Βρεθήκαμε στη Γερμανία και συγκεκριμένα την έδρα της BMW, το Μόναχο, για να παρακολουθήσουμε από κοντά την ετήσια συνέντευξη Τύπου του BMW Group, που αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα και τα πλάνα του ομίλου. Ενός ομίλου που για έβδομη συνεχή χρονιά καταγράφει ρεκόρ εσόδων και κερδών.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΟΝΑΧΟ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/PanosSeitanidis, ps@newsauto.gr)
Όπως σας ενημερώσαμε σε προηγούμενο άρθρο, οι Γερμανοί ετοιμάζουν προϊοντική επίθεση που περιλαμβάνει 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα μέχρι το τέλος του 2018 (διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ). Και η επένδυση αυτή έρχεται βάσει της έως τώρα επιτυχίας, που προκύπτει βάσει του ρεκόρ πωλήσεων που κατέγραψε. Και που αποτελεί και οδηγό για το μέλλον…
«Για μία ακόμα φορά, στοχεύουμε σε νέα ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών το 2017», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, στην συνέντευξη Τύπου της BMW AG που έλαβε χώρα στο εντυπωσιακό BMW Welt.
«Το ‘τιμόνι’ της καινοτομίας και η βιώσιμη κερδοφορία είναι τα κλειδιά για την επιτυχία μας. Γι’ αυτό, σαφής στόχος μας είναι η ικανοποίηση των επιθυμιών και αναγκών των πελατών μας, προκειμένου να τους εμπνεύσουμε τον ενθουσιασμό για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, με ελκυστικά προϊόντα και υπηρεσίες».
Πέρα από τις προθέσεις και τα πλάνα, υπάρχουν και οι αριθμοί. Και για αυτούς μας μίλησε ο ο Nicolas Peter, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW AG και υπεύθυνος Χρηματοοικονομικών.
«Η βιώσιμη κερδοφορία και το ‘τιμόνι’ της καινοτομίας συνδέονται μεταξύ τους. Βασισμένοι στη λειτουργική μας δύναμη, στοχεύουμε να πετύχουμε ένα περιθώριο EBIT 8 – 10% στον Αυτοκινητιστικό τομέα για όγδοη συνεχή χρονιά. Διατηρώντας τις λειτουργικές επιδόσεις μας σε σταθερά υψηλό επίπεδο, και εστιάζοντας ταυτόχρονα σε τομείς που έχουν όλο και μεγαλύτερη σχέση με τους πελάτες, θα συνεχίσουμε να παράγουμε επαρκείς πόρους για τη χρηματοδότηση των υψηλών αρχικών δαπανών που απαιτούνται για τη διαμόρφωση της μετακίνησης του μέλλοντος».
Το BMW Group βρίσκεται σε μία εξαιρετικά ισχυρή οικονομική θέση, με ταμειακά διαθέσιμα που ανέρχονταν σε 13.167 εκατομμύρια ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2016 (2015: 11.383 εκατομμύρια ευρώ). Τα ταμειακά διαθέσιμα που παρήγαγε ο Αυτοκινητιστικός τομέας κατά τη διάρκεια του 12μήνου ανήλθαν σε 5.792 εκατομμύρια ευρώ (2015: 5.404 εκατομμύρια ευρώ).
Ας δούμε και πως προέκυψαν αυτά. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 5,3% πετυχαίνοντας νέο ρεκόρ 2.367.603 μονάδων (2015: 2.247.485) το 2016. Όσο και για τις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, σχεδόν διπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν τις 62.000 μονάδες το 2016. Οι πωλήσεις του πλήρως ηλεκτρικού BMW i3 αυξάνονται κάθε χρόνο από το 2013 που λανσαρίστηκε το μοντέλο και το BMW Group στοχεύει να πουλήσει συνολικά 100.000 ηλεκτρικά οχήματα για πρώτη φορά σε μία χρονιά το 2017.
Τα έσοδα του Group έφτασαν ξανά σε επίπεδα ρεκόρ με 94.163 εκατ. ευρώ (2015: 92.175 εκατ. ευρώ +2,2%) το 2016, υπερδιπλάσια από τα αποτελέσματα του 2005 (46.656 εκατ. ευρώ). Τα Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ήταν 9.386 εκατ. ευρώ (2015: 9.593 εκατ. ευρώ), ελαφρώς μειωμένα (-2,2%) από πέρσι. Τα Κέρδη προ φόρων του Group (EBT) αυξήθηκαν κατά 4,8% φτάνοντας σε νέα ύψη 9.665 εκατ. ευρώ (2015: 9.224 εκατ. ευρώ). Και οι τρεις κατηγορίες – Αυτοκίνητα, Μοτοσικλέτες και Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες – πέτυχαν κέρδη ρεκόρ προ φόρων το 2016, συμβάλλοντας στη συνολική αύξηση κερδών. Τα κέρδη προ φόρων από τις πωλήσεις (περιθώριο EBT ) για το Group βελτιώθηκαν στο 10,3% (2015: 10.0%). Από το οικονομικό έτος 2017, το BMW Group έχει λανσάρει το “κέρδη από τις πωλήσεις” σαν πρόσθετο δείκτη στοχεύοντας σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 10%. Τα καθαρά κέρδη του Group αυξήθηκαν κατά 8,0% από την προηγούμενη χρονιά στα 6.910 εκατ. ευρώ (2015: 6.396 εκατ. ευρώ), που σηματοδοτεί ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών για το Group.
Προτεινόμενο μέρισμα 3,50 ευρώ ανά κοινή μετοχή
Στην Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 11 Μαΐου 2017, το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στους μετόχους αύξηση του μερίσματος στα 3,50 ευρώ (2015: 3,20 ευρώ) ανά κοινή μετοχή και 3,52 ευρώ (2015: 3,22 ευρώ) ανά προνομιούχο μετοχή. Επομένως, το ποσοστό διανομής θα αυξηθεί στο 33,3% (για το 2015: 32,9%), εντός του εύρους στόχου του BMW Group μεταξύ 30 και 40%. «Η υποδειγματική αφοσίωση του ανθρωπίνου δυναμικού μας και η αδιάλειπτη εμπιστοσύνη από την πλευρά των μετόχων μας είναι βασικοί παράγοντες επιτυχίας στην ιστορία του BMW Group», εξήγησε ο Kr ü ger. «Για το λόγο αυτό προσφέρουμε ένα μπόνους στο μόνιμο προσωπικό μας στη Γερμανία, το υψηλότερο ποσοστό που έχει πληρωθεί από τους ανταγωνιστές μας».
Κερδοφορία Αυτοκινητιστικού Τομέα εντός εύρους στόχου
Τα έσοδα από τον αυτοκινητικό τομέα αυξήθηκαν κατά 1,0% στα 86.424 εκατ. ευρώ (2015: 85.536 εκατ. ευρώ) με την υποστήριξη του μεγάλου αριθμού πωλήσεων. Χωρίς την αρνητική επίπτωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τα έσοδα θα μπορούσαν να έχουν αυξηθεί κατά 3,1%. Το EBIT ανήλθε στα 7.695 εκατ. ευρώ (2015: 7.836 εκατ. Ευρώ, -1,8%). Το περιθώριο EBIT έφτασε το 8.9% (2015: 9,2%), και επομένως βρέθηκε εντός εύρους στόχου, μεταξύ 8 και 10% ή ψηλότερα για έβδομη συνεχή οικονομική χρονιά. Τα κέρδη του τομέα προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 5,2% αγγίζοντας νέα επίπεδα ρεκόρ 7.916 εκατ. ευρώ (2015: 7.523 εκατ. ευρώ). Το 2016, πάνω από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα BMW πουλήθηκαν για πρώτη φορά μέσα σε ένα χρόνο. Οι παραδόσεις στους πελάτες αυξήθηκαν κατά 5,2% στις 2.003.359 μονάδες (2015: 1.905.234 μονάδες). Σημαντικό ποσοστό της επιτυχίας οφείλεται στη BMW Σειρά 7 και στα μοντέλα BMW X, με την πρώτη να σημειώνει άνοδο 69,2% στα 61.514 μονάδες και την οικογένεια Χ να έχει αναλογία 1 στις 3 επί των συνολικών πωλήσεων BMW το 2016. Συνολικά 644.992 οχήματα BMW X πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια των 12 μηνών, +22,3% από την προηγούμενη χρονιά. Η BMW Σειρά 2 βοήθησε επίσης στην αύξηση της μάρκα (196.183 μονάδες, +24,8%). Η νέα BMW Σειρά 5 που λανσαρίστηκε το Φεβρουάριο του 2017, αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση του όγκου πωλήσεων φέτος.
Το 2016 ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη χρονιά για τη MINI από τότε που η μάρκα υιοθέτησε τη νέα στρατηγική της. Με πωλήσεις 360.233 (2015: 338.466) μονάδων και αύξηση από την προηγούμενη χρονιά 6,4%, η MINI κατέγραψε τις καλύτερες πωλήσεις στη ιστορία της, με το MINI Clubman και το νέο MINI Cabrio να γίνονται οι μεγαλύτεροι συντελεστές ανόδου.
Η Rolls – Royce Motor Cars πέτυχε τα δεύτερα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων στην 113χρονη ιστορία της μάρκας. Η κατασκευάστρια πολυτελών οχημάτων με έδρα το Goodwood πούλησε 4.011 (2015: 3.785) οχήματα, αύξηση 6% από την προηγούμενη χρονιά, παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς. Το αποτέλεσμα περιλαμβάνει και ένα ρεκόρ πωλήσεων τέταρτου τριμήνου όλων των εποχών (1.386 μονάδες; +17,4%). Ένας μεγάλος αριθμός πωλήσεων σχετίζεται με τη νέα Rolls-Royce Dawn, η οποία έχει πουλήσει 1.283 μονάδες σε όλο τον κόσμο από το καλοκαίρι του 2016 που λανσαρίστηκε. Η έβδομη γενιά της Phantom βρέθηκε και πάλι στην απόλυτη ‘κορυφή της πολυτέλειας’ – ακόμα και την τελευταία χρονιά της παραγωγής της, η ναυαρχίδα της Rolls-Royce υπογράμμισε τα αδιαμφισβήτητα προσόντα της που αποτελούν τη βάση για τη διάδοχό της.
Το 2016, το BMW Group ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce στην Ευρώπη για δεύτερη συνεχή χρονιά (1.092.155 μονάδες: +9,2%). Οι πωλήσεις στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 4,5% από την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας τις 298,928 μονάδες (2015: 286.098). Στη Βρετανία, η εικόνα ήταν επίσης πολύ θετική, με τις πωλήσεις να αυξάνονται στις 252.205 μονάδες (2015: 230.982 μονάδες, +9,2%). Η άνοδος στην Ασία συνέχισε να επιταχύνεται το 2016. Συνολικά, οι πωλήσεις των τριών μαρκών του Group ανήλθαν στις 747.291 μονάδες (2015: 685.792 μονάδες, +9,0%), συμπερ. 516.785 οχημάτων (+11,4%) που πουλήθηκαν στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής (2015: 464.086 μονάδες). Σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι πωλήσεις των BMW, MINI και Rolls-Royce στις περιοχές της Αμερικής μειώθηκαν στις 460.398 μονάδες από την προηγούμενη χρονιά (2015: 495.897 μονάδες, -7,2%), συμπερ. των 366.493 οχημάτων που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ (2015: 405.715 μονάδες -9,7%).
Ειδική μνεία έγινε για το τμήμα μοτοσυκλετών, καθώς τα έσοδά του ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια. Ο αριθμός μοτοσικλετών και maxi-scooters που παραδόθηκαν σε πελάτες αυξήθηκε κατά 5,9% στις 145.032 μονάδες (2015: 136.963 μονάδες) – το έκτο συνεχόμενο ρεκόρ πωλήσεων. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της BMW Motorrad ήταν η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της, η BMW Motorrad σκοπεύει να επεκτείνει τη γκάμα μοντέλων της έχοντας θέσει ως στόχο πωλήσεων τις 200.000 μονάδες για το 2020. Τα Έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,0% τα 2.069 εκατ. ευρώ (2015: 1.990 εκατ. ευρώ), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια ευρώ. Το EBIT αυξήθηκε κατά 2,7% φτάνοντας τα 187 εκατ. ευρώ (2015: 182 εκατ. ευρώ). Όπως στον Αυτοκινητιστικό τομέα, το BMW Group στοχεύει τώρα σε περιθώριο EBIT εντός εύρους 8 – 10% στον τομέα Μοτοσικλετών από το 2017 και μετά. Το περιθώριο που επιτεύχθηκε το 2016 ήταν 9,0%. Τα Κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 185 εκατ. ευρώ (2015: € 179 εκατ. ευρώ, +3,4%).
Κέρδη ρεκόρ σημείωσε και ο τομέας Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών του ομίλου καθώς κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, υπογράφηκαν 1.811.157 (2015: 1.655.961) νέες συμβάσεις με πελάτες λιανικής, αύξηση από την προηγούμενη χρονιά 9,4%. Το portfolio συμβάσεων lease και χρηματοδότησης αυξήθηκε κατά 8,4% φτάνοντας τις 5.114.906 (2015: 4.718.970) συμβάσεις, ξεπερνώντας για το πρώτη φορά το ορόσημο των πέντε εκατομμυρίων. Τα έσοδα του τομέα αυξήθηκαν κατά 8,2% στα 25,681 εκατ. ευρώ (2015: 23,739 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 9,7% στα 2.166 εκατ. ευρώ (2015: 1.975 εκατ. ευρώ), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια.
Τέλος, στον τομέα ανθρώπινου δυναμικού, υπήρξε αύξηση της τάξης του 2,0% το 2016. Στο τέλος της αναφερθείσας περιόδου, 124.729 άτομα εργάζονταν στο BMW Group σε όλο τον κόσμο (2015: 122.244 άτομα). Η ελαφρά αύξηση από την προηγούμενη χρονιά ήταν αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων, όπως η ανάγκη για πρόσθετο προσωπικό, κατάλληλα καταρτισμένο για τα τμήματα εξέλιξης ηλεκτροκίνησης και ψηφιοποίησης και η άνοδος του τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Η συστηματική επέκταση των υπηρεσιών μετακίνησης συνέβαλε επίσης στην αύξηση του μεγέθους του ανθρωπίνου δυναμικού. Επιπρόσθετα, συνολικά, πάνω από 4.600 νεαρά άτομα σε όλο τον κόσμο απασχολούνταν σε επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματικά προγράμματα για νέα ταλέντα στις 31 Δεκεμβρίου 2016.
Ας δούμε όμως όλα όσα ανακοίνωσε το BMW Group με αριθμούς, με ένα κατατοπιστικό πίνακα:
BMW Group – επισκόπηση | 2016 | 2015 | Διαφορά % | |
Πωλήσεις | ||||
Αυτοκίνητα | Μονάδες | 2.367.603 | 2.247.485 | 5,3 |
Από: BMW | Μονάδες | 2,003.359 | 1.905.234 | 5,2 |
MINI | Μονάδες | 360.233 | 338,466 | 6,4 |
Rolls-Royce | Μονάδες | 4.011 | 3.785 | 6,0 |
Μοτοσικλέτες | Μονάδες | 145.032 | 136.963 | 5,9 |
Ανθρώπινο δυναμικό 1 | 124,729 | 122,244 | 2,0 | |
Περιθώριο EBIT Αυτοκίνητα | % | 8,9 | 9,2 | -0,3 %μονάδες |
Περιθώριο Μοτοσικλέτες | % | 9,0 | 9,1 | -0,1 % μονάδες |
Περιθώριο EBT BMW Group | % | 10,3 | 10,0 | +0,3 % μονάδες |
Έσοδα | εκατ. ευρώ | 94 . 163 | 92 . 175 | 2 , 2 |
Από: Αυτοκίνητα | εκατ. ευρώ | 86.424 | 85.536 | 1,0 |
Μοτοσικλέτες | εκατ. ευρώ | 2.069 | 1.990 | 4,0 |
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατ. ευρώ | 25.681 | 23.739 | 8,2 |
Λοιπές Εγγραφές | εκατ. ευρώ | 6 | 7 | -14,3 |
Διαγραφές | εκατ. ευρώ | -20.017 | -19.097 | -4,8 |
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) | εκατ. ευρώ | 9.386 | 9.593 | -2,2 |
Από: Αυτοκίνητα | εκατ. ευρώ | 7.695 | 7.836 | -1,8 |
Μοτοσικλέτες | εκατ. ευρώ | 187 | 182 | 2,7 |
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατ. ευρώ | 2.184 | 1.981 | 10,2 |
Λοιπές Εγγραφές | εκατ. ευρώ | -17 | 169 | – |
Διαγραφές | εκατ. ευρώ | -663 | -575 | -15,3 |
Κέρδη προ φόρων (EBT) | εκατ. ευρώ | 9.665 | 9.224 | 4,8 |
Από: Αυτοκίνητα | εκατ. ευρώ | 7.916 | 7.523 | 5,2 |
Μοτοσικλέτες | εκατ. ευρώ | 185 | 179 | 3,4 |
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες | εκατ. ευρώ | 2.166 | 1.975 | 9,7 |
Λοιπές Εγγραφές | εκατ. ευρώ | 170 | 211 | -19,4 |
Διαγραφές | εκατ. ευρώ | -772 | -664 | -16,3 |
Φόροι Εισοδήματος | εκατ. ευρώ | -2.755 | -2.828 | 2,6 |
Καθαρό Κέρδος | εκατ. ευρώ | 6.910 | 6.396 | 8,0 |
Κέρδη ανά Μετοχή2 | ευρώ | 10,45/10,47 | 9,70/9,72 | 7,7/7,7 |
1 Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν συμβάσεις εργασίας σε κατάσταση ‘αδράνειας’, υπαλλήλους σε προ-συνταξιοδοτικό καθεστώς, διακανονισμούς μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθους υπαλλήλους
2 Κέρδη ανά κοινή/προνομιούχο μετοχή
Κοινοποιήστε: