Η περιορισμένη αυτονομία είναι το σημαντικότερο μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς καθιστά σχεδόν αδύνατη τη διάνυση μεγάλων αποστάσεων με μία φόρτιση. Μέχρι να αυξηθεί η χωρητικότητα των μπαταριών – χωρίς όμως να αυξηθεί το μέγεθος και το βάρος τους – η λύση είναι η ανάπτυξη δικτύου του φορτιστών, ώστε οι επιβάτες ηλεκτρικών οχημάτων να μπορούν να συνεχίσουν χωρίς σημαντική καθυστέρηση το ταξίδι τους.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Οι φορτιστές χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες, αυτούς στις οικίες και τους δημόσιους ή ιδιωτικούς ταχυφορτιστές. Οι πρώτοι χρειάζονται περίπου 6-8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ οι δεύτεροι το κατορθώνουν σε 2-3 ώρες. Μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης σε επίπεδο 80% εντός μόλις 30 λεπτών.
Όσοι έχουν φορτιστή στο γκαράζ του σπιτιού τους, πραγματοποιούν συνήθως τη διαδικασία κατά τις νυχτερινές ώρες, για λόγους οικονομίας αλλά και ευκολίας. Όσοι όμως ταξιδεύουν συχνά και κάνουν μεγάλες αποστάσεις, αναζητούν δημόσιους σταθμούς φόρτισης για να εξασφαλίσουν τα… έξτρα χιλιόμετρα αυτονομίας.
Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης της αγοράς αυτοκινήτου HIS Automotive, οι φορτιστές σε όλο τον πλανήτη υπολογίζονταν περίπου στο 1 εκατ. το 2014, όμως θα εκτοξευτούν στα 12,7 εκατ. το 2020! Οι περισσότεροι θα βρίσκονται σε οικίες (απλά καλώδια στην πρίζα ή wall box), ενώ οι ταχυφορτιστές θα αναπτυχθούν στα περίχωρα των μεγάλων πόλεων και κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.
Πρωτοπόρος χώρα στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων είναι η Ιαπωνία, όπου ξεπερνούν σε αριθμό τα πρατήρια υγρών καυσίμων!
Στην Ευρώπη «κυριαρχούν» η Ολλανδία, η Μ. Βρετανία και η Νορβηγία, ενώ Γερμανία και Γαλλία χαρακτηρίζονται ως «κοιμώμενοι γίγαντες», καθώς έχουν λίγους σταθμούς με βάση τον πληθυσμό και την έκτασή τους.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες η ανάπτυξη εξαρτάται από τα κίνητρα που δίνουν οι τοπικές κυβερνήσεις των πολιτειών. Η Καλιφόρνια π.χ. έχει μεγάλο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων και φιλοξενεί πολλά σημεία φόρτισης.
Κοινοποιήστε: