Το Volkswagen Polo, ένα από τα πιο γνωστά ονόματα μικρού αυτοκινήτου της αγοράς και διαχρονικό best-seller της χώρας μας, μπαίνει στη νέα του γενιά και λανσάρεται στην Ελλάδα. Εμείς, παίρνουμε στα χέρια μας την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση με τον 1.000άρη TSI κινητήρα βενζίνης των 95 ίππων και τη δοκιμάζουμε σε πόλη και εθνική.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)
Τα νούμερα του νέου VW Polo είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά: Στα 42 χρόνια παρουσίας του στην αγορά και σε 5 μέχρι σήμερα γενιές του, το μικρό γερμανικό μοντέλο έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 14 εκατ. πωλήσεις, όντας ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της κατηγορίας του. Στη χώρα μας, από το 1992 μέχρι και σήμερα το Polo έχει σημειώσει πάνω από 110.500 πωλήσεις, ένα νούμερο πολύ σημαντικό για μια αγορά σαν την Ελληνική. Πλέον, η 6η γενιά του μοντέλου έρχεται έχοντας ακόμη πιο υψηλούς στόχους, αφού στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην κορυφή της κατηγορίας του, έχοντας βέβαια πάντα απέναντί του έναν σκληρό ανταγωνισμό, όχι μόνο από τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα, αλλά και από τα άκρως αναπτυσσόμενα το τελευταίο διάστημα, μικρά SUV.
Μεγαλύτερες αναλογίες-Πιο δυναμικό
Η εξωτερική παρουσία του νέου VW Polo καθορίζεται όχι μόνο λόγω των νέων γραμμών του -αποκλειστικά 5θυρου- αμαξώματός του, αλλά και από τις αυξημένες αναλογίες του, που του χαρίζουν τον τίτλο του μεγαλύτερου Polo στην ιστορία. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 81 χιλιοστά σε σχέση με πριν ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 4,0 μέτρα (4.053 χιλιοστά), το πλάτος αγγίζει πλέον τα 1.751 χιλιοστά (+69 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2,564 μέτρα (+94 χλστ.). Μόνο το ύψος του αμαξώματος έχει μειωθεί κατά 7 χλστ., και αυτό αφορά και στη βελτίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, αφού ο αεροδυναμικός του συντελεστής έχει πλέον μειωθεί στο πολύ καλό cd: 0,299.
Σε ό,τι αφορά τώρα στις γραμμές του νέου μοντέλου, η VW επένδυσε σε μια πιο μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση, η οποία βέβαια δεν ξεφεύγει από τις γνώριμες νόρμες των προηγούμενων γενιών του Polo, δείχνοντας θα λέγαμε ως μια φυσική εξέλιξή του. Στα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα ξεχωρίζουμε το εμπρόσθιο μέρος με την οριζόντια χρωμιωμένη γρίλια της μάσκας, τα μεγάλα φώτα με την στιλάτη λεπτή λωρίδα των LED ημέρας, αλλά και το «ρευστό» καπό με τις διπλές κάθετες νευρώσεις. Στο πλάι του αμαξώματος δεν λείπουν τα οριζόντια νεύρα που τονίζουν και εδώ το δυναμισμό του, ενώ στο πίσω μέρος, τα μεγαλύτερα από πριν τετραγωνισμένα φώτα σε συνδυασμό και με την κλίση της πόρτας του χώρου αποσκευών, μας θυμίζουν το αντίστοιχο τμήμα του premium «αδελφού» Audi Q2. Συνολικά, το αποτέλεσμα της νέας σχεδίασης σε συνδυασμό και με την αύξηση των διαστάσεων μας φέρνουν ένα Polo πιο ώριμο αισθητικά από κάθε άλλη φορά, που δείχνει απερίφραστα την γενικότερη αναβάθμιση του 6ης γενιάς μοντέλου.
Εσωτερικό με περισσότερη τεχνολογία και υψηλή ποιότητα
Αλλαγμένο πλήρως είναι το εσωτερικό του νέου VW Polo, το οποίο έχει αναβαθμιστεί σε όλα τα σημεία του σε σχέση με το παρελθόν, προβάλλοντας περισσότερο από ποτέ τόσο τον high-tech, όσο και τον ποιοτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί μια νέα, οριζόντια αρχιτεκτονική που στόχο έχει να προβάλει από τη μια τη νέα ψηφιακή οθόνη πολυμέσων για το σύστημα infotainment στο κέντρο του ταμπλό (6,5 ή 8,0 ίντσες), όσο και από την άλλη το νέο πάνελ μπροστά από τον οδηγό που φιλοξενεί είτε τον στάνταρ πίνακα οργάνων με την οθόνη του trip computer, είτε τον προαιρετικό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display 2ης γενιάς της VW. Η όλη ατμόσφαιρα τονίζεται και από το οριζόντιο φιλέτο διαφορετικού χρώματος που περικλείει μεταξύ άλλων και τις πλαϊνές χειρολαβές, αλλά και το κατώτερο τμήμα της κεντρικής κονσόλας. Στο ποιοτικό κομμάτι, η VW έχει κάνει χρήση μαλακού, αφρώδους πλαστικού ψηλά στο ταμπλό αλλά και στη μέση του, δίνοντας μια premium αίσθηση στην καμπίνα, ενώ σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η συναρμογή και το φινίρισμα των υπολοίπων, σκληρών στην αφή υλικών. Η θέση οδήγησης από την πλευρά της, είναι αρκετά καλή, με το κάθισμα και το τιμόνι να είναι πλήρους ρυθμίσεων, βολεύοντας όλους τους σωματότυπους.
Πιο άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του νέου Polo έχει αρκετά οφέλη στους εσωτερικούς χώρους του αυτοκινήτου, οι οποίοι είναι καλύτεροι από κάθε άλλη φορά. Έτσι λοιπόν, 4 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν με άνεση στο εσωτερικό του νέου μικρού VW, αφού υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια ακόμη και των υψηλότερων, με τη μεταφορά και ενός ακόμη μεσαίου καθήμενου να μην την ευνοεί το υψηλό τούνελ μεταξύ των καθισμάτων. Σημαντική αύξηση διαστάσεων έχουμε στο πορτ-μπαγκάζ, το οποίο έχει μεγαλώσει τη χωρητικότητά του κατά 75 λίτρα και φθάνει πλέον στα 355 λίτρα όντας στο επίπεδο αυτοκινήτου της μεγαλύτερης, μικρομεσαίας κατηγορίας.
1.000άρης turbo με πολύ καλή απόδοση και κατανάλωση
To νέο VW Polo ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά δίνοντας έμφαση στους κινητήρες βενζίνης, αφού υπάρχει επιλογή για 1.000άρι ατμοσφαιρικό μοτέρ 75 ίππων, αλλά και turbo με 95 και 115 άλογα. Διαθέσιμος είναι και ο 1.600άρης diesel TDI των 95 ίππων, ενώ μέσα στο 2018 θα δούμε τους πιο ισχυρούς βενζινοκινητήρες 1.5 TSI 150 PS και 2.0 TSI 200 PS (GTI), αλλά και τον 1.000άρη TGI Φυσικού Αερίου των 90 ίππων.
Το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον πολύ ενδιαφέρον 3κυλίνδρο 1.000άρη TSI των 95 ίππων, ο οποίος αποδίδει και 175 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 στροφές. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός ξεχωρίζει με την πολύ καλή του απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και το θετικό τράβηγμά του μέχρι και το υψηλό φάσμα περιστροφής, παρέχοντας πολύ καλές επιδόσεις. Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται είναι 5τάχυτο μηχανικό (6άρι μηχανικό στους 115 ίππους), με πολύ καλή αίσθηση κατά τις αλλαγές και σχετικά μακριά κλιμάκωση που δεν «πνίγει» τις επιδόσεις. Η λειτουργία του κινητήρα είναι συνολικά πολιτισμένη και μόνο σε full επιτάχυνση θα κάνει αισθητή από πλευρά θορύβου την 3κύλινδρη υπόστασή του. Από την άλλη πλευρά, μεγάλο προσόν του αποτελεί η πολύ καλή κατανάλωση καυσίμου, με την VW να ανακοινώνει 4,4 λτ./100 χλμ. μέσης τιμής. Στην πράξη και με κίνηση σε πόλη και εθνική, η μέση τιμή που καταγράψαμε ήταν 6,0 λτ./100 χλμ., μια τιμή πολύ καλή για κινητήρα βενζίνης.
Στιβαρό, άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Το νέο VW Polo βασίζεται πάνω στη νεότερη MQB A0 πλατφόρμα του Ομίλου VW, η οποία το βοηθά να βελτιώσει κατά 30% την συνολική του ακαμψία, αλλά και παράλληλα, να μειώσει έως και κατά 100 κιλά (ανάλογα με την έκδοση) το συνολικό του βάρος. Σε συνδυασμό και με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Ημιάκαμπτος άξονας πίσω), η νέα πλατφόρμα φροντίζει ώστε στο δρόμο το νέο Polo να προσφέρει ένα πιο στιβαρό, σίγουρο και άνετο πάτημα από κάθε άλλη φορά. Στην ευθεία, είναι χαρακτηριστική η ευστάθεια του αυτοκινήτου ακόμη και στις πλέον υψηλές ταχύτητες, χωρίς να επηρεάζεται ακόμη και από ισχυρούς πλευρικούς ανέμους, ενώ στις στροφές, το νέο Polo είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του, εκπέμπει περισσότερη σιγουριά και γενικότερα, διατηρεί μια επιθυμητή ουδετερότητα. Το τιμόνι από την πλευρά του, με ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση. Πολύ καλά τα καταφέρνει το νέο Polo και στο πεδίο της άνεσης, με την ανάρτηση να αμβλύνει επιτυχημένα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και παράλληλα, να προσφέρει μια γενικότερα αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης.
Από 14.050 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό
Τιμολογιακά, το κόστος του νέου VW Polo στην έκδοση με τον 1.000άρη TSI των 95 ίππων της δοκιμής μας ξεκινά από τα 14.050 ευρώ, μια τιμή που είναι μεν αυξημένη κατά 600 ευρώ σε σχέση με αυτή του προηγούμενου Polo, όμως δικαιολογείται και με το παραπάνω λόγω του επιπλέον εξοπλισμού που διαθέτει το αυτοκίνητο. Ανάμεσα στα στοιχεία που περιλαμβάνονται στάνταρ συναντούμε ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, μηχανικό κλιματισμό, καθώς και σύστημα infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών, Bluetooth και θύρα USB. Πολύ σημαντική είναι και η επίσης στάνταρ παρουσία προηγμένων συστημάτων ασφαλείας, όπως είναι το Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα City Emergency Braking, το Σύστημα αναγνώρισης πεζών Pedestrian Monitoring, το Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Fatique Detection) και το Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multi-collision Brake.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 95 PS/5.500 rpm
Ροπή: 17.8 kgm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.8 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 101 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 98.98 €
Βάρος: 1.145 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.053/1.751/1.446 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: 14.050€
Κοινοποιήστε: