Mέσα από την εμπλοκή της με τους αγώνες, η Audi εξέλιξε την τετρακίνηση quattro και την έκανε γνωστή και προσιτή στο ευρύ κοινό. Σήμερα το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόζεται σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας, από τις mainstream κατηγορίες έως το κορυφαίο R8.
Επιμέλεια: Κώστας Φούζας
Γυρίζοντας το ημερολόγιο 37 χρόνια πίσω, η Audi παρουσίασε στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το πρώτο Audi quattro. Από τότε έως σήμερα το σύστημα τετρακίνησης της γερμανικής εταιρείας έχει περάσει από διάφορα στάδια εξέλιξης. Το σημαντικότερο απ όλα είναι ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία έφτασε να είναι προσιτή, καθώς εξοπλίζει όλα τα μοντέλα στην γκάμα της Audi. Aς δούμε ορισμένα χρονικά σημεία-σταθμούς, σχετικά με την τετρακίνηση quattro.
Mέτα από αρκετές δοκιμές, στις αρχές του 1978 οι μηχανικοί της Audi παρουσιάζουν το πρώτο τους πρωτότυπο αυτοκίνητο με σύστημα τετρακίνησης.
Στην δεκαετία του ’80 η Audi κυριαρχεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με τη βοήθεια της τετρακίνησης quattro, καθώς σε πολλούς αγώνες η εταιρεία γράφει διαφορές σε χρόνους που είναι ρεκόρ για την εποχή! Ανάλογες νίκες σημειώθηκαν από μοντέλα quattro και σε άλλα Πρωταθλήματα όπως το Τrans Am, το DTM & το Λε Μαν.
Το 1986 η Audi τοποθετεί διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen, σε ρόλο κεντρικού διαφορικού. Μετέπειτα και με τη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων σε κάθε άξονα, η απόδοση του quattro βελτιώθηκε στο μέγιστο.
Η τετρακίνηση quattro εφαρμόζεται και στα μικρότερα μοντέλα της εταιρείας, σε εκείνα δηλαδή που έχουν εγκάρσια τοποθετημένο τον κινητήρα όπως το Α3, κάτι που επιτυγχάνεται με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη Haldex. Στα υπόλοιπα μοντέλα χρησιμοποιείται κεντρικό διαφορικό.
Σήμερα η Audi εφαρμόζει την τεχνολογία με τον κωδικό «Ultra», με την οποία μειώνεται η κατανάλωση στα μοντέλα με quattro, καθώς το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν προσθιοκίνητο σε νορμάλ συνθήκες κίνησης.
Κοινοποιήστε: