Σε κάθε τόπο τα ταξί διαμορφώνονται από το περιβάλλον τους και από τους ανθρώπους που τα χρησιμοποιούν. Έτσι από χώρα σε χώρα διαφέρουν.
ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗ (twitter.com/vassilikigew)
Παρακάτω είναι μία λίστα με τις μάρκες των ταξί σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο.
Αυστραλία
Για χρόνια, το Ford Falcon ήταν η αγάπη της βιομηχανίας ταξί της Αυστραλίας. Η Ford έκλεισε πέρυσι το εργοστάσιο της στην Αυστραλία και τώρα οι οδηγοί ταξί τείνουν να στραφούν προς τα Toyota sedans, όπως το Camry.
Κίνα
Στην Κίνα θα δει κανείς το Volkswagen Jetta δεύτερης γενιάς. Η παραγωγή της δεύτερης γενιάς Jetta (η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 1984) έληξε πρόσφατα, αλλά οι οδηγοί ταξί στις μεγάλες πόλεις παραμένουν γαντζωμένοι στα sedans της Volkswagen.
Γερμανία
Η E-Class της Mercedes-Benz σε μπεζ χρώμα είναι το ταξί της Γερμανίας εδώ και δεκαετίες. Το sedan E-Class με κινητήρα turbodiesel είναι μια τόσο δημοφιλής επιλογή μεταξύ οδηγών ταξί που η Mercedes τα προσφέρει κατευθείαν από το εργοστάσιο.
Γαλλία
Η Γαλλία αποτελεί μία από τις λίγες χώρες στον κόσμο που επιτρέπει στους οδηγούς ταξί να χρησιμοποιούν τον τύπο οχήματος που θέλουν. Δεν υπάρχουν περιορισμοί χρώματος. Ο μόνος κανόνας είναι ότι ένα ταξί δεν μπορεί να έχει περισσότερες από εννέα θέσεις. Οπότε εκεί θα δείτε περισσότερο Toyota Prius v, BMW Σειρά 5, Mercedes-Benz E-Class και λίγα Tesla S.
Ινδία
Στην Ινδία τα ταξί είναι Hindustan Ambassador. Η παραγωγή έληξε το 2014 μετά από μια 56χρονη πορεία. Χιλιάδες ταξί παραμένουν να κυκλοφορούν ακόμη στην Ινδία, ειδικά στην Καλκούτα, αλλά τα νεότερα αυτοκίνητα κατασκευάζονται από τη Mahindra, τη Toyota και τη Tata.
Μεξικό
To Volkswagen Beetle έγινε το ταξί του Μεξικό το 1972. Ήταν πιο οικονομικό από τα μεγάλα, αμερικανικά sedans που κυκλοφορούσαν την εποχή εκείνη. Το μονοπώλιο του Beetle στην αγορά ταξί του Μεξικό άρχισε να καταρρέει το 2002, όταν κυβερνητικοί αξιωματούχοι ψήφισαν νόμο, ο οποίος απαιτούσε από όλα τα ταξί να έχουν τέσσερις πόρτες για λόγους ασφάλειας και πρακτικότητας. Η ανακοίνωση συνέπεσε με την επικείμενη λήξη της παραγωγής του μοντέλου. Το Nissan Tsuru είναι πλέον το ταξί τους.
Περού
Στους δρόμους του Περού, το Daewoo Tico ως ταξί είναι διάσημο. Συνήθως είναι κίτρινα.
Σουηδία
Τα Volvos είναι αυτά που βασιλεύουν στη Σουηδία. Εκτός από αυτοκίνητα μερικών κατοίκων, λειτουργούν ως αστυνομικά οχήματα, ασθενοφόρα και ταξί. Η σχέση αγάπης μεταξύ των ταξί στη Σουηδία και της Volvo ξεκίνησε το 1930, όταν η εταιρεία άρχισε να κατασκευάζει ταξί, κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με το νεότερο V90.
Μαρόκο
Στη δεκαετία του ’90, οι μαροκινοί οδηγοί ταξί προτιμούσαν τις Mercedes-Benz W123 που χωρούσαν συνήθως επτά επιβάτες, δύο μπροστά (συν τον οδηγό) και τέσσερις στο πίσω μέρος. Η κυβέρνηση του Μαρόκου για λόγους ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος ξεκίνησε πρόσφατα ένα σχέδιο εξάλειψης των ταξί W123 από το δρόμο, ενθαρρύνοντας τους οδηγούς ταξί να αγοράσουν Dacia Lodgy, επειδή έχει την ίδια χωρητικότητα και μολύνει λιγότερο από μια κλασική Mercedes.
Μαλαισία
Στη Μαλαισία, τα ταξί ποικίλλουν σε χρώμα, αλλά όχι και σε μάρκα. Υπάρχουν τα Proton Saga Iswara από τη δεκαετία του.
Ιταλία
Στη γειτονική μας χώρας τα ταξί είναι λευκά και υπάρχουν 25.186, 1 για 2.412 ανθρώπους. Οι μάρκες που προτιμώνται είναι Mercedes-Benz, Ford και Fiat. Όσον αφορά όμως τα MPV ή τα μίνι βαν είναι συνήθως Fiat Multipla, Fiat Ulysse, Fiat Doblo ή Ford Galaxy.
Κοινοποιήστε: