Για να μην… ανάψουν τα δικά μας τα λαμπάκια, πρέπει πάντα να δίνουμε σημασία στις ενδείξεις.
Σε όλα τ’ αυτοκίνητα, παλαιότερα ή σύγχρονα, υπάρχουν προειδοποιητικές λυχνίες στο ταμπλό. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι λυχνίες αυτές ανάβουν για λίγα δευτερόλεπτα, έως ότου γυρίσουμε το κλειδί στη μίζα..
Εάν μία η περισσότερες λυχνίες παραμείνουν αναμμένες, ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία, τα νέα δεν είναι καλά! Από το χρώμα της κάθε λυχνίες, μπορούμε χονδρικά να καταλάβουμε τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Αυτός είναι ο γενικός κανόνας, όχι όμως και ο απόλυτος. Τα μπλε και τα πράσινα λαμπάκια είναι λιγότερο σημαντικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να τα αγνοήσουμε. Στην περίπτωση, όμως, που τα λαμπάκια είναι πορτοκαλί και πολύ περισσότερο κόκκινα, σημαίνει ότι ενεργούμε άμεσα. Είτε απευθυνόμενοι στο μηχανικό μας, είτε (στη δεύτερη περίπτωση) ακινητοποιώντας με ασφάλεια το αυτοκίνητα, μέχρι να εμφανιστεί η οδική βοήθεια.
Δεν είναι μόνο θέμα ζημιάς του αυτοκινήτου, αλλά κυρίως θέμα ασφάλειας, εάν πρόκειται π.χ. για την πίεση του λαδιού ή για την ένδειξη των φρένων. Βγάζουμε, σκοπίμως, από τη συζήτηση, το λαμπάκι της ένδειξης καυσίμου, γιατί με την οικονομική κατάσταση των τελευταίων ετών, ακόμα και ο πλέον αδαής, το αναγνωρίζει. Αλήθεια, ποιες είναι πιο συνηθισμένες ενδείξεις;
Η πορτοκαλί λυχνία του Check Engine, πρέπει να μας κινητοποιήσει, για μια άμεση μετάβαση στο συνεργείο. Το διαγνωστικό θα κάνει το δουλειά του, καθώς το λαμπάκι αυτό μας προειδοποιεί για ένα ευρύτατο φάσμα πιθανών βλαβών, λιγότερο ή πολύ περισσότερο σοβαρών.
Το κόκκινο χρώμα της ένδειξης, μας υποχρεώνει να ακινητοποιήσουμε με ασφάλεια το αυτοκίνητο. Στην καλύτερη περίπτωση μπορούμε να σώσουμε την κατάσταση, συμπληρώνοντας λάδι, στη χειρότερη, εάν υπάρχει διαρροή ή βλάβη στην αντλία, ο κινητήρας απειλείται με ανεπανόρθωτη ζημιά.
Εάν βεβαιωθούμε ότι έχουμε κατεβάσει σωστά το χειρόφρενο, τότε το σύστημα πέδησης έχει πρόβλημα. Ίσως είναι χαμηλή η στάθμη του υγρού φρένων ή ελαττωματικός ο αισθητήρας φθοράς στα τακάκια, όμως είναι ζήτημα ασφάλειας για όλους και είναι ανεπίτρεπτο να ρισκάρουμε με κάτι τέτοιο.
Μπορεί να υποδηλώνει από ελαττωματική μπαταρία, μέχρι γενικότερο πρόβλημα στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου. Η επίσκεψη σε συνεργεία είναι απαραίτητη, καθώς και σε αυτή την περίπτωση, προκύπτει θέμα ασφάλειας, ειδικά εάν η λυχνία ανάψει κατά τη διάρκεια νυχτερινής οδήγησης.
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη επεξήγηση, του τι μπορεί να συμβεί, εάν αγνοήσουμε αυτό το κόκκινο λαμπάκι. Από ολοκληρωτική καταστροφή του κινητήρα, μέχρι πιθανό ενδεχόμενο φωτιάς.
Η χαρακτηριστική αυτή πορτοκαλί λυχνία, ανάβει όταν το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS), εντοπίσει χαμηλή πίεση στα λάστιχα του αυτοκινήτου μας. Επομένως, ο έλεγχος είναι επιβεβλημένος.
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό πορτοκαλί λαμπάκι, που ανάβει όταν οι τροχοί χάνουν την πρόσφυση, συνήθως σε βρεγμένο ή παγωμένο οδόστρωμα. Ή αν κάποιος… μερακλής έχει απενεργοποιήσει το σύστημα ευστάθειας (ESP), για να κάνει το «κομμάτι του».
Πηγή: newsauto.gr
Κοινοποιήστε: