Η Aston Martin έχει ρίξει αρκετά σκληρή δουλειά προκειμένου να αναπτύξει με κάθε επισημότητα που προδίδει το όνομά της την είσοδό της στην αρένα των κορυφαίων SUV – έτσι συνεχώς μαθαίνουμε νέα στοιχεία από το συγκεκριμένο εγχείρημα, όπως ότι δεν θα φέρει τελικά το όνομα DBX που κοσμούσε αρχικά το πρωτότυπο.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Το νέο SUV του 2019 θα ονομαστεί Varekai. Με άλλα λόγια θα συνεχιστεί η παράδοση ονοματολογίας όπως στις Vantage, Vanquish και Vulcan, αντί του κωδικού DB που υποστηρίζεται επί του παρόντος από τη DB11. Το όνομα, το οποίο μοιράζεται η πρώην παραγωγή του Cirque de Soleil, προέρχεται από τη λέξη Roma για “οπουδήποτε” και είναι μια σαφής αναφορά στην ικανότητά του να πηγαίνει παντού.
Ο διευθύνων σύμβουλος Andy Palmer λέει ότι διέταξε να ξεκινήσει η εξέλιξη του νέου SUV την τέταρτη ημέρα μετά την ανάληψη της θέσης του. «Το μήνυμά μου ήταν απλό: αν η Aston Martin θέλει να επιβιώσει, πρέπει να φτιάξει οπωσδήποτε ένα όχημα τύπου SUV».
Ανεξάρτητα από το όνομα, μπορούμε να περιμένουμε ορισμένα πράγματα να μεταφερθούν αυτούσια από το πρωτότυπο. Ενώ το αυτοκίνητο που είδαμε αρχικά ήταν δίθυρο, η έκδοση παραγωγής θα υιοθετεί σίγουρα τέσσερις πόρτες και ενώ η πρώτη είχε μια χαμηλή σφικτή στάση, η γραμμή οροφής της τελικής έκδοσης θα είναι προφανώς υψηλότερη. Εν πάση περιπτώσει, όμως, ο Palmer επιμένει ότι οι πελάτες θα αναγνωρίσουν αμέσως το στυλ του DBX στο Varekai. Μια άλλη σημαντική αλλαγή αφορά τον κινητήρα: το πρωτότυπο ήταν αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά το SUV παραγωγής αναμένεται να προσφερθεί με μια σειρά επιλογών καυσίμου.
Οι μονάδες με Twin-Turbo και συγκεκριμένα τα V8 και V12 προέρχονται από την AMG, θα κάνουν το «στατιωτικό» τους στη DB11, αλλά να προβλέψουμε πως θα ακολουθήσουν και κάποιες ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει ένα υβριδικό και ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά όχι ένα plug-in σύνολο. Σε αντίθεση με όσα πιστεύουν οι Porsche και Bentley, ο Palmer δεν πιστεύει ότι η εμπειρία PHEV είναι αρκετά υψηλή για τους πελάτες της Aston. Η υβριδική έκδοση θα μπορούσε να δανειστεί την τεχνολογία της είτε από την υπερσύγχρονη Valkyrie είτε από την τετράθυρη Mercedes-AMG GT Concept με τον κινητήρα των 800 ίππων.
Με τέσσερις κανονικές πόρτες και μια υψηλότερη γραμμή οροφής, η Varekai φαίνεται διαφορετική από το DBX και θα είναι πιο πρακτική και ευκολότερη στην πρόσβαση του εσωτερικού της. Μία πρόσφατη έρευνα που ενδιαφέρεται για τη συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία, αποκάλυψε πως οι γυναίκες οδηγοί αντιπροσώπευαν μόνο τα 3.500 από τα 70.000 οχήματα που η εταιρεία έχει πουλήσει σε όλη της την ιστορία. Αν το παράδειγμα της Lamborghini Urus αποτελεί κάποια ένδειξη, με τη Varekai ο αριθμός των γυναικών που αγοράζουν Aston Martin θα αυξηθεί σημαντικά.
Κοινοποιήστε: