Η Toyota αντικαθιστά το μοτέρ βενζίνης των 1,33 λίτρων που εξοπλίζει το Yaris, με έναν νέο κινητήρα 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 111 ίππους.
Επιμέλεια: Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)
Με απόδοση 111 ίππων, το χωρητικότητας 1.496 κυβικών εκατοστών μοτέρ βενζίνης της Toyota, έρχεται να αντικαταστήσει τον 1,33 κινητήρα που εξοπλίζει το Yaris αυτή τη στιγμή. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο, προϊόν της νέας γενιάς κινητήρων της Toyota με την κωδική ονομασία ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion), με ροπή 136 Nm/4.400 σ.α.λ. H Toyota έχει κάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις ώστε τα 118 Nm ροπής, από τα 136 συνολικά, να είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Με τον συγκεκριμένο κινητήρα, το Yaris έχει 0-100 έρχεται σε 11 sec (0,8 sec πιο γρήγορο από την έκδοση με τον 1,33) και 80-120 km/h σε 17,6 sec.
Όπως είναι φυσικό, η ιαπωνική εταιρεία έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στο πεδίο των ρύπων και της κατανάλωσης. Έτσι, οι μηχανικοί της Toyota του έχουν προσδώσει κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση 38,5%, με πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης 13,5, ενσωματώνοντας σύστημα EGR (επανακυκλοφορία καυσαερίων) αλλά και διευρυμένο χρονισμό των βαλβίδων, που του επιτρέπουν να αλλάζει τη λειτουργία του από κύκλο Όττο σε κύκλο Άτκινσον. Παράλληλα, το μοτέρ αυτό διαθέτει και υδρόψυκτη πολλαπλή, ώστε να περιοριστεί η θερμοκρασία στο εσωτερικό του κινητήρα και να μειωθεί η κατανάλωση και οι ρύποι κατά την κίνηση στην εθνική. Τέλος, ο νέος κινητήρας διαθέτει και ιδιαίτερα μειωμένες τριβές. Εν τέλει και ύστερα από όλα τα παραπάνω, η Toyota υπόσχεται ότι παρότι ο νέος 1.500άρης είναι πιο ισχυρός κατά 12 άλογα σε σχέση με τον 1,33 λτ., η κατανάλωσή του είναι μειωμένη κατά 12% με βάση τον τωρινό ευρωπαϊκό κύκλο μέτρησης.
Κοινοποιήστε: