Συμβουλές για οδήγηση εκτός δρόμου: Βαθιά ανάλυση 50+1 σημείων! ΜΕΡΟΣ B
Του Ραξή Επιτρόπου MEng, Μηχανολόγου
Για το πρώτο μέρος του άρθρου πατήστε ΕΔΩ…
26. Για καλό και για κακό, όταν είμαστε στη φύση, σε μια απομακρυσμένη περιοχή υπάρχουν 1.000.000 λόγοι να έχουμε πάντα μαζί μας ένα μαχαίρι επιβίωσης!
27. Το βάρος είναι ο εχθρός μας: Το καλύτερο 4Χ4 θα βουλιάξει σαν βαρίδι μέσα σε σαθρό έδαφος, αν είναι υπερφορτωμένο! Για να μην αναφερθούμε σε όλες τις βλάβες που μπορεί να προκύψουν από αυξημένα φορτία…
28. Το ψηλό κέντρο βάρους προκύπτει από λανθασμένη φόρτωση και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο! Στην οδήγηση εκτός δρόμου το όχημα συχνά παίρνει μεγάλες κλίσεις, οι οποίες μπορεί να αποβούν ακόμα και μοιραίες με τη λάθος φόρτωση. Αποφεύγουμε τη χρήση σχάρας οροφής και, αν δεν γίνεται διαφορετικά, τη φορτώνουμε μόνο με ελαφριά αντικείμενα και πάντα με μέτρο!
29. Σαν λογική συνέχεια του προηγούμενου, αν μεταφέρουμε πάρα πολλά πράγματα προτιμούμε ένα ελαφρύ, κατάλληλα διαμορφωμένο και εξοπλισμένο μικρό τρέιλερ. Φυσικά και αυτό πρέπει να έχει ρεζέρβα και λάστιχα παντός εδάφους – υπάρχουν και ειδικές κατασκευές που φορούν ίδιες ρόδες με το ρυμουλκό!
30. Πολλά ποτάμια στην Ελλάδα έχουν γρήγορη ροή. Αυτό κάνει τη διάσχιση υδάτινων εμποδίων εξαιρετικά επικίνδυνη. Τα ελληνικά υδάτινα εμπόδια συνήθως δεν είναι σαν κι αυτά στο παρακάτω βίντεο! Σε περίπτωση που μας παρασύρει το νερό υπάρχουν οι σχετικοί κανόνες ασφαλείας. Για να μην μας παρασύρει, καλό είναι να αποφεύγουμε κάτι βαθύτερο από το πάτωμα, ή στη χειρότερη το κάτω μέρος της πόρτας. Επίσης το αυτοκίνητο μπορεί να κινδυνεύει εν αγνοία μας:
Τα διαφορικά και το σαζμάν μπορεί να ρουφήξουν νερό μέσα από τις οπές αναθυμιάσεων. Αν συμβεί και δεν αλλάξουμε βαλβολίνες καταστρέφονται! Οι μερακλήδες τις μεταφέρουν σε ψηλότερα σημεία με ειδικά σωληνάκια που καταλήγουν σε κάποιο υποτυπώδες φίλτρο.
Ο βενζινοκινητήρας μπορεί να σβήσει από εισρόφηση νερού. Ο πετρελαιοκινητήρας όμως σε ένα αντίστοιχο σενάριο καταστρέφεται, αφού προκύπτει υδραυλική συμπίεση! Μεγάλη προσοχή στα βαθιά νερά:
Η συνέχεια εδώ …
Πηγή Συμβουλές για οδήγηση εκτός δρόμου: Βαθιά ανάλυση 50+1 σημείων! ΜΕΡΟΣ B
Κοινοποιήστε: