Η τεχνολογική εξέλιξη είναι τόσο ραγδαία τα τελευταία χρόνια που το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον ένα όχημα μεταφοράς αλλά η μεγαλύτερη κινητή συσκευή. Οι κατασκευαστές δίνουν μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της συνδεσιμότητας, καθώς οι νέοι οδηγοί θέλουν να βρίσκονται συνεχώς σε επαφή με τον… έξω κόσμο. Τα σύγχρονα συστήματα πολυμέσων το προσφέρουν με ασφαλή τρόπο.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Το πρώτο ηχοσύστημα για αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1930 από την Galvin Manufacturing Corporation και ήταν ραδιόφωνο της Motorola. Οι δυσκολίες για την εποχή ήταν σημαντικές: να ξεπεραστούν οι ηλεκτρονικές παρεμβολές, να βρεθεί χώρος στο αυτοκίνητο για τα μεγάλα εξαρτήματα και η κατασκευή να είναι γερή ώστε να αντέξει τους κραδασμούς από τους κακούς δρόμους. Ο ιδρυτής της Motorola, Paul Galvin, οδήγησε το αυτοκίνητό του τον Μάιο του 1930 από το Σικάγο μέχρι το Ατλάντικ Σίτι του Νιου Τζέρσεϊ (σχεδόν 1.400 km) και το 5T71 κατάφερε να αντέξει τη διαδρομή αλλά και να έχει σήμα.
Το 1956 εμφανίστηκε αρχικά στα αυτοκίνητα της Chrysler το Highway Hi-Fi. Ήταν ένα πικάπ για το… δρόμο που έπαιζε δισκάκια κατασκευασμένα από την Columbia. Η κάθε πλευρά έπαιζε μουσική 45 λεπτά, όμως σε κάθε ανωμαλία του δρόμου ο δίσκος… πηδούσε!
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=KGrRasHpRTY]
Το πρώτο ραδιόφωνο FM για αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στη Γερμανία το 1952, όμως τα ΑΜ εξακολούθησαν να κυριαρχούν στην αγορά μέχρι τη δεκαετία του ’60. Τότε έγινε η στροφή στα FM που προσέφεραν ήχο στερεοφωνικό και καλύτερης ποιότητας.
Οι δεκαετίες του ’70 και του ’80 ανήκαν αναμφισβήτητα στις κασέτες. Αρχικά με κασέτες 8 τραγουδιών και μετά με τις κασέτες που οι περισσότεροι από εμάς γνωρίσαμε.
Ακολούθησαν τα CD player τη δεκαετία του ’90, που επέτρεπαν στον οδηγό να επιλέξει εύκολα και γρήγορα το τραγούδι που ήθελε να ακούσει. Τα CD changers κάτω από το κάθισμα ή στο χώρο αποσκευών έδιναν τη δυνατότητα να φορτώνεις δέκα ψηφιακούς δίσκους και να έχεις μουσική για όλο το ταξίδι.
To πρώτο CD player για αυτοκίνητο παρουσιάστηκε από την Pioneer τον Οκτώβριο του 1984. Δείτε τη σχετική διαφήμιση της ιαπωνικής εταιρείας το 1985.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-PZlcnQDgrA]
Ακόμη και τα CD changers δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν το iPod της Apple και τα MP3 players που έδιναν πρόσβαση σε απεριόριστη βάση τραγουδιών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσέφεραν δυνατότητα σύνδεσης του ηχοσυστήματος με τα iPod/MP3 και έτσι από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 τα CD πήραν με τη σειρά τους το δρόμο προς τα… αποδυτήρια.
Και φθάνουμε στη δεκαετία του 2010, όπου όλα γίνονται μέσω internet. Οι νέοι κατεβάζουν τραγούδια μέσω υπηρεσιών όπως το Spotify και έχουν πρόσβαση σε αυτά όπου κι αν βρίσκονται. Ακόμη και στο αυτοκίνητο, αφού τα smartphone συνδέονται πλέον με το ηχοσύστημα, μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Όποια μάρκα δεν προσφέρει αυτή τη δυνατότητα απλά ξεκινά με μειονέκτημα.
Ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο: Από το ραδιόφωνο και τις κασέτες στα smartphones
Κοινοποιήστε: