Είναι το τηλεφώνημα που περίμενες να γίνει μήνες. Είναι αυτό που σε καλεί σε συνέντευξη για δουλειά, αυτό που σε κάνει να πετάς απ’ τη χαρά σου και τώρα μπαίνεις σε διαδικασίας προετοιμασίες για να διαβάσεις τα SOS ώστε να πας όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένος.
Κι αν όλη αυτή η διαδικασία δεν έχει κανένα απολύτως νόημα;
Κάτι τέτοιο υποστηρίζει ο Jason Dana, βοηθός καθηγητή στο τμήμα management και marketing του Γέιλ, κατόπιν έρευνας που έκανε με συναδέλφους του καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι συνεντεύξεις για δουλειά είναι τόσο άχρηστες όσο και βαρετές. Για να το υποστηρίξει περισσότερο, αναφέρει το παράδειγμα μιας φίλης του που άργησε μισή ώρα να πάει σε συνέντευξη, από κακή συνεννόηση με την εταιρεία που την είχε καλέσει, αλλά πήρε τη δουλειά γιατί εμφανίστηκε εντελώς χαλαρή, νομίζοντας ότι έχει πάει νωρίτερα κατά 5 λεπτά.
Επίσης υποστηρίζει ότι οι συνεντεύξεις όχι μόνο μπορεί να μην έχουν σημασία αλλά και να υποβαθμίσουν άλλες πολύτιμες πληροφορίες. Κατά τη διάρκεια λοιπόν της μελέτης του Dana, 76 μαθητές κλήθηκαν να πάρουν συνέντευξη από άλλους μαθητές και τους ζητήθηκε να προβλέψουν την πορεία του συνεντευξιαζόμενου με βάση όσα είχαν διδαχτεί. Τους ζητήθηκε, ακόμα, να κάνουν αντίστοιχες προβλέψεις και για κάποιον δεύτερο μαθητή, χωρίς να του πάρουν συνέντευξη. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι προβλέψεις ήταν πολύ πιο ακριβείς χωρίς τη συνέντευξη.
Οπότε τι συμβαίνει;
Ο Dana υποστηρίζει ότι τα άτομα έχουν μεγάλη πίστη στην ικανότητά τους να εκμαιεύουν πληροφορίες από συζητήσεις πρόσωπο με πρόσωπο και ότι πολλοί βλέπουν μια αφήγηση, ακόμη και εκεί που δεν υπάρχει.
Ίσως το πιο περίεργο απ’ όλα είναι ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο γνωστό εδώ και περίπου 40 χρόνια. Ο Dana αναφέρει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του 1979 σε μια ιατρική σχολή, που αποφάσισε να εγγράψει στα μέσα της χρονιάς άλλους 50 φοιτητές. Αρχικά η νέα ομάδα είχε απορριφθεί στο στάδιο της συνέντευξης, αλλά αφότου έγιναν δεκτοί οι ερευνητές διαπίστωσαν πως τα πήγαιναν εξίσου καλά με τους άλλους. Η συμβουλή λοιπόν του Dana είναι όλοι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι να απαντούν στις ίδιες ερωτήσεις ή να εξετάζονται σε δεξιότητες σχετικές με τη δουλειά.
Αλήθεια, ήξερες ότι ο μέσος χρόνος που αφιερώνει ένας μάνατζερ HR για να δει ένα βιογραφικό είναι 5 έως 7 δευτερόλεπτα;
Κοινοποιήστε: