Η Mazda επεξεργάζεται την πιθανότητα χρήσης του περιστροφικού κινητήρα Wankel, για χρήση «γεννήτριας» στις υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων της. Οι μικρές διαστάσεις του, τον κάνουν ιδανικό για μια τέτοια εφαρμογή.
Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΪΔΑΝΗ
Η επιστροφή του Wankel στην παραγωγή είναι πολύ πιθανή σύμφωνα με πληροφορίες, αλλά όχι για το ρόλο που είχαμε συνηθίσει. Ο περιστροφικός κινητήρας, υπάρχει στα σχέδια της Mazda για επαναφορά, σε διαφορετικό ρόλο από αυτόν που τον γνωρίσαμε.
Δεν θα είναι το κινητήριο σύνολο για κάποιο sport (ή μη) μοντέλο της εταιρείας αλλά θα παίζει το ρόλο της γεννήτριας για ρεύμα, σε ηλεκτρική έκδοση μοντέλου της Mazda. Οι μικρές διαστάσεις του, καθιστούν ιδανική περίπτωση την εφαρμογή του ως range extender, έτσι όπως η BMW χρησιμοποιεί κινητήρα μοτοσικλέτας για την ανάλογη έκδοση του i3.
Η Mazda προγραμματίζει την παρουσίαση ενός ηλεκτρικού οχήματος μέσα στο 2019. Για τις χώρες εκτός Ευρώπης, έχει ήδη προβλεφθεί η έκδοση με χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης για να «κερδίζει» αυτονομία το μοντέλο και σε αυτό το πλαίσιο, η χρήση ενός Wankel είναι πολύ πιθανή. Στα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας εφαρμογής, εκτός των μικρών διαστάσεων, είναι και η πολιτισμένη λειτουργία που παρουσιάζουν τα μηχανικά σύνολα του είδους, με περιορισμένους κραδασμούς αλλά και χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Κοινοποιήστε: