Η αυτόνομη οδήγηση συχνά κατηγορείται πως αποκόπτει τον “οδηγό” από τον χειρισμό του οχήματος. Η VW με την νέα της πατέντα δίνει τον ρόλο του “καπετάνιου” στον οδηγό, με το αυτόνομο σύστημα να έχει τον ρόλο του “τιμονιέρη”, ενισχύοντας έτσι τον ρόλο του οδηγού και κάνοντας ένα βήμα προς την λύση του προβλήματος του decision making.
Ο οδηγός ορίζει τις παραμέτρους της οδήγησης και όταν ο αυτόματος πιλότος βρεθεί σε μια κατάσταση όπου πρέπει να λάβει αποφάσεις, ρωτάει τον οδηγό μέσω της κεντρικής οθόνης τι να κάνει. Ο οδηγός με την σειρά του επικοινωνεί με τον αυτόματο πιλότο μέσω αισθητήρων αφής στον λεβιέ ταχυτήτων.
Για παράδειγμα, έστω ότι προσεγγίζεις ένα αργότερο όχημα, ο αυτόματος πιλότος σε ρωτάει αν θες να προσπεράσεις ή να μείνεις από πίσω κι εσύ με ένα άγγιγμα στον λεβιέ επιλέγεις τι θες να γίνει. Έτσι το όχημα δεν παίρνει κάποια απόφαση που ίσως σε αιφνιδιάσει, όπως να κάνει προσπέραση σε στροφή. Από την άλλη, αν κρίνεις πως υπάρχει χώρος για προσπέραση, απλά δίνεις την εντολή να την πραγματοποιήσει, αντί να χρειάζεται να πάρεις εξ’ολοκλήρου τον έλεγχο εσύ.
Η πατέντα αυτή είναι ένα πρώτο βήμα για συνδυασμένη οδήγηση, με τον οδηγό σε ρολό εντολέα και τον αυτόματο πιλότο σε ρόλο εκτελεστή των εντολών. Ο λεβιές με τους αισθητήρες αφής επίσης είναι μια από τις λύσεις που μπορεί να δοθούν, αφού η τεχνολογία δίνει την δυνατότητα αυτό να γίνει με αναγνώριση χειρονομιών ή και με πολλαπλούς αισθητήρες αφής εντός της ακτίνας του οδηγού. Τέλος να πω ότι υπάρχουν φήμες πως αυτή η τεχνολογία θα είναι χρηστική στα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της VW.
Κοινοποιήστε: