Τα γλυπτά θεωρούνται από τα πιο σημαντικά δημόσια τέχνης του 20ου αιώνα – Δημιουργήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1930 στην πόλη Τάργκου Ζίου στη νοτιοδυτική Ρουμανία
Η UNESCO πρόσθεσε μια σειρά από υπαίθρια γλυπτά του Ρουμάνου μοντερνιστή ζωγράφου, φωτογράφου και γλύπτη Κόνσταντιν Μπρανκούζι (Constantin Brancusi) στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Τα έργα, που θεωρούνται από τα πιο σημαντικά δημόσια τέχνης του 20ου αιώνα, δημιουργήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1930 στην πόλη Τάργκου Ζίου στη νοτιοδυτική Ρουμανία.
Η συλλογή του Μπρανκούζι, συμπεριλαμβανομένης της «Ατελείωτης Στήλης» και της «Πύλης του Φιλιού», δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στους στρατιώτες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και εκτείνεται 1,5 χιλιόμετρο κατά μήκος της Λεωφόρου των Ηρώων της Πόλης.
Η υπουργός Πολιτισμού της Ρουμανίας, Ραλούκα Τούρκαν τόνισε τη σημασία της αναγνώρισης δηλώνοντας: «Μας αναγκάζει να διατηρήσουμε αυτή τη μνημειώδη συλλογή για τις μελλοντικές γενιές και την πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας» σύμφωνα με το Reuters.
Το πιο διάσημο έργο από τα πέντε γλυπτά, το ύψους 29 μέτρων γλυπτό «Ατελείωτη Στήλη» (1937–38) μοιάζει με έναν πύργο από σχήματα από χυτοσίδηρο που υψώνονται στον ουρανό. Το έργο θεωρείται σημαντικό παράδειγμα μοντερνιστικής τέχνης για τον τρόπο με τον οποίο παρουσίασε τα βασικά στοιχεία των αντικειμένων μέσω της αφαίρεσης.
Ο Μπρανκούζι γεννήθηκε στo χωριό Χόμπιτα κοντά στα Καρπάθια Όρη της Ρουμανίας, μια περιοχή γνωστή για την παράδοση στη λαϊκή χειροτεχνία, ιδιαίτερα την ξυλογλυπτική. Εγκαταστάθηκε στο Παρίσι το 1904 μετά από ένα ταξίδι 18 μηνών. Εργάστηκε υπό τον Ογκίστ Ροντέν μέχρι το 1907, όταν δήλωσε: «Τίποτα δεν φυτρώνει κάτω από μεγάλα δέντρα» και ακολούθησε τη δική του πορεία.
Άφησε το στούντιο και τα έργα τέχνης του στη Γαλλία μετά το θάνατό του το 1957, αφού η κομμουνιστική ρουμανική κυβέρνηση αρνήθηκε την προσφορά του.
Τα έργα δημιουργήθηκαν για να τιμηθούν όσοι έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι την Τάργκου Ζίου κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η UNESCO επαινεί το σύνολο των γλυπτών του για την «αξιοσημείωτη συγχώνευση αφηρημένης γλυπτικής, αρχιτεκτονικής τοπίου, μηχανικής και πολεοδομικού σχεδιασμού που συνέλαβε ο Κόνσταντιν Μπρανκούζι ξεπερνά κατά πολύ το τοπικό επεισόδιο της περιόδου του πολέμου για να προσφέρει ένα πρωτότυπο όραμα της ανθρώπινης κατάστασης».
*Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κοινοποιήστε: