Πραγματοποιήθηκαν σε Πωλ Ρικάρντ (Mercedes) και Μοντμελό (Ferrari) οι δοκιμές εξέλιξης για τα νέα φαρδύτερα ελαστικά του 2017. Το πρωτάθλημα της F1 δεν έχει κανέναν ενδιαφέρον φέτος με τις Mercedes να έχουν κερδίσει τους 13 από τους 14 αγώνες ως τώρα.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Ο μόνος που δεν κέρδισαν είναι στην Ισπανία όπου τράκαραν μεταξύ τους στον πρώτο γύρο και εγκατέλειψαν. Στη Γερμανική ομάδα ξέρουν πως θα διατηρήσουν και τους δυο τίτλους απλά μένει να μάθουμε αν ο Χάμιλτον θα παραμείνει πρωταθλητής ή θα τον εκθρονίσει ο Ρόσμπεργκ.
Αναπόφευκτα η προσοχή έχει μετατοπιστεί στη νέα χρονιά όπου αλλάζουν οι τεχνικοί κανονισμοί. Δεν αποκλείεται αυτό να φέρει και ανατροπή στις ισορροπίες δυνάμεων που τόσο πολύ έχει ανάγκη η F1 καθώς από τους 52 αγώνες της υβριδικής εποχής (από το 2014) οι Mercedes έχουν κερδίσει τους 45.
Ανάμεσα σε άλλα θα υπάρξουν θεαματικές διαφοροποιήσεις στο σχήμα των μονοθεσίων που θα επιφέρουν σημαντική βελτίωση στην αεροδυναμική απόδοση. Η F1 θέτει ως στόχο μια βελτίωση της τάξεως των 4 sec ανά γύρο. Μέρος αυτής της βελτίωσης σε χρόνους θα προέρθει από την καλύτερη απόδοση των ελαστικών στις στροφές αλλά και στη φάση της επιτάχυνσης. Η απόφαση για φαρδύτερα ελαστικά οδήγησε αναπόφευκτα σε φαρδύτερο μετατρόχιο.
Οι δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποιήθηκανσε Γαλλία (Πωλ Ρικάρντ) και Ισπανία (Μοντμελό) γίνονται με ειδικά τροποποιημένα μονοθέσια του 2014. Η Pirelli που έχει αποκλειστικό συμβόλαιο προμήθειας ελαστικών με τη F1 μέχρι το τέλος του 2019 εξελίσσει από αρχές Αυγούστου τα νέα ελαστικά του 2017. Αυτή τη βδομάδα διεξάγεται η 2η φάση δοκιμών εξέλιξης. Για λογαριασμό της Mercedes, οδηγεί ο Πασκάλ Βερλάιν που φέτος αγωνίζεται με τα χρώματα της Manor. Για λογαριασμό της Ferrari, οδηγεί ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007, Κίμι Ράικονεν.
Ο Ράικονεν με τη Ferrari στο Μοντμελό δοκιμάζει τα φαρδύτερα ελαστικά του 2017.
Τα νέα ελαστικά όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτογραφία είναι περισσότερο από 60mm φαρδύτερα στο εμπρός μέρος και περισσότερο από 80mm φαρδύτερα στο πίσω μέρος. Συνολικά τα ελαστικά του 2017 είναι πιο φαρδιά κατά 25% σε σχέση με τα σημερινά. Αυτό ισχύει για όλους τους τύπους ελαστικών, τα σλικ, τα ενδιάμεσα και τα βρόχινα. Πέρα από την αύξηση της επιφάνειας επαφής υπάρχει και βελτιστοποίηση της μορφής.
Φωτογραφία από το Πωλ Ρικάρντ. Η Mercedes φορά τα νέα φαρδύτερα ελαστικά του 2017 ενώ δίπλα τους είναι τοποθετημένα τα φετινά ελαστικά.
Το εμπρός ελαστικό που σήμερα έχει πλάτος 245mm θα αυξηθεί στα 305mm. Το πίσω ελαστικό θα αυξηθεί από τα 325mm στα 405mm. Οι νέες διαστάσεις ελαστικών θα είναι: Μπροστά 305/670-13 και πίσω 405/670 – 13/ Επιπλέον θα αυξηθεί και η διάμετρος από τα 660mm στα 670mm. Οι ζάντες παραμένουν ίδιες 13 ιντσών. Παράλληλα η Pirelli εξελίσσει και έναν νέο πιο ανθεκτικό στα χτυπήματα των κερμπ σκελετό ενισχυμένο στα πλαϊνά. Πιθανόν να εμφανιστεί στο φετινό GP Μαλαισίας (2/10).
Κοινοποιήστε: