Τι πρέπει να κάνουμε για να αποφύγουμε το θάμπωμα της ζελατίνας του κράνους.
Ένα από τα πιο εκνευριστικά πράγματα που συμβαίνουν στους αναβάτες μοτοσικλέτας στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου είναι το θάμπωμα της ζελατίνας του κράνους. Ιδιαίτερα τις ημέρες με έντονη υγρασία τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμα και επικίνδυνα καθώς όπως φυσιολογικά μπορείτε να αντιληφθείτε, η ορατότητα είναι το άλφα και το ωμέγα στην οδήγηση δικύκλου.
Το θάμπωμα της ζελατίνας προκαλείται όταν έχουμε κλειστή τη ζελατίνα και η ζεστή ανάσα μας εγκλωβίζεται στο εσωτερικό του κράνους. Αυτή η ζεστή «ομίχλη» όταν έρθει σε επαφή με την κρύα ζελατίνα δημιουργείται το γνωστό και ανεπιθύμητο θάμπωμα. Σε ιδανικές συνθήκες θα έπρεπε απλά να ανοίξουμε το κλιματιστικό και η ζελατίνα να ξεθαμπώσει (όπως στο αυτοκίνητο), αλλά στη μοτοσικλέτα κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.
Θα πρέπει λοιπόν να κινηθούμε έξυπνα και να προβούμε σε κάποιες κινήσεις προκειμένου να μείνουμε ασφαλείς και κυρίως να βλέπουμε όταν οδηγούμε. Πάμε να δούμε πέντε συμβουλές που θα διώξουν την ομίχλη από το κράνος μας.
Ανοίξτε «πόρτες και παράθυρα»
Ίσως ο πιο απλός τρόπος να αποφύγουμε το θάμπωμα της ζελατίνας είναι απλά να την ανοίξουμε. Ο φρέσκος αέρας θα βοηθήσει στο ξεθάμπωμα της ζελατίνας και θα μας επιτρέψει να αναπνεύσουμε χωρίς άγχος. Κάποια κράνη δίνουν τη δυνατότητα στη ζελατίνα να μείνει ελαφρώς ανοιχτή – μια χαραμάδα – κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για να ανακυκλώνεται ο αέρας.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα μπορούμε εύκολα με λίγο blu-tac να αφήσουμε αυτήν τη χαραμάδα ανοιχτή για να έχουμε αποτέλεσμα. Φυσικά, η λύση του ανοιχτού κράνους έχει το μειονέκτημα ότι ο ψυχρός αέρας και ίσως η βροχή να μας ενοχλούν εξίσου κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Από την άλλη, καλό είναι να τσεκάρουμε τους αεραγωγούς του κράνους να είναι ανοιχτοί, παρά το γεγονός ότι μπορεί η εξωτερική θερμοκρασία να είναι σε επίπεδα ανταρκτικής.
Pinlock το λένε και σας λύνει τα χέρια
Η πιο αποτελεσματική λύση στο πρόβλημα του θαμπώματος της ζελατίνας έχει όνομα και αυτό είναι Pinlock. Πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο προϊόν το οποίο τοποθετείται εύκολα στο εσωτερικό της ζελατίνας και δρα ως αντιθαμπωτική μεμβράνη.
Τα περισσότερα σύγχρονα κράνη συνοδεύονται από τις ειδικές εγκοπές τοποθέτησης του Pinlock. Συνήθως η μεμβράνη είναι από σιλικόνη και εφαρμόζει στο εσωτερικό της ζελατίνας δημιουργώντας ένα φιλμ που αποτρέπει το θάμπωμα. Η τοποθέτησή του είναι σχετικά εύκολη και είναι με διαφορά η πιο αποτελεσματική λύση στο πρόβλημα.
Σκουπίστε, ψεκάστε, τελειώσατε
Ανάμεσα στα after market προϊόντα περιποίησης του κράνους μπορεί να βρει κανείς ένα ειδικό αντιθαμπωτικό σπρέι. Ένα καλής ποιότητας σπρέι μπορεί να κάνει εξαιρετική δουλειά και να μας λύσει το πρόβλημα με ένα απλό ψέκασμα στο εσωτερικό της ζελατίνας.
Ένα πρόβλημα της χρήσης του σπρέι είναι ότι δε διαρκεί για μεγάλο διάστημα και πρέπει κάθε μία ή δύο ημέρες να περνάμε τη ζελατίνα με το υλικό. Επιπλέον, για εκείνους που φοράνε γυαλιά υπάρχει διπλό κέρδος καθώς μπορούν να ψεκάσουν και τους φακούς για να κρατάνε και τα γυαλιά τους καθαρά.
Μάσκα… όχι για τον Covid-19
Ένα χρήσιμο αξεσουάρ που συνοδεύει συνήθως το κράνος είναι η αντιθαμπωτική «μάσκα». Στην εργοστασιακή τους μορφή τις περισσότερες φορές δεν είναι αποτελεσματικές, ωστόσο υπάρχουν after market προϊόντα που θα σας εκπλήξουν με την αποτελεσματικότητά τους.
Η μάσκα συνήθως προσαρμόζεται με ειδικό κλιπ στη μύτη του αναβάτη καλύπτοντας τόσο τη μύτη όσο και το στόμα του. Αυτό σημαίνει ότι η ζεστή αναπνοή μεταφέρεται στο κάτω μέρος του κράνος και έξω μη επιτρέποντας τη ροή να πλησιάσει τη ζελατίνα. Θα βρείτε αντιθαμπωτικές μάσκες σε πολύ καλές τιμές στα περισσότερα καταστήματα εξοπλισμού.
Βάλε σαπούνι και διώξε την ομίχλη
Κάποτε, ένας «αρχαίος» μοτοσικλετιστής μου είχε δώσει μια κάπως ανορθόδοξη συμβουλή για να μη θαμπώνει η ζελατίνα. Μου είχε συστήσει να βάλω υγρό σαπούνι λάντζας σε ένα πανί και να τρίψω καλά το εσωτερικό και το εξωτερικό της ζελατίνας.
Έχοντας δοκιμάσει τη συγκεκριμένη oldschool λύση μπορώ με ασφάλεια να αναφέρω ότι δουλεύει. Το μοναδικό πρόβλημα είναι ότι έχει μικρή διάρκεια, για μια βόλτα, καθώς μετά αρχίζει πάλι να κερδίζει τη μάχη του θαμπώματος η ανάσα μας.
Πηγή: newsauto.gr
Κοινοποιήστε: