Καθώς τα εθνικιστικά συλλαλητήρια για το Μακεδονικό φυλλορροούν και συρρικνώνονται πλέον στον σκληρό πυρήνα δυο-τριών χιλιάδων (ή και μερικών μόνο εκατοντάδων) οπαδών της… Ακροδεξιάς, οι διοργανωτές τους αλλάζουν μετερίζι. Από το πεζοδρόμιο έχουν περάσει πια στις Εισαγγελίες, με διακηρυγμένο στόχο το φίμωμα όσων ντόπιων Μακεδόνων αποκλίνουν από τα δικά τους εθνικιστικά πρότυπα. Στην προσπάθειά τους αυτή διαπλέκονται απροκάλυπτα με τη Χρυσή Αυγή, τη μόνη πολιτική δύναμη του σημερινού Κοινοβουλίου που ευαγγελίζεται επίσημα την επιστροφή στα προμεταπολιτευτικά πέτρινα χρόνια. Πρόκειται για τη σοβαρότερη (και πιο επικίνδυνη) πτυχή μιας ευρύτερης απόπειρας να επιστρατευτεί η Δικαιοσύνη στην υπηρεσία του εθνικιστικού παροξυσμού, με πρωτεργάτη την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (ΠΟΠΣΜ) −συλλογικότητα που συγκροτήθηκε το 2014, επί κυβέρνησης Σαμαρά, και ουσιαστικό οργανωτή του συλλαλητηρίου της Θεσσαλονίκης. Η προσπάθειά της αυτή ξεκίνησε τον Μάρτιο με απειλητικά εξώδικα προς τους 300 βουλευτές ότι, στην περίπτωση που υπερψηφίσουν σύνθετη ονομασία, θα διωχθούν για εσχάτη προδοσία που «τιμωρείται με θάνατο». (Προφανώς οι εμπνευστές τους δεν έχουν πάρει χαμπάρι πως η θανατική ποινή έχει καταργηθεί νομοθετικά στην Ελλάδα από το 1993, η δε επιβολή της σε καιρό ειρήνης απαγορεύεται μετά το 2001 από το άρθρο 7§3 του Συντάγματος!) Ακολούθησε μήνυση της ΠΟΠΣΜ κατά του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά για «προπαρασκευαστικές πράξεις εσχάτης προοδσίας» (29/5/2018) και η πρόσφατη προσφυγή της ΠΟΠΣΜ και 13 «Παμμακεδονικών» εταιρειών της αλλοδαπής στο Συμβούλιο Επικρατείας (28/6/2018) με αίτημα την ακύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών. Η ανάγνωση αυτών των κειμένων, που έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΠΟΠΣΜ, πιστοποιεί βέβαια ότι πρόκειται για μνημεία ολοκληρωτικής νοοτροπίας και ρωμέικης προχειρότητας, που αποδεικνύουν ουσιαστική άγνοια τόσο της Ιστορίας όσο και της ελληνικής νομοθεσίας από τους ανθρώπους που φιλοδοξούν να υπαγορεύσουν την εξωτερική πολιτική της χώρας. Στην περίπτωση όμως που εξετάζουμε εδώ το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρότερο, καθώς επί τάπητος τίθεται ο σεβασμός του σκληρού πυρήνα των ατομικών και πολιτικών ελευθεριών −από την ελευθερία της έκφρασης μέχρι εκείνη του συνεταιρίζεσθαι. Στόχος δε των επίδοξων λογοκριτών δεν είναι κάποιοι βουλευτές και υπουργοί, που εν πάση περιπτώσει διαθέτουν επαρκή μέσα άμυνας, αλλά απλοί πολίτες της ελληνικής Μακεδονίας που αρνούνται να υποκύψουν στις υποδείξεις της βαθιάς εθνικοφροσύνης. Η υπόθεσή μας ξεκινά στις 12 Ιανουαρίου, όταν σε εφημερίδες των Σερρών δημοσιεύτηκε η είδηση της ίδρυσης ενός τοπικού συλλόγου με την ονομασία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων Κύριλλος και Μεθόδιος», έδρα την Ηράκλεια και καταστατικό σκοπό -μεταξύ άλλων- τη «συστηματική καταγραφή της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας με τη διάσωση, διατήρηση και προβολή των ιστορικών στοιχείων, της ντόπιας γλώσσας, των εθίμων και παραδόσεων», το καταστατικό του οποίου μόλις είχε εγκριθεί από το αρμόδιο Ειρηνοδικείο. Ακριβώς δυο μήνες μετά (12/3), κι αφού είχαν προηγηθεί τα συλλαλητήρια της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, ο πρόεδρος της ΠΟΠΣΜ, φαρμακοποιός Γεώργιος Τάτσιος, υπέβαλε εν ονόματι της Ομοσπονδίας μήνυση στην Εισαγγελία Σερρών κατά του σωματείου, απαιτώντας τη διάλυσή του και τη δίωξη των ιδρυτών του «για το έγκλημα της επιβουλής της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδας και προσβολή της διεθνούς ειρήνης της χώρας», υποδεικνύοντας μάλιστα ότι πρέπει να τους επιβληθεί θανατική καταδίκη! Ως αποδεικτικά στοιχεία ενός τόσο τερατώδους ισχυρισμού επιστρατεύονται η αναφορά του καταστατικού στην «ντόπια γλώσσα», η περιγραφή της (στο έντυπο του σωματείου) ως «μακεδονικής», κυρίως όμως η έκκληση «ελάτε να τραγουδήσουμε στη γλώσσα μας»! Απροκάλυπτα διακηρύσσεται επίσης η πρόθεση της Ομοσπονδίας να διασφαλίσει, μέσω της εθνικής κινδυνολογίας, την αποκλειστική νομή της ντόπιας πελατείας της: «Σε τι εξυπηρετεί η λειτουργία ενός ακόμη πολιτιστικού συλλόγου, που απευθύνεται μάλιστα στους εντοπίους όλου του Νομού Σερρών, ο οποίος είναι υπερπλήρης;» διαβάζουμε στη μήνυση. Οι συνοδοιπόροι Μία μέρα πριν από την υποβολή της μήνυσης, το «Πρώτο Θέμα» πρόβαλε σχετική καταγγελία της ΠΟΠΣΜ, διά χειρός Παναγιώτη Σαββίδη (του ίδιου δημοσιογράφου που στις εκλογές του 2012 διαφήμιζε με στημένο ρεπορτάζ τη Χρυσή Αυγή σαν αγαθοεργή οργάνωση που προστατεύει τις γιαγιάδες στα ΑΤΜ), με τον απειλητικό -και παραπλανητικό- τίτλο «Φιλοσκοπιανή ΜΚΟ ιδρύθηκε στις Σέρρες» (11/3). Την επομένη της μήνυσης (13/3) η Χρυσή Αυγή καταθέτει διά του Ηλία Παναγιώταρου ερώτηση στη Βουλή, καταγγέλλοντας το σωματείο για «αυτονομιστική δράση» και ζητώντας από τον υπουργό Δικαιοσύνης «να ελέγξει ενδελεχώς το καταστατικό του». Την ίδια μέρα (13/3) η δικηγόρος του Πειραιά, Ειρήνη Μαρούπα, διαβιβάζει στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου τη μήνυση της ΠΟΠΣΜ, υποδεικνύοντάς του «να προβεί στα δέοντα, διότι πρόκειται για εθνικό ζήτημα υψίστης σημασίας». Η ίδια δικηγόρος υπογράφει και την τελευταία προσφυγή ΠΟΣΠΜ και «Παμμακεδονικών» στο ΣτΕ. Στο φέισμπουκ αυτοπροβάλλεται σαν «μια σύγχρονη Μπουμπουλίνα», παλιότερα υπήρξε υποψήφια βουλευτής του ΠΑΣΟΚ (2009) και των ΑΝ.ΕΛΛ. (2015), ενώ για τις τωρινές ιδεολογικές ανησυχίες της αποκαλυπτική είναι μια πρόσφατη ανάρτησή της (23/6), σύμφωνα με την οποία σήμερα «δεν υπάρχει Γερμανία. Κατακτήθηκε το 1944 [sic] κι έκτοτε δεν υπάρχει». Εξίσου εύγλωττη είναι επίσης η δημόσια έκκλησή της προς τον ομόφρονα πληθυσμό (24/6): «Γίνετε ετοιμοπόλεμοι. Ολοι οι ενήλικοι αποκτήστε νόμιμα όπλα. Γυναίκες και άντρες. Κι ασκηθείτε στη σκοποβολή. Ολες οι ηλικίες από 14-70 γυναίκες και άντρες». Μία βδομάδα μετά (19/3) ο Παναγιώταρος καταθέτει κι αυτός αναφορά στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, αναπαράγοντας την καταγγελία της ΠΟΠΣΜ και απαιτώντας τη διάλυση του «παράνομου» σωματείου της Ηράκλειας για προσβολή της… δημόσιας τάξης. Η αναφορά του, όπως και η παρέμβαση της Μαρούπα, διαβιβάστηκαν στην Εισαγγελία Σερρών για τα περαιτέρω. Η προανάκριση Στις 10/4 η αστυνομία Σερρών ξεκινά προανάκριση εξετάζοντας τους πρώτους δυο μάρτυρες: τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Κ. Μακεδονίας, Παναγιώτη Σπυρόπουλο, και τον αντιπεριφερειάρχη Σερρών Ιωάννη Μωυσιάδη. Και οι δυο τους επιβεβαιώνουν απλώς τη δημόσια παρέμβαση ενός μέλους της Αδελφότητας, του Γιάννη Πούνιου, σε παλιότερη εκδήλωση της ΠΟΠΣΜ (2016), όπου υποστήριξε τη σλαβική καταταγωγή των (σλαβόφωνων) ντόπιων Μακεδόνων όπως ο ίδιος. Ο δεύτερος μάλιστα καταθέτει πως αυτή η παρέμβαση δεν τον εξέπληξε, καθώς ο κ. Πούνιος υπήρξε πελάτης του τεχνικού γραφείου του και από χρόνια «ευθαρσώς και με ιδιαίτερη θρασύτητα [sic] δήλωνε ότι δεν είναι Ελληνας και έχει Βουλγάρικη [!;] καταγωγή». Σε εντελώς διαφορετικό κλίμα κινήθηκε η κατάθεση (14/4) του προέδρου της ΠΟΠΣΜ. Υποστήριξε ξανά ότι πρόθεση των ιδρυτών του επίμαχου συλλόγου είναι «να επιτύχουν τον περιορισμό των Εθνικών Συνόρων της Ελλάδας κατά την Μακεδονία μας τουλάχιστον» (!), δίχως φυσικά να παραθέσει το παραμικρό αποδεικτικό στοιχείο για κάτι τέτοιο· ακριβέστερα, θεωρώντας ως τέτοιες «αποδείξεις» τη δήλωση του κ. Πούνιου ότι «ονειρευόμασταν να χορεύουμε τα δικά μας τραγούδια -που τυχαίνει να ’ναι σλάβικα» ή την αναδημοσίευση της ηλεκτρονικής εφημερίδας του συλλόγου από τα μπλογκ (νόμιμων) συλλογικοτήτων, όπως το μειονοτικό κόμμα «Ουράνιο Τόξο» ή η «Μορφωτική Πολιτιστική Κίνηση Εδεσσας»! Ο πρόεδρος της ΠΟΠΣΜ προχώρησε μάλιστα και σε μια υπόδειξη, αποκαλυπτική της μακροπρόθεσμης στοχοθεσίας του: «Η ελληνική δικαιοσύνη οφείλει να συνδέσει όλες αυτές τις αυτονομιστικές [sic] κινήσεις, σωματεία, εκδηλώσεις και να τους αποδώσει τον νομικό χαρακτήρα που τους αρμόζει, αυτόν της εγκληματικής οργάνωσης». Προφανώς ο κ. Τάτσιος δεν έχει πάρει χαμπάρι πως η Ελλάδα έχει εδώ και πολλά χρόνια προσυπογράψει διεθνείς συνθήκες που εγγυώνται την ελευθερία ατομικού αυτοπροσδιορισμού κάθε πολίτη που αισθάνεται μέλος μειονότητας! Για τη σοβαρότητα της επιχειρηματολογίας του αποκαλυπτικά είναι άλλωστε τα «ιστορικά στοιχεία» που παραθέτει στην ίδια κατάθεσή του: «Η εφεύρεση της δήθεν μακεδονικής εθνότητας», διαβάζουμε, «ανάγεται στα τέλη του 19ου αιώνα, ως προσπάθεια της τότε Σοβιετικής Ενωσης και των Βουλγάρων να αποκτήσουν πρόσβαση στο Αιγαίο». Είναι προφανές ότι ο αυτόκλητος προστάτης της ιστορικής μας κληρονομιάς αγνοεί πως η Σοβιετική Ενωση ιδρύθηκε το 1922 (ο δε πυρήνας της, η Σοβιετική Ρωσία, με την Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917) και ως εκ τούτου ήταν αδύνατο να «εφεύρει» οτιδήποτε στη διάρκεια του 19ου αιώνα… Η τρομοκρατία Παρά τις δομικές αυτές αδυναμίες της, η κατάθεση του κ. Τάτσιου αποδεικνύεται πάντως άκρως διαφωτιστική πηγή πληροφόρησης για τη δραστηριότητα της Ομοσπονδίας του, που ιδρύθηκε επί κυβέρνησης Σαμαρά κι επί της ουσίας ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το κυνήγι των «ανθελλήνων» συντοπιτών του. Σύμφωνα με τα δικά του λόγια: «Στις 29 Μαρτίου 2015, η παρουσία της ΠΟΠΣΜ στην ιδρυτική Γενική Συνέλευση κάποιων Συλλόγων της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδoνίας στην Πτολεμαΐδα, απέτρεψε τη δημιουργία παράλληλης ομοσπονδίας συλλόγων που ασπάζονται το αφήγημα περί δήθεν “μακεδονικής” γλώσσας, εθνότητας και μειονότητας εντός Ελλάδας». Δυστυχώς, ο κ. Τάτσιος δεν καταθέτει περαιτέρω λεπτομέρειες γι’ αυτή την επιτυχή παρέμβαση. Το 2016 πραγματοποιήθηκαν διάφορες ημερίδες της ΠΟΠΣΜ για την καταγγελία των «προσπαθειών αλλοίωσης της γνήσιας μακεδονικής παράδοσης» (διάβαζε: της ελεύθερης χρήσης των μέχρι πρόσφατα απαγορευμένων σλαβικών τραγουδιών της περιοχής). Στόχο των ημερίδων αποτέλεσε ιδίως η δημοσιευμένη διδακτορική διατριβή της κοινωνικής ανθρωπολόγου Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη «Επιτηρούμενες Ζωές» (Αθήνα 2016, εκδ. Αλεξάνδρεια), με την οποία έχουμε ασχοληθεί αναλυτικά στην «Εφ.Συν» (24/12/2016). Η ΠΟΠΣΜ προσέφυγε μάλιστα στο Πανεπιστήμιο του Σάσεξ απαιτώντας «έλεγχο και επανεκτίμηση της επιστημονικής ορθότητας» της διατριβής! Το 2016 ο κ. Τάτσιος «παρενέβη προσωπικά» στον δήμαρχο Ηράκλειας, για ν’ αποτραπεί η παρουσίαση βιβλίου του κ. Πούνιου από τον πρόεδρο του δημοτικου συμβουλίου. Αποκορύφωμα όλων αυτών των «σωφρονιστικών» παρεμβάσεων αποτέλεσε η τωρινή μήνυση κατά της «Αδελφότητας Κύριλλος και Μεθόδιος». Φυσικά είναι αδιανόητο δικαστικός λειτουργός να δώσει οποιαδήποτε βάση στην παντελώς ατεκμηρίωτη (και καταφανώς συκοφαντική) κινδυνολογία του προέδρου της ΠΟΠΣΜ και των χρυσαυγιτών συνοδοιπόρων του. Το γεγονός όμως και μόνο ότι τα μέλη του σωματείου καλούνται από την Ασφάλεια Σερρών να καταθέσουν τι ακριβώς εννοούν «ντόπια γλώσσα» και «ντόπιοι Σερραίοι», λειτουργεί τρομοκρατικά στον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο. Επιβεβαιώνοντας ότι στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία η εμπέδωσή της για όλους τους πολίτες παραμένει ακόμη ζητούμενο… Τάσος Κωστόπουλος efsyn.gr
Κοινοποιήστε: