρέπει στο χρήστη να επικοινωνεί με φωνητικές εντολές μέσω του Amazon Alexa.
-
My Theft Assistance: ο χρήστης ενημερώνεται σε περίπτωση κλοπής του οχήματος. Μετά τη σχετική επιβεβαίωση οι αρχές ενημερώνονται και υποστηρίζονται με πληροφορίες με σκοπό την ανεύρεση του οχήματος.
Χάρη σε όλα τα παραπάνω, το Νέο 500 είναι απόλυτα συνδεδεμένο. Αλληλεπιδρά με το χρήστη του οποίο το smartphone συνδέεται άμεσα και φορτίζεται ασύρματα. Παράλληλα η έκδοση “la Prima” διαθέτει προηγμένο σύστημα αναγνώρισης φωνής που επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο στοιχείων όπως το ηχοσύστημα και ο κλιματισμός.
Στιλ και design
Σε επίπεδο στιλ, το Νέο 500, φέρνει το μέλλον της αυτοκίνησης με ένα αυθεντικά ιταλικό τρόπο. Το Νέο 500 είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης, με τις ίδιες θρυλικές αναλογίες και το καθαρό σχεδιασμό που χαρακτηρίζει το μοντέλο εδώ και 63 χρόνια. Το κέντρο σχεδιασμού της Fiat για την 3η γενιά ακολούθησε μια ξεκάθαρη, όσο και κομψή προσέγγιση καταλήγοντας σε ένα αποτέλεσμα με έντονες αναλογίες και ελκυστική εμφάνιση που ενισχύουν την αίσθηση σταθερότητας, αλλά και παρουσίας στο δρόμο.
Ακόμα μια απαίτηση κατά τη φάση του σχεδιασμού ήταν η δημιουργία ενός νέου λογοτύπου «500», το οποίο τοποθετείται στο κέντρο της μάσκας, αντικαθιστώντας για πρώτη φορά το λογότυπο της Fiat. Το γνωστό λογότυπο 500 στο πίσω μέρος αποτελεί την απαραίτητη σύνδεση με το παρελθόν, αλλά πλέον προσαρμόζεται στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση αποκτώντας μια λεπτή οριζόντια μπλε γραμμή που μετασχηματίζει τον αριθμό μηδέν, στο γράμμα “e”.
Το Νέο 500 έχει όλα τα γνωρίσματα της σειράς, αλλά δοσμένα με έναν πιο καθαρό και δυναμικό τρόπο. Το κάθετο μπροστά μέρος όπως του μοντέλου του 1957 συνδυάζεται τώρα με ένα πιο έντονο προφίλ. Στην πρώτη γενιά ο αρμός διαχώριζε τα φώτα από το καπό, ενώ τώρα τα συνδέει θυμίζοντας βλέφαρα. Παράλληλα τα φώτα ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ, ενώ οι χειρολαβές είναι «κρυφές» και βρίσκονται στην ίδια επιφάνεια με την πόρτα.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό το Νέο ηλεκτρικό 500 είναι εντελώς νέο και κομψό. Μάλιστα διαθέτει ακόμα πιο σαφείς αναφορές στην 1η γενιά. Όπως και σε ένα μοντέρνο σπίτι ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από την απλότητα, την υψηλή αισθητική και την κομψότητα. Το φαρδύ ταμπλό σε συνδυασμό με το μεταβλητό αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα –εκεί που στη συμβατική έκδοση υπάρχει ο επιλογέας των ταχυτήτων- βελτιώνουν την αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας. Περισσότερος είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους ώμους και τα πόδια, ενώ το επίπεδο πάτωμα φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου χωρίς να επηρεάζει το χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα παραμένει αναλλοίωτη. Το αποτέλεσμα είναι ένα αρμονικό και φιλικό προς το περιβάλλον εσωτερικό, ενώ όπως και στην περίπτωση του 500 Hybrid κάποιες εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 θα εφοδιάζονται με καθίσματα επενδεδυμένα με το ύφασμα “Seaqual” για του οποίου την κατασκευή χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν ανασυρθεί από την θάλασσα.
Αίσθηση που ενθουσιάζει
Το Fiat 500 ήταν πάντα συνώνυμο του ενθουσιασμού. Έτσι και η Τρίτη γενιά εντυπωσιάζει πριν καν πατήσει κανείς το κουμπί εκκίνησης. Το Νέο ηλεκτρικό 500 ξεκινά την πορεία του με την cabrio έκδοση, αποτελώντας το πρώτο ηλεκτρικό cabrio τετραθέσιο μοντέλο παραγωγής. Ένα μοναδικό αυτοκίνητο πόλης από κάθε πλευρά, ακόμα και από τον ήχο. Στο μέλλον το μοντέλο θα εφοδιάζεται με το σύστημα AVAS (σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος), ένα υποχρεωτικό σύστημα προειδοποίησης των πεζών σε ταχύτητες έως τα 20χλμ./ώρα. Ο ήχος του Νέου 500 δεν θα είναι ένα απλό ηχητικό σήμα, αλλά το Amarcord του Nino Rota για μια αυθεντική ιταλική Dolce Vita αίσθηση.
The post Fiat 500e appeared first on car-news.gr.
Το Διαβάσαμε Fiat 500e
Κοινοποιήστε: