Μια εντελώς νέα γενιά για το άκρως επιτυχημένο εμπορικά Audi Q5, η οποία θεωρείται δεδομένο από τώρα πως ανεβάζει τον πήχη ψηλά και ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό, από όπου κι αν προέρχεται αυτός.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ
Το νέο Audi Q5 είναι χτισμένο επάνω στην πλατφόρμα MLB Evo, στην οποία πατά και το σεντάν Α4. Στα θετικά της καταγράφονται τόσο η άκαμπτη δομή όσο και η εξοικονόμηση συνολικού βάρους (90 kg λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά). Τι κι αν οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Q5 είναι ελαφρώς μεγαλύτερες από τον προκάτοχό του, στα πλαίσια που επιβάλλει η εποχή. Να σημειώσουμε εδώ, πως η γερμανική εταιρία επιμένει στη χρήση ειδικά κατεργασμένου χάλυβα και αλουμινίου σε πολλά και διαφορετικά σημεία του νέου αμαξώματος.
Στο εσωτερικό ξεχειλίζει η ποιότητα, το άρτιο φινίρισμα, η σημασία στη λεπτομέρεια, αλλά και οι πλούσιοι χώροι επιβατών. Το πίσω κάθισμα αποτελείται από τρία ανεξάρτητα τμήματα που σύρονται κι έχουν ρύθμιση στην κλίση της πλάτης. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται πλέον στα 550 lt.
Το εξελιγμένο MMI, υιοθετεί οθόνη 8,3 ιντσών και περιστροφικό χειριστήριο με touchpad. Στο νέο Q5 διατίθενται και όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, είτε αυτά έχουν να κάνουν με την πλοήγηση είτε με την ενεργητική ασφάλεια.
Στους διαθέσιμους κινητήρες έχουμε τέσσερις TDI και έναν TFSI. Ο 2.0 TDI διατίθεται σε εκδόσεις 150, 163 και 190 ίππων, ενώ ο κορυφαίος V6 3.0 TDI αποδίδει 286 ίππους.
Το σύνολο βενζίνης είναι 2.0 TFSI και αποδίδει 252 ίππους. Στα συστήματα μετάδοσης, έχουμε το κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αλλά και το επτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic.
Η νέα γενιά Q5 θα έχει στάνταρ την τετρακίνηση με τον κωδικό quattro ultra. Εξαιρείται ο μικρός TDI των 150 ίππων που θα συνδυάζεται με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Στα κλου της κατασκευής συμπεριλαμβάνονται επίσης, τόσο το ηλεκτρονικό torque vectoring, όσο και το sport πίσω διαφορικό που μοιράζει ενεργά τη ροπή μεταξύ των δυο πίσω τροχών.
Κοινοποιήστε: