Ο Χειμώνας πλησιάζει, οι βροχές έχουν ξεκινήσει, καλό είναι λοιπόν να προετοιμαστούμε κατάλληλα.
Η Ελλάδα είναι ένας μικρός παράδεισος όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες και τις ηλιόλουστες ημέρες, ωστόσο οι φθινοπωρινοί και χειμωνιάτικοι μήνες κρύβουν πολλές βροχές και καταιγίδες. Οι λάτρεις της μοτοσικλέτας, αλλά και οι επαγγελματίες φυσικά δεν σταματούν να οδηγούν τα δίκυκλά τους, καλό είναι όμως να αλλάξουν ελαφρώς τις συνήθειές τους όταν ξεκινούν οι πρώτες ψιχάλες για να παραμείνουν ασφαλείς και μακριά από ανεπιθύμητα γεγονότα.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξουμε όταν ξεκινήσει η βροχή είναι ο εξοπλισμός μας. Γάντια, μπουφάν, μπότες και κυρίως αδιάβροχα πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση τόσο για να μας προστατεύουν σωστά, όσο και να μη μας παρενοχλούν στη διάρκεια της οδήγησης.
Εξοπλισμός, το άλφα και το ωμέγα
Φανταστείτε το παγωμένο χέρι σας να προσπαθεί να πατήσει τους διακόπτες στο τιμόνι. Σίγουρα θα είναι πιο εύκολη η κατάσταση αν το χέρι σας είναι ζεστό και στεγνό. Ένα καλό ζευγάρι αδιάβροχα γάντια θα βοηθούσε.
Σημαντική επίσης είναι η ορατότητα που πρέπει να έχουμε. Φροντίζουμε η ζελατίνα του κράνους να είναι καθαρή και να υπάρχει επαρκής αερισμός στο εσωτερικό του. Αν η ζελατίνα μας δεν έχει αντιθαμπωτική προστασία, καλό είναι να προμηθευτούμε ένα αντιθαμπωτικό σπρέι ώστε να περάσουμε τη ζελατίνα και να μένει πάντα καθαρή.
Βελούδινες αντιδράσεις
Σε αντίθεση με την καθημερινή, νορμάλ οδήγηση, όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε βρεγμένη άσφαλτο όλες οι κινήσεις μας πρέπει να είναι βελούδινες. Η επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο πρέπει να γίνονται με μαλακές κινήσεις, ενώ κρατάμε τη μοτοσικλέτα όσο πιο όρθια γίνεται προκειμένου να αποφύγουμε ανεπιθύμητα γλιστρήματα. Δεν είναι τυχαίο που οι σύγχρονες μοτοσικλέτες έχουν επιλογή οδήγησης Rain η οποία εξομαλύνει την απόκριση στο γκάζι, μειώνει την ισχύ και αυξάνει την εμπλοκή του ABS.
Προσοχή στις διασταυρώσεις
Ακόμα και σε ιδανικές συνθήκες οι διασταυρώσεις και τα φανάρια είναι επικίνδυνα για τις μοτοσικλέτες. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει βροχή και η ορατότητα είναι περιορισμένη. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί κίνδυνοι που ελλοχεύουν και πολλαπλασιάζονται όταν η άσφαλτος είναι βρεγμένη. Σημάδια από λάδια στην άσφαλτο και βαμμένες διαγραμμίσεις για παράδειγμα μπορεί να γίνουν ένα ιδανικό παγοδρόμιο για μια μοτοσικλέτα.
Οι κυκλικές διασταυρώσεις και οι πλατείες επίσης είναι πολύ επικίνδυνες και γλιστερές. Καλό είναι όλες τις διασταυρώσεις να τις προσεγγίζουμε με προσοχή και επιφυλακτικότητα.
Οι λακκούβες παραμονεύουν
Στην περίπτωση που η άσφαλτος είναι βρεγμένη δημιουργούνται σημεία που μπορεί να μας πιάσουν στον ύπνο. Για παράδειγμα, μια μικρή λακκούβα στο δρόμο που θα περνούσαμε εύκολα σε στεγνές συνθήκες, στη βροχή μπορεί να μας δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα. Λακκούβες γεμάτες με νερό μπορούν να μας ξαφνιάσουν γιατί δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές και μπορεί να μας οδηγήσουν ακόμα και την πτώση.
Προσπαθούμε να επιλέξουμε μια ήδη «πατημένη» γραμμή, αποφεύγουμε να πατήσουμε σε λιμνάζοντα νερά γιατί δεν γνωρίζουμε τι κρύβεται από κάτω και επίσης αποφεύγουμε σημεία με πεσμένα φύλλα και διαγραμμίσεις. Και εδώ οι ομαλές κινήσεις στο φρενάρισμα και το άνοιγμα του γκαζιού είναι το κλειδί της επιτυχίας. Πολύ σημαντικό επίσης είναι τα χέρια μας να είναι χαλαρά στο τιμόνι και να μη γέρνουμε τη μοτοσικλέτα πολύ.
Ακολουθούμε τη στεγνή γραμμή
Μπορεί να σας φανεί περίεργο, αλλά έρευνες έχουν δείξει ότι οι αναβάτες που έχουν την επιλογή να κινηθούν σε μια στεγνή γραμμή σε βρεγμένο οδόστρωμα δεν το κάνουν και παραμένουν στο βρεγμένο κομμάτι της ασφάλτου. Μη διστάσετε να αλλάξετε πορεία και να πατήσετε τους τροχούς της μοτοσικλέτας σας σε στεγνή άσφαλτο, ακόμα και αν αυτό σας χαλάει το… τσι! Η στεγνή άσφαλτος προσφέρει πολύ καλύτερη πρόσφυση και δυνατότητα ευελιξίας. Μην την σνομπάρετε λοιπόν και επιλέξτε τη στεγνή γραμμή.
Να ξέρετε ότι η οδήγηση σε βρεγμένη άσφαλτο και υπό βροχή κάνουν τον αναβάτη καλύτερο οδηγό. Είναι πιο συγκεντρωμένος, πιο ομαλός στις αντιδράσεις και αισθάνεται πολύ καλύτερα την έννοια της πρόσφυσης των τροχών. Δεν πρέπει να φοβόμαστε τη βροχή, αρκεί φυσικά να είμαστε σωστά προετοιμασμένοι και να έχουμε την κατάλληλη ψυχική διάθεση να επικεντρωθούμε στην οδήγηση. Μπορεί να είναι ψυχοφθόρο να οδηγούμε στη βροχή, αλλά σίγουρα δεν είναι λόγος να αφήνουμε τις μοτοσικλέτες στο γκαράζ με τις πρώτες σταγόνες βροχής.
Πηγή: newsauto.gr
Κοινοποιήστε: