Με ποιον τρόπο διαμορφώνεται ο σχεδιασμός της Μercedes-Benz για να καλύψει όλες τις διαφορετικές ανάγκες των οχημάτων παραγωγής, από την Α-Class μέχρι και το Actros, χωρίς όμως να χάνεται η ταυτότητα της μάρκας, προς ποια κατεύθυνση οδεύει η σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz, αλλά και πώς θα εξελιχθεί η τάση της «αισθητικής καθαρότητας» τα επόμενα χρόνια αποτελούν βασικά ερωτήματα. Το newsauto βρέθηκε στη Στουτγκάρδη, στο εργοστάσιο Mercedes-Benz Design Essentials στο Ζιντελφίνγκεν και μπορούμε να σας απαντήσουμε.
ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗ (twitter.com/vassilikigew)
Η Γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών επιβατικών αυτοκινήτων δίνει μεγάλη έμφαση όσον αφορά τον σχεδιασμό των προϊόντων της και ακόμη περισσότερο στον ψηφιακό σχεδιασμό (Digital Design). To «σχεδιαστικό» της DNA αποτελείται από δύο πόλους. Ό, τι αφορά το μοντέρνο και το πρακτικό κομμάτι, ώστε να επιτευχθεί να κατασκευαστεί ένα cool αυτοκίνητο και από την άλλη πλευρά βρίσκονται τα αισθήματα που προκαλούνται στον καταναλωτή και ό, τι έχει να κάνει με την πολυτέλεια. Πιο συγκεκριμένα, το εσωτερικό μίας Mercedes έχει στόχο να αναδείξει όλες τις αισθήσεις μας με του μπαίνουμε μέσα.
Με βάση αυτή τη φιλοσοφία, ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα είναι η νέα Α-Class που εγκαινίασε μια νέα εποχή για την εταιρεία. Στη συνέχεια ακολούθησαν οι C-Class, E-Class και S-Class που υιοθέτησαν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία. Σε όλα αυτά τα αυτοκίνητα το design για τη Mercedes είναι από τα πιο βασικά κομμάτια και αφιερώνει πάρα πολύ χρόνο φυσικά.
Πάντα, ως στόχο της έχει να συνδυάσει το ωραίο, με το πρακτικό και απλό έχοντας ένα «πολυτελές», αξιοζήλευτο αποτέλεσμα. Άλλωστε οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν πολλές φορές και τη διαφορά. Κάθε μέρα είναι μία πρόκληση, καθώς οι υπεύθυνοι του τμήματος σχεδιασμού προσπαθούν να ξεπεράσουν τα όρια, να είναι ανοιχτόμυαλοι και με καινοτόμες ιδέες να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργο τους.
Επίσης, το τμήμα Design Essentials της Mercedes-Benz έχει ως κύριο σκοπό να κάνει το πολύπλοκο να φαίνεται κάτι απλό και λειτουργικό στην καθημερινότητα των καταναλωτών τους. Στο μέλλον δεν θα χρειάζεται εμείς να φροντίζουμε το αυτοκίνητό μας, αλλά αντιθέτως αυτό θα είναι ικανό να μπορεί να φροντίζει εμάς, να κάνει πράγματα για εμάς πριν καν δώσουμε εμείς κάποια εντολή.
Ο Gorden Wagener, Υπεύθυνος Σχεδιασμού στη Daimler AG λέει: «Υπάρχουν πέντε Mercedes Benz Advanced Design Studios σε όλο τον κόσμο κι αυτό συμβάλλει στο να είμαστε πλήρως ενήμεροι σχετικά με τις παγκόσμιες εξελίξεις: ποιες είναι οι τάσεις, ποια κοινωνική και οικονομική ρύθμιση αναμένεται. Έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά και εμπνεόμαστε από οτιδήποτε.»
Η Daimler Design δημιούργησε έναν χώρο αφιερωμένο στη Ψηφιακή Σχεδίαση, το 2015. Οι ειδικοί εκεί ασχολούνται με την εξέλιξη, τη δημιουργία και την υλοποίηση του πλήρους πεδίου εφαρμογής του ψηφιακού περιεχομένου σχετικά με τα οχήματα. Αυτό καλύπτει την παραγωγή, concept αυτοκίνητα και έρευνα των οχημάτων, καθώς και ψηφιακές εφαρμογές σε διάφορους τομείς.
Το σχεδιαστικό τμήμα δεν ασχολείτει μόνο με οχήματα, αλλά και με το design διαμερισμάτων της Mercedes, του Airbus Helicopter “H145 Mercedes Benz Style”, το ARROW460 – Granturismo πολυτελές γιοτ, του εσωτερικόυ μίας καμπίνας ενός αεροσκάφους –σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία Lufthansa Technik-, ακόμη και με την κατασκευή ενός φωτιστικού, του “Ameluna” – σε συνεργασία με την Artemide. Και όλα αυτά κατασκευασμένα με το πιο «προηγμένο» στυλ της Μercedes-Benz.
Κοινοποιήστε: