Ποιο είναι το μυστικό επιτυχίας του πρώτου σε πωλήσεις μοντέλου στη γκάμα της Volkswagen αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη; Μάλλον όχι η συντηρητική προσέγγιση των σχεδιαστών της γερμανικής μάρκας, οι οποίοι αλλάζουν ελάχιστα την εξωτερική όψη του Golf από γενιά σε γενιά. Ή μήπως η διαχρονική του εμφάνιση είναι ένα επιπλέον υπέρ;
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Η Volkswagen προχώρησε σε ουσιαστική ανανέωση του μικρομεσαίου της μοντέλου, το οποίο είναι διαθέσιμο σε τρίθυρο, πεντάθυρο hatch και Variant αμάξωμα, με υβριδική έκδοση GTE και στη διάσημη σπορ εκδοχή GTI. Μελλοντικά θα δούμε και το αναβαθμισμένο ηλεκτρικό e-Golf, με αυξημένη αυτονομία ώστε να αντιμετωπίσει το Opel Ampera-e.
Στο ανανεωμένο Golf ξεχωρίσαμε πέντε σημεία που του δίνουν προβάδισμα έναντι των άμεσων ανταγωνιστών του:
1) Ο νέος κινητήρας βενζίνης 1.5 TSI Evo, τεχνολογίας απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT). Θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, άμεσα με 150 ίππους και σύντομα ως BlueMotion με 130 ίππους. Αντικαθιστά τον 1.4 ACT και στην πρώτη περίπτωση προσφέρει μέγιστη ροπή 25,5 kgm ροπής (μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km και ρύποι 110 g. CO2 ανά km). Ως BlueMotion η ροπή υποχωρεί στα 20,4 kgm, ομοίως όμως κατανάλωση και ρύποι (4,6 lt/100 km – 104 g/km).
2) Το νέο 7τάχυτο DSG κιβώτιο. Θα αντικαταστήσει σταδιακά το αντίστοιχο με τις 6 σχέσεις, με τη Volkswagen να υπόσχεται πιο ομαλή αλλαγή σχέσεων, βελτιωμένες επιδόσεις και περιορισμό κατανάλωσης/ρύπων.
3) Το σύστημα πολυμέσων με νέα μεγαλύτερη οθόνη 9,2 ιντσών. Στην κορυφαία έκδοση Discover Pro οι λειτουργίες ελέγχονται όχι μόνο μέσω αφής ή φωνητικών εντολών, αλλά και με νεύμα. Αρκεί δηλαδή ο οδηγός να κουνήσει το χέρι του μπροστά από την οθόνη για να αυξήσει την ένταση, να αλλάξει ραδιοφωνικό σταθμό ή να ψάξει στον τηλεφωνικό κατάλογο! Τεχνολογία που κάνει την εμφάνισή της για πρώτη φορά στην κατηγορία.
4) Το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Traffic Jam Assist, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα Golf με αυτόματο κιβώτιο. Συνδυάζει τις λειτουργίες του Lane Assist (διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του) και του ACC (διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα). Σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή σε συνεχές σταμάτα-ξεκίνα, το Golf θα κινείται μόνο του σε ταχύτητες έως 60 km/h. Δοκιμάσαμε το σύστημα υπό πραγματικές συνθήκες στο ανανεωμένο Audi A3 και διαπιστώσαμε την αξιοπιστία και την πρακτικότητα που προσφέρει.
5) Το σύστημα υποβοήθησης στη ρυμούλκηση, Trailer Assist. Βοηθά στις μανούβρες με τρέιλερ, ιδίως στην όπισθεν, όπου χρειάζεται ιδιαίτερη τεχνική (π.χ. να στρίψεις το τιμόνι αριστερά ώστε το ρυμουλκούμενο όχημα να στρίψει δεξιά).
Πώς λειτουργεί το Trailer Assist; Ας πούμε ότι ο οδηγός του Golf θέλει να βάλει ένα τροχόσπιτο σε θέση στάθμευσης ή στον κήπο του εξοχικού του. Χρειάζεται απλά να επιλέξει την όπισθεν και να πατήσει το κουμπί ενεργοποίησης του συστήματος. Στον πίνακα οργάνων εμφανίζεται η κατεύθυνση των τροχών αλλά και οι πιθανές αλλαγές τροχιάς. Μετά χρησιμοποιεί ως joystick το μοχλό ρύθμισης των εξωτερικών καθρεπτών και να επιλέξει τον ιδανικό συνδυασμό αυτοκινήτου-τρέιλερ. Το Trailer Assist αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού και ο οδηγός το γκάζι-φρένο.
Κοινοποιήστε: