Αν έχεις αναρωτηθεί γιατί μερικές φορές νιώθεις πιο κοντά με έναν φίλο που είναι λίγο κακός προς το πρόσωπό σου αλλά για κάποιον λόγο νιώθεις πολύ άνετα μαζί του, τότε εμπιστεύσου το ένστικτό σου. Αυτή η έρευνα για τους κακούς φίλους, θα σε εκπλήξει.
Οι φίλοι που είναι απίστευτα ειλικρινείς, κακοί και σου προκαλούν μερικές φορές αρνητικά συναισθήματα είναι και αυτοί που νοιάζονται περισσότερο για σένα, σύμφωνα με την επιστήμη, κι επομένως πρέπει να τους κρατήσεις κοντά σου. Σου είπαμε… αυτή η έρευνα για τους κακούς φίλους θα σε κάνει να αναθεωρήσεις…
Αν είχες ποτέ έναν κολλητό φίλο ο οποίος σε έκανε να νιώθεις άσχημα με μια κατάσταση στην οποία βρισκόσουν και ένιωθες ότι δεν σου φέρεται με κάποια «ευαισθησία», τότε να μάλλον είχε λόγο που το έκανε. Σύμφωνα με έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο Association for Psychological Science, οι κολλητοί μπορεί να προκαλούν αρνητικά συναισθήματα στον αγαπημένο τους φίλο αλλά αυτά τα αρνητικά συναισθήματα θα τους κάνουν καλό μακροπρόθεσμα. Και όλα αυτά τα κάνουν επειδή σε νοιάζονται.
Η Belén López-Pére, επικεφαλής της έρευνας, εξήγησε πως πολλές φορές οι άνθρωποι γίνονται σκληροί και το γεγονός ότι κάνουν κάποιον να νιώθει άσχημα σε μια ήδη άσχημη κατάσταση, δεν είναι από κακία.
Η βασική υπόθεση στην έρευνα ήταν να ενθαρρύνουν τους συμμετέχοντες σε αυτή να σκεφτούν ότι είναι στην κατάσταση του άλλου και να προβλέψουν πώς θα αντιδρούσαν. Οι επιστήμονες υπέθεσαν πως οι συμμετέχοντες θα επέλεγαν την πιο αρνητική εμπειρία προκειμένου να μάθουν και να βοηθήσουν τα άτομα να μάθουν και να πετύχουν τους στόχους τους.
Για να δοκιμάσουν την υπόθεσή τους, συμπεριέλαβαν 140 ενήλικα άτομα σε μια εργαστηριακή έρευνα, η οποία περιελάμβανε παιχνίδι συνεργασίας με έναν ανώνυμο συμπαίκτη (γνωστό ως Player A) κι εκείνοι ήταν Player B. Αυτό που δεν ήξεραν ήταν το ποιος είναι ο Player A.
Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι ενημερώθηκαν από τον Player A ότι μόλις χώρισε και ήταν σε άσχημη κατάσταση. Τότε, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να φανταστούν πώς ένιωθε ο Player A και να παίξουν το παιχνίδι σαν να ήταν ο Player A ο πρωταγωνιστής. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, από κάποιους συμμετέχοντες ζητήθηκε να νιώσουν μια συμπάθια για αυτά που περνά ο Player A και από τους υπόλοιπους ζητήθηκε να παραμείνουν ουδέτεροι και να μην επηρεαστούν.
Τότε, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Οι μισοί έπαιζαν παιχνίδι με πυροβολισμούς «Soldier of Fortune» όπου στόχος ήταν να σκοτώσουν όσους περισσότερους εχθρούς μπορούσαν. Οι υπόλοιποι μισοί έπαιξαν ένα παιχνίδι που λέγεται Escape Dead Island και σκοπός ήταν να ξεφύγουν από το δωμάτιο που ήταν γεμάτο με zombies.
Μόλις τελείωσε το παιχνίδι, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε συγκεκριμένη μουσική, με διαφορετικά συναισθήματα. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να ορίσουν από το 1-7 αν θα ήθελαν τον Player A να ακούσει τα τραγούδια μαζί τους και να διαβάσει τους στίχους.
Τα αποτελέσματα οι συμμετέχοντες που έδειξαν συμπάθεια στον Player A, ήθελαν να δημιουργήσουν πιο έντονα αρνητικά συναισθήματα , ώστε να «καλύψουν» τα πληγωμένα συναισθήματά του επειδή είχε χωρίσει. Επίσης, με τα αρνητικά συναισθήματα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, είχαν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίες και αυτό σημαίνει πως θα προκαλέσουν ικανοποίηση στον Player A που κέρδισε.
Κοινοποιήστε: