Διέξοδος στον λαβύρινθο των 1.600 υπηρεσιών. Με τεχνητή νοημοσύνη ο πολίτης θα βρίσκει λύσεις, συνδέσμους και οδηγίες για μεταβιβάσεις, έκδοση εγγράφων κ.λπ.
Σε περίπου δύο βδομάδες από σήμερα όποιος να ψάχνει να βρει κάποιο έγγραφο στο Gov.gr ή θέλει να κάνει κάποια επικαιροποίηση, μεταβίβαση ή να γράψει τα παιδιά του σε σχολή κ.λπ., θα έχει στη διάθεσή του έναν πολύτιμο βοηθό!
Αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, το Gov.gr αποκτά έναν ψηφιακό βοηθό που θα λύνει τα χέρια σε όσους παλεύουν να βρουν αυτό που ψάχνουν ανάμεσα στις 1.600 υπηρεσίες του Δημοσίου που έχουν ψηφιοποιηθεί.
Σήμερα αρκετοί πολίτες πελαγώνουν ψάχνοντας ανάμεσα στις κατηγορίες και τις υποενότητες της ψηφιακής πλατφόρμας Gov.gr προσπαθώντας να βρουν άκρη με μια μεταβίβαση ακινήτου, ή με την εγγραφή σε κάποιο μητρώο, με το κλείσιμο ενός ραντεβού με δημόσιο φορέα, ή με την έκδοση κάποιου από τα χιλιάδες πιστοποιητικά κ.ά. Με τον ψηφιακό βοηθό όλα αυτά απλοποιούνται. Πρόκειται για ένα “μποτ”, περίπου σαν το γνωστό ChatGPT, με το οποίο θα επικοινωνεί ο πολίτης, θα περιγράφει τι είναι αυτό που ψάχνει και θα παίρνει απάντηση για όλες τις διαδικασίες που πρέπει να κάνει μαζί με τα αντίστοιχα λινκ τις παραπομπές και τις απαραίτητες οδηγίες.
Πρόκειται για μια μεγάλη διευκόλυνση για όλους αυτούς που ψάχνουν μέσα από το Google και το YouTube να βρουν οδηγίες για το πώς θα κάνουν τη δουλειά τους ακόμα και για το πιο απλό έγγραφο, όπως μια υπεύθυνη δήλωση. Όλα αυτά έχουν κατηγοριοποιηθεί σε περιπτώσεις, έχει γίνει σχετική συνδεσμολογία και σύντομα θα παρουσιαστεί η νέα υπηρεσία υποστήριξης των πολιτών που φιλοδοξεί να διευκολύνει πολίτες κάθε ηλικίας.
Η κυβέρνηση δε (και συγκεκριμένα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης) φιλοδοξεί να καταργήσει τα πιστοποιητικά, δηλαδή την έκδοσή τους! Όπως γίνεται σήμερα με τις τράπεζες, όπου με λίγα κλικ ολοκληρώνεται η επικαιροποίηση των στοιχείων μας μέσω των Gov.gr (χωρίς δηλαδή να μαζεύει ο πελάτης βεβαίωση εργασίας, λογαριασμούς ΔΕΚΟ κ.λπ.) έτσι ακριβώς θα γίνεται και η έκδοση των πιστοποιητικών. Δηλαδή, αντί να εκδίδεται το πιστοποιητικό σε φυσική ή ψηφιακή μορφή, ο πολίτης – μέσω του Gov.gr – θα ελέγχει τα στοιχεία του, θα τα επικαιροποιεί και η κίνηση αυτή θα θεωρείται το πιστοποιητικό που χρειάζεται η δημόσια υπηρεσία.
Μέσα σ’ όλα αυτά επιταχύνεται και η διαδικασία για τον ψηφιακό φάκελο ακινήτου, δηλαδή τη νέα πλατφόρμα που παραμένει για την ώρα αξιοποιείται από ιδιοκτήτες ακινήτων και συμβολαιογράφους. Η κυβέρνηση φιλοδοξεί ότι τις πρώτες μέρες του 2024 η εφαρμογή να τεθεί σε πλήρη λειτουργία ούτως ώστε να γίνεται ευκολότερα η αναζήτηση και συλλογή εγγράφων από τους συμβολαιογράφους και όχι από τους πολίτες που σήμερα ταλαιπωρούνται σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες. Ο περίφημος ψηφιακός φάκελος ακινήτου, που ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο και υποτίθεται πως θα βοηθούσε τους συμβολαιογράφους να συλλέγουν όλα τα δικαιολογητικά (και μάλιστα πιστοποιημένα από το κράτος), ελάχιστα χρησιμοποιείται. Και πιλοτικά, που τέθηκε σε εφαρμογή, κανείς δεν ασχολείται μαζί του, ούτε οι ιδιοκτήτες ούτε οι συμβολαιογράφοι. Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα ψηφιακά εργαλεία οι ενδιαφερόμενοι τρέχουν (ακόμα!) από υπηρεσία σε υπηρεσία μαζεύοντας φακέλους με βεβαιώσεις και διάφορα άλλα απίθανα χαρτιά.
Πηγή: newmoney.gr
Κοινοποιήστε: