Αυτή η παν-σπάνια GT350 δεν είναι μια απλή Shelby. Είναι μία από τις 1.003 που παρήχθησαν σύμφωνα με την homologation της FIA για το Group 2, ενώ οι ιδιαιτερότητες δεν σταματούν εδώ.
Το “Η” δίπλα στο GT350 δεν μεταφράζεται σε “hot” ή “hell”, αλλά σε “Ηertz” και είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ Ford και της γνωστής εταιρίας ενοικιάσεων. Πίσω στο 1966, μπορούσε κάποιος με 17 δολάρια τη μέρα (ή 17 σεντς το μίλι) να κάνει τις βόλτες του με μια GT350.
Η συγκεκριμένη είναι ακόμα πιο ιδιαίτερη, καθώς μιλάμε για την προσωπική επιλογή του ίδιου του Caroll Shelby, πριν μεταφερθεί στα κεντρικά της Hertz στο Σικάγο.
Ο στακάτος V8 προσφέρει απλόχερα τα 306 άλογα και τα 46 κιλά της ροπής του, συνεργαζόμενος με ένα αυτόματο κιβώτιο 3 ταχυτήτων. Οι χειροκίνητες είναι ακόμα πιο δυσεύρετες, μια και βγήκαν μόλις 80 κομμάτια. Είναι εργοστασιακή και vintage μέχρι βαλβίδας ελαστικού, τα οποία είναι τα Firestone Polyglass που εξόπλιζαν το αυτοκίνητο 50 χρόνια πριν, αλλά καινούργια.
Το χρώμα έχει φρεσκαριστεί και έχει γίνει πλήρης αναπαλαίωση με βάση τα εργοστασιακά standards. Δική σου στην προνομιακή τιμή των 130.000 ευρώ.
[See image gallery at www.autoblog.gr]
Δελτίο Τύπου
Previously owned by Carroll Shelby, this GT350H, Shelby number 1822, is documented with the title bearing his name. Originally delivered new to Hertz Rental Cars in Chicago, the car is equipped with the specially designed, high-performance, C6 3-speed automatic transmission and standard-issue Shelby 289/306 HP V-8 engine with 4-barrel carburetor and dual exhaust. Hertz wanted to offer customers the chance to ‘Rent a Racer,’ and it worked well as a marketing product bringing would-be racers into the agency to check out, or actually rent, a full-blown Shelby Mustang. In most markets, they rented for $17 per day and 17 cents per mile.
Hertz ordered 999 cars, most with the automatic, but a few with manual 4-speeds. To rent a manually equipped GT350H, customers had to join the Hertz Sports Car Club, a nifty group which required prospective members to demonstrate their ability to operate a manual transmission. An HSCC membership card was issued upon successful demonstration. The GT350H was denoted by the black paint with gold stripe work and the “H” behind the GT350 moniker, but was otherwise a standard Shelby GT350. Interestingly, the original order number from Hertz was 1,000 cars, thus, the “H” could have just as easily denoted homologation, since FIA rules dictate that 1,000 cars need to be produced to participate in the Group 2 Sedan Category. Nicely, the 1966 GT350 featured numerous improvements over the 1965 cars, including lengthened exhausts that ended past the rear axle, revised suspension damping, a stamped steel hood instead of the fiberglass unit, plexiglas quarter windows instead of Mustang vents and more. Front disc and rear drum brakes do a great job slowing and stopping the H while the live rear axle with semi-elliptical leaf springs and independent front suspension with coil springs provide athletic handling and race-car firm ride.
The black interior of this GT350H features the correct camera-case-finish glovebox door and gauge surround, standard Mustang upholstery and a wood-grain steering wheel. A tachometer mounted atop the center of the dash lends a racy edge. Rolling on correct Magnum 500 wheels wrapped with Firestone Polyglas tires, this GT350H is a rare bird with a unique history—if only cars could talk.
Κοινοποιήστε: